חיפוש

5 רהיטי חובה למעבדות

בכל מעבדה, יש מספר רהיטים שעליהם אנחנו פשוט לא יכולים לוותר. חלק מהם הם רהיטים שאותם אנחנו יכולים למצוא בכל בית, אולם אחדים מהם הם רהיטים שקשורים אך ורק למעבדות. בכל רהיט כזה יש דגשים מיוחדים שעליהם צריך להקפיד כדי שהרהיט יתאים לעבודה במעבדה. אנחנו כאן כדי לספר לכם על הרהיטים והדגשים שחשוב להכיר ביחס אליהם.

 

מנדפים

הרהיט הראשון שעליו נדבר במסגרת ריהוט מעבדה הוא מנדף. בכל מעבדה אנחנו עושים שימוש בחומרים שיכולים להזיק לבריאות שלנו ויש צורך לדאוג שלאחר השימוש בהם האוויר של המעבדה יהיה נקי. את הניקיון הזה צריך לבצע קודם כלל בחלל האוויר של המעבדה ואת זה המנדפים יכולים לעשות. עליכם להקפיד לקנות מנדפים איכותיים שעומדים בתקני הבטיחות המחמירים ביותר.

 

שולחנות יציבים

הרהיט השני הוא שולחנות שמתאימים למעבדה. שולחנות קלאסיים לעיתים עלולים לזוז כאשר אנחנו משתמשים בהם. בדרך כלל זה לא אמור להפריע לנו לאור העובדה שמדובר על תזוזת מינוריות, אולם כאשר מדברים על שולחנות למעבדה היציבות היא קריטית. השולחנות הללו גם אמורים להיות גבוהים יותר מאשר שולחנות רגילים כדי שגם נוכל לאחסן תחת השולחן ציוד וחומרים בצורה בטוחה.

 

כיסאות גבוהים

כדי שבמהלך העבודה במעבדה תוכלו גם לשבת בזמן שאתם עובדים ליד השולחנות, עליכם לדאוג לכיסאות גבוהים שיוכלו לעזור לכם לשבת ולעבוד בו זמנית. הכיסאות הללו, בדיוק כמו השולחנות גם הם צריכים להיות יציבים, ולכן עליכם לבחור אותם בקפידה. תוכלו גם לבחור כיסאות עם גלגלי שבהם תוכלו לזוז תוך כדי העבודה במעבדה בלי לקום.

ארון אחסון בטיחותי

ארון אחסון בטיחותי

הציוד שיש במעבדה יכול להיות כזה שעדיף שאף אחד לא ייגש אליו אם הוא לא מודע לסכנות השונות. הדבר הזה נכון בעיקר ביחס לחומרים כימיים שונים שמאוחסנים במעבדה. לאור זאת, עליכם להקפיד הארונות האחסון של המעבדה יהיו אטומים, כדי שבמקרה של דליפה של חומר לא תהיה סכנה למי שנמצא במעבדה. בנוסף, וודאו שלארונות יש מנגנון נעילה שלא ניתן לפתוח אותם.

 

עגלות ניידות

הדבר האחרון שכדאי שיהיה לכם במעבדה הן עגלות לניוד ושינוע של ציוד. הציוד רגיש, ובמקום לסחוב אותו בידיים ולהסתכן בנפילה שלו, תוכלו פשוט לקנות עגלות מתאימות שיסחבו לכם את הציוד. בעגלות עצמן תוכלו לדאוג שיהיו מגירות, כך שתוכלו להעביר בהן ציוד רגיש יותר. למרות שהעגלות זזות, הן צריכות להיות יציבות בדיוק כמו השולחנות והכיסאות של המעבדה.

 

לסיכום

כאשר אנחנו קונים ציוד למעבדות עלינו להקפיד על מספר דברים. הדבר הראשון הוא הבטיחות של הציוד. לאור העובדה שהחומרים שבהם משתמשים במעבדות יכולים להיות חומרים מסוכנים, עלינו לוודא שאנחנו לא מגיעים למצב שמסכן את עובדי המעבדה. בנוסף, הקפידו לקנות ציוד יציב שמקובע לקרקע בצורה חזקה, כדי שהוא לא יזוז לכם במהלך העבודה במעבדה ויפגע במה שאתם עושים.

שולחנות יציבים

אולי תאהבו גם את