חיפוש

קניית רכב מיד 2: צ'ק ליסט למתחילים

לעומת רכש חדש מהניילונים, בקניית רכב יד שניה תוכלו ליהנות מבחר גדול של רכבים ומהנחה משמעותית במחיר הרכב. בקנית רכב מיד שניה ניתן ליהנות מכל הדגמים שמשווקים בארץ, ואפילו מכאלה שכבר פס הייצור שלהם הופסק ולכן מחירם נמוך יותר. מחירו של רכב יד שניה "נשחק"  ממחירו המקורי בעקבות השימוש שנעשה בו – מה שלמעשה בא לטובתכם. קריאה רחבה על היחס בין רכב חדש לרכש משומש תוכל למצוא באתר שקוף – פורטל פיננסי.

 

מה חשוב לברר לפני רכישה?

אחד הדברים החשובים טרם רכישת רכב הוא, להחליט מה מסגרת התקציב שלכם. לאחר מכן הגדירו את סוג הרכב לו את זקוקים בהתאם לצרכים הנוכחיים שלכם. רכב משומש לא קונים במהירות ופזיזות. אנו ממליצים לכם להתייעץ בנושא זה עם מכרים ולהתאזר בסבלנות.

נקודה חשובה שצריך לדעת היא, שמחיר המחירון מעולם לא היה "תורה מסיני". כל מה שהוא מייצג אינו אלא המלצה בלבד. פעמים רבות מחירו הסופי של הרכב גבוה או נמוך באחוזים משמעותיים מהרף שמציג מחיר המחירון. בהתאם לנתוני הרכב (מספר בעלויות, קילומטרז' וכדו'), אל תסתפקו בבדיקת רכב אחד מהסוג שבחרתם.

 

המלצות לרכישת רכב משומש

 

בדיקת מסמכי הרכב

זהות המוכר, מספר קילומטרז' שהרכב עבר, בדיקת מספר הבעלים הקודם של הרכב, פגיעות שנגרמו לו. אם המוכר עוסק ברכב, החוק מחייב אותו למסור לקונה לפני חתימת החוזה טופס גילוי אודות הרכב.

 

בדיקות מקצועיות ובדיקות מקדמיות

אנו ממליצים לכם שלא לסמוך על מה שהמוכר מצהיר לכם בעל פה. הוא מעוניין למכור את הרכב ואתם לא מעוניינים לקנות חתול בשק. משום כך אל תתביישו לגשת לבדיקה מקצועית בה יבדקו את הרכב. לפני שמבצעים את הבדיקות ברכב ובמידה שהמוכר העיד לכם כי אין לרכב פגעים – מומלץ מאוד להחתימו על מסמך של זיכרון דברים.

 

נסיעת מבחן

בקשו מבעל הרכב לנהוג על הרכב על מנת לקבל התרשמות. השתדלו להקשיב לקפיצות ורעשים, בדקו האם אביזרי הרכב תקינים וכיצד הרכב מגיב בזמן בלימה ובזמן פנייה.

 

תשומת לב בשעת חתימה

עיינו בטופס הגילוי

במידה ורכשתם את הרכב מסוחר רכבים, אנו ממליצים לעיין בטופס הגילוי.

 

היזהרו במתן תשלום

גם לאחר שסיימתם לערוך את הבדיקות שרציתם, המתינו עם התשלום עד השלב של העברת הבעלות. לפעמים צפויים לעמוד בפניכם מכשולים שלא ראיתם. במידה וברצונכם להפקיד צ'ק דחוי לתאריך מאוחר, הגבילו את אפשרות הסחר בו.

 

היזהרו מהבטחות בע"פ

עליכם לוודא שכל הבטחה או מצג שהובטחו או נאמרו לכם מופיעים בחוזה. רק בדרך הזו תוכלו למנוע בעיות הוכחה ועוגמת נפש מאוחר יותר.

 

סיכום

רכב משומש הוא בעל יתרונות רבים, אך יחד עם זאת על הקונה לשים לב לדברים רבים. רכב משומש לא קונים ממקום שאינו אמין ובעל שם. עליכם להחליט עוד לפני החיפוש הקונקרטי על טווח תקציבי. בדקו את הרכב במקום מקצועי ומוסמך. נסו לשאוב כל מידע אפשרי אודות הרכב. ולבסוף – וודאו שמתבצעת העברת בעלות על שמכם באופן מידי. כל אלה ועוד יוכלו לסייע לכם בדרך לעסקה משתלמת ומספקת.

 

רכישה

אולי תאהבו גם את