חיפוש

כמה עולה להתקין עמדת טעינה לרכב חשמלי?

אם איכות הסביבה הוא דבר שחשוב לכם, נמאס לכם להיות תלויים בתחנות הדלק ולשלם סכומים מופרזים – כנראה שקניית רכב חשמלי הוא הדבר הנכון עבורכם.

אבל לפני שאתם מחליטים לעבור לרכב חשמלי, כדאי שתבדקו כמה עולה להתקין בכלל עמדת טעינה לרכב חשמלי.

 

מה זאת אומרת?

כדי שרכב חשמלי יוכל לנסוע, הוא זקוק להטענה. בדיוק כמו שאתם מטעינים את הפלאפון שלכם, כך גם הרכב. כדי להטעין אותו תזדקקו להתקין עמדת טעינה ביתית.

 

עמדת טעינה

את עמדת הטעינה מתקינים ליד הבית, ככה שכשאתם חוזרים מהעבודה או מכל מקום אחר תוכלו לחבר את הרכב ישר לעמדת הטעינה ולתת לסוללה שלו להתמלא, על מנת שתוכלו לנסוע בו. חשוב לדעת שבניגוד לטעינת פלאפון, עמדת טעינה לרכב צורכת הרבה יותר חשמל ולכן תצטרכו שקע כוח, הכוונה לשקע שמחובר בקו חשמל פרטי ישירות ללוח החשמל.

את עמדת הטעינה לא תוכלו להתקין לבד, עליכם לקרוא לחשמלאי מבין ומוסמך. החשמלאי יתקין מפסק חדש וימשוך ממנו קו חשמל אל החניה שלכם, שם הוא בעצם יתקין את השקע. חוץ מהשקע החשמלאי צריך להתקין גם את ההגנה (הכוונה למתג) שהוא יכול להפסיק את אספקת החשמל אם צריך.

לרוב התקנה זו בבית פרטי לא תיקח יותר מיום אחד.

 

מחירים

המחיר הבסיסי להתקנת עמדת טעינה היא בין 800 ל1,000 שקלים. המחיר הזה הוא רק אם החשמל שלכם בבית במצב טוב ואם החניה שלכם קרובה מאוד ללוח החשמל (גג עד 4 מטרים). מחיר זה כולל בתוכו הוספת מפסק בלוח החשמל, מתיחה של קו חשמל ישיר אל החניה והתקנת שקע ומפסק הגנה בתוך קופסה בחניה.

המחיר יכול לעלות ולהגיע מ3000 עד 5000 שקלים, לפי תוספות.

 

מחיר קו חשמל

רוב הפעמים החניה שלכם אינה קרובה ללוח החשמל ולכן תצטרכו לשלם על יותר על קו חשמל שיימתח מהבית. כל מטר חשמל יעלה לכם בין 20 ל50 שקלים, לפי 2 גורמים עיקריים:

עובי החוט – כל רכב חשמלי מגיע עם ההגדרות של היצרן שלו שבו כתוב איזו עוצמת חשמל הוא צריך. יש רכב שדורש 10 אמפר, יש 16 אמפר ויש רכבים שדורשים חיבור תלת פאזי (מדובר במקרים נדירים). ככל שהזרם החשמלי גדול יותר, גם כך עובי חוטי החשמל גדל והמחיר עולה בהתאם.

תוואי – חוטי החשמל אינם יכולים להיות גלויים בבית שלכם או בחצר הבית, עליהם להיות מוסתרים. אם יש לכם פיר או תעלה שקו החשמל יכול לעבור בתוכו, תשלמו הרבה פחות. אם לא, יעמדו לפניכם 2 אפשרויות: אפשרות אחת ופחות יקרה היא להעביר את החוטים בתוך תעלות פלסטיק שצמודות לקיר. האפשרות השנייה, אמנם יקרה יותר אך נראית יותר טוב היא לחצוב בקיר על מנת להסתיר אותן.

יש עוד דברים היכולים להשפיע על עלות טעינת רכב חשמלי והם:

לפעמים תהליך ההתקנה יצטרך לחצוב באבני הריצוף בחצר שלכם או במקום החניה, במקרה הזה תיאלצו לשכור את שירותיו של שיפוצניק על מנת שיבצע עבודה זו, זה פעולה כזו עולה כסף.

אם אין מקום בארון חשמל שלכם לעוד מפסק, החשמלי יצטרך להתקין עוד ארון חשמל קטן, משמע המחיר יעלה.

התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי צורכת חשמל בצורה יותר כבדה לעומת מכשירי החשמל הקיימים בביתכם. אם חיבור החשמל שלכם קטן יחסית, מומלץ לחשוב על הגדלת חיבור חשמל. מומלץ להתייעץ עם החשמלאי המתקין ולראות מה הוא ממליץ. פעולה כזו תעלה עוד כמה אלפי שקלים.

אל תילחצו, התוספות האלה נדירות בדרך כלל. לרוב מחיר ההתקנה יעלה לפי האורך והעובי של קו החשמל הנדרש, ותנאי התשתית בביתכם.

בהצלחה.

 

תמרור ורכב

אולי תאהבו גם את