חיפוש

סוככי זרועות לבית או לעסק – האם קיים הבדל?

סוככי זרועות נפוצים מאוד בשוק בכל הנוגע לפתרונות הצללה, אך הם גם בין סוגי הסוככים הבודדים שגם בעלי עסק ישתמשו בהם, ולא רק אנשים פרטיים הרוצים הצללה למרפסת. אך האם קיים הבדל משמעותי בין סוכך זרועות המיועד לעסק לבין סוכך זרועות המיועד לבית?

 

הרכב

בין אם מדובר במשהו כמו סוכך זרועות לבית לבין אם מדובר לסוכך לבית העסק, מבחינת ההרכב אין ממש הבדל. סוכך הזרועות כולל זרועות אלומיניום, עליהם מתלבש הבד.

ניתן לבחור את סוג הבד:

  • בד דראלון – בד ארוג בעל ציפוי טפלון המגביר את אטימותו. עם זאת, הבד מתבלה וזקוק להחלפה אחת לשלוש שנים.
  • בד שמשונית ((PVC זהו בד אטום ומחזיק לאורך שנים. עם זאת, עיצובו פחות אסתטי ולכן גם פחות פופולארי.
  • בד רשת – בד בעל חורים מאוד קטנים הנותן אפקט של קירור ומאפשר זרימה של אוויר, טוב במיוחד בקיץ מאחר ובחורף גם עלול לטפטף מבעד החורים.

גם לסוכך לבית וגם לסוכך לבית העסק ישנה האופציה לבחור בין מערכת קיפול ידנית לבין מערכת קיפול חשמלית המופעלת על ידי שלט או לחיצת כפתור בקיר.

 

עיצוב

בעוד בסוכך זרועות לבית נבחר בצבע כלשהו של הבד או בעיצוב מסוים, בבית העסק ניתן להתאים את העיצוב למוצר, כלומר בבתי עסק נראה לעיתים סוכך שהבד שלו תואם לעיצוב שם בית העסק בצבעים ואף שם בית העסק יופיע על קדמת הסוכך (במעין שוליים קצרים מאונכים המופיעים בקדמת הסוכך). כמובן שניתן לבחור עיצוב מותאם אישית שכזה גם לסוכך הפרטי שלכם במרפסת, אך בבית הפרטי פחות יהיה לכך צורך.

 

שימושים

בעוד לסוכך של הבית הפרטי השימוש הוא בעיקר להצללה למרפסת, לבית עסק יש מספר שימושים לסוכך.

  • הצללה לאזור ישיבה – בעסקים בהם יש שטח מול החלל הפנימי של העסק ובו ניתן למצוא שולחנות ומקומות ישיבה סוכך זרועות ייתן הצללה ליושבים ועם זאת יאפשר זרימה של אוויר.
  • הצללת חלונות ראווה – ניתן להתקין סוכך זרועות קטן מעל לחלונות הראווה, כך הלקוחות יוכלו לעמוד ולהסתכל בחלון הראווה בצל ולא ימהרו לחלוף על פניו בגלל אי נוחות מהשמש. דבר העשוי להגביר את המכירות.
  • מעל דלתות כניסה – בבתי עסק לעיתים ניתן לראות סוכך קטן מעל הכניסה לבית העסק דבר המוסיף לנראות של בית העסק.

 

לסיכום

חשוב לדעת! כשהשטח אותו רוצים לכסות בסוכך הזרעות מאוד רחב, עדיף לפצל את כיסוי השטח לשני סוככים. יתר על כן, ככל שהצבע של בד הסוכך יהיה כהה יותר, כך ההצללה תהיה טובה יותר. להרכבת סוכך זרועות יש צורך בקיר תומך.

אין הבדלים משמעותיים בין סוכך לבית לבין סוכך לעסק. ההבדל העיקרי הוא בעיצוב – סוכך לעסק יכול לשמש גם כשילוט וליותר מטרות בניגוד לסוכך בבית בו השימוש העיקרי הוא להצללה במרפסת.

סוכך

אולי תאהבו גם את