חיפוש

באילו שלבים של ההיריון יכולה להתרחש רשלנות רפואית?

יש דברים שאף אחד מאיתנו לא יכול למנוע. בין היתר, רשלנות רפואית היא מצב שאף אחד לא יכול למנוע אותו. אף רופא לא יכול להבטיח לנו שבמשמרת שלו זה לא יקרה, כמו שאף מנהל בית חולים לא יכול להבטיח לנו שבמוסד שלו זה לא יקרה. לכן, חשוב להכיר את הזכויות השונות ואת הסיטואציות השונות הקשורות ברשלנות רפואית, שיכולות להיות רלוונטיות לכולנו. במאמר הבא נבין באילו שלבים של ההיריון רשלנות רפואית יכולה להתרחש.

 

רשלנות רפואית – גם במהלך הריון

החוק קובע שכדי שתחשבו למי שנפגעו כתוצאה מרשלנות רפואית, אתם צריכים לצאת מהליך רפואי כלשהו עם נזק רפואי משמעותי. הנזק הרפואי הזה צריך להיגרם על ידי רופא או על ידי צוות רפואי שטיפל בכם.

כדי שנזק משמעותי ייחשב לכזה שנגרם בעקבות רשלנות רפואית, אתם צריכים להוכיח שהצוות הרפואי אכן התרשל בפעולות השונות שהוא ביצע. גם במהלך הריון נזק כזה עשוי להיגרם, כתוצאה מרשלנות של הרופא. הקליקו כאן לעוד פרטים בנוגע לרשלנות רפואית.

 

מה עושים אם זה קורה לכן?

אם חוויתן מקרה של רשלנות רפואית במהלך ההיריון, תוכלו להגיש תביעת רשלנות רפואית. התביעה הזאת היא זכות שניתנה לכל אזרח במדינה שעובר נזק משמעותי במהלך הליך רפואי מטעם המחוקק. באמצעות זכות זו, ניתן לקבל פיצויים כספיים משמעותיים, שיסייעו לכן להתמודד עם הנזק הגופני, הנפשי ואף הכלכלי שעשוי להיגרם כתוצאה מרשלנות רפואית במהלך היריון.

 

סקירת מערכות

סקירת מערכות היא בדיקה שמבצעים במהלך ההיריון. המטרה של הבדיקה הזאת היא לגלות מומים מסוימים, אם קיימים, בעובר. מדובר בבדיקת אולטראסואנד, בה ניתן לראות את האברים השונים ואת הצורה שמקבל העובר בבטן האישה. אם במהלך בדיקת סקירת מערכות לא נמצא מום מסוים, למרות שהיו אינדיקציות לאותו המום, ייתכן שמדובר ברשלנות רפואית. כמו כן, ייתכן שהמום לא נמצא בעקבות בדיקה שבוצעה בצורה רשלנית.

 

לידה מוקדמת

עובר שנולד לפני השבוע ה-32 עשוי לסבול מנזקים בלתי הפיכים, כאשר במקרים מסוימים הוא עשוי שלא לשרוד. אם יולדת ילדה מוקדם מבלי שהצוות המטפל שלה התכונן לכך, ייתכן שהצוות המטפל התרשל. יולדות רבות נמצאות בסיכון ללידה מוקדמת, והתעלמות ממה שמאפיין את קבוצת הסיכון הזאת ביולדת כלשהי היא רשלנית.

 

המלצת הפסקת הריון

ישנן נשים שמקבלות המלצה מהרופא שלהן להפסיק את ההיריון מסיבות רפואיות. הפסקת היריון היא הליך רפואי בפני עצמו, עם סיכונים גופניים פוטנציאליים וסיכוי גבוה לנזק נפשי. המלצה שגויה להפסקת הריון יכולה להיחשב לרשלנות.

 

לידה

השלב האחרון בהיריון הוא שלב הלידה כמובן, בו מגיח אל אוויר העולם העובר שחיכה בבטן אימו. רשלנות רפואית יכולה להתרחש גם בשלב זה, בדמות נזק משמעותי לאיברי היולדת או נזק לתינוק עצמו.

רשלנות רפואית בהריון

אולי תאהבו גם את