חיפוש

הרכב שלך מקרטע? כך תוכל להיפטר ממנו בקלות

אם הגעם למצב שבו הרכב שלכם כבר מקרטע, עומדות בפניכם שתי אפשרויות. האפשרות הראשונה היא לתקן את הרכב. לא משנה על איזה תקלה מדובר, תמיד תוכלו למצוא מוסך שיתקן לכם את הרכב. התיקון הזה לא בהכרח יועיל, וכנראה שהוא גם לא נכון מבחינה כלכלית אולם הוא אפשרי. מנגד, ישנה אפשרות סבירה יותר מבחינה כלכלית וכאן נספר לכם עליה. 

 

רכב מקרטע

רכב מקרטע הוא רכב שבאופן עקרוני יכול להמשיך לנסוע על הכביש, אולם הנסיעה בו אינה חלקה, ובכל רגע יכולה לצוץ תקלה חדשה. בדרך כלל זה קורה כאשר הרכב כבר עשן, ולאחר שהוא נסע מאות אלפי קילומטרים המערכות הפנימיות שלו שחוקות. קונה רכבים במקרה הזה יכול לסייע לכם כיון שהוא קונה את הרכב לטובת פירוק ולא כדי להשתמש בו.

לכל רכב ישנו מחירון שמבטא את השווי שלו. את הרכב שלכם כנראה שלא תוכלו למכור במחיר שמעל המחירון הזה, ובדרך כלל גם ממחיר המחירון תצטרכו לרדת. לאור זאת, הצעד הנכון הוא או תיקון של הרכב בצורה משמעותית או מכירה שלו לפירוק.

מכונית מגמגמת

למה לא לתקן

תיקון של רכב מקרטע יכול לעלות לכם לפעמים יותר מהשווי של הרכב. גם אם בעל המוסך יסביר לכם שהתיקון אפשרי, בסופו של דבר השנים עושות את שלהן וסביר להניח שהרכב שלכם הגיע למצב שבו לא באמת יהיה אפשר להפוך אותו לכזה שהנסיעה בו עוברת ללא תקלות. התיקון יהווה מעין החייאה, אולם הוא לא יפתור את הבעיות האמיתיות של הרכב.

 

מכירה לטובת חלפים

במכירה של הרכב לטובת חלפים אתם יכולים לקבל עליו הרבה יותר כסף מאשר במכירה רגילה. גם אם הרכב שלכם ישן מאוד, סביר להניח שיש בו חלפים במצב טוב, ועליהם מי שקונה את הרכב לטובת פירוק יהיה מוכן לשלם יותר כסף ממה שאתם חושבים. במקום להשקיע עוד כסף בתיקון של הרכב, תוכלו להרוויח עליו ולהיפטר ממנו.

 

למי למכורת את הרכב

כאשר אתם מוכרים רכב לפירוק, חשוב למכור אותו רק לאדם אמין. גם אם הרכב שלכם ישן, עדיין יכולים להיות בו חלפים ששווים לא מעט כסף. גם אם המפרק מסביר לכם מה המחיר שאותו הוא מוכן לשלם לכם, מומלץ תמיד לקבל חוות דעת נוספת, כדי שבסופו של דבר תקבלו מה שמגיע לכם.

 

לסיכום

במקרה של רכב מקרטע בצורה קשה, תיקון חוזר של הרכב הוא צעד לא נכון מבחינה כלכלית. בסופו של דבר לכל רכב יש מעין תאריך תפוגה לא רשמי, וברגע שהוא מגיע אליו כבר לא כדאי להשתמש בו. הפתרון הנכון במקרים הללו הוא מכירה של הרכב לפירוק. המפרק של הרכב יקנה אותו לטובת שימוש בחלקים ויוכל לתת לכם מחיר טוב על הרכב, כזה שלא תוכלו לקבל באף מכירה אחרת.

גמגום מכונית

אולי תאהבו גם את