חיפוש

רשלנות רפואית באבחון צליאק – על התביעה ופירוט הפיצויים

בעולם הרפואה המתקדם בו אנו חיים, לגילוי מקדים ואבחון נכון של המחלות השונות יש חשיבות מיוחדת להצלחת הטיפול הרפואי ודרכי ההתמודדות עם הסיטואציה ולכן, אבחון שגוי של המחלה עלול להיחשב כרשלנות רפואית, המצדיקה תביעה ופיצויים בהתאם. כיצד מגישים תביעה ומהם הפיצויים המגיעים בגין רשלנות רפואית באבחון צליאק?

 

רשלנות רפואית – גם באבחון

רשלנות רפואית מתרחשת כאשר למטופל נגרמו נזקים כתוצאה מהטיפול הרפואי שקיבל, זאת בעקבות רשלנות של מי מאנשי הצוות הרפואי שהעניקו את הטיפול, תוך סטייה מנורמת הטיפול הסבירה והמקובלת. למעשה, רשלנות רפואית יכולה להתקיים עוד בשלב המקדים לטיפול – באמצעות מקרים כמו אבחון שגוי, היעדר אבחון, אי גילוי מידע רפואי, רשלנות בייעוץ רפואי ועוד.

כדי לקבל מידע נוסף על רשלנות רפואית באבחון ולהבין באילו מקרים מדובר, חשוב להבין כי מלבד החשיבות של גילוי מוקדם ככל האפשר של המצב הרפואי, יש לרשלנות באבחון השלכות מהותיות נוספות, כמו מתן טיפול שגוי ואי מתן טיפול תרופתי בזמן, אשר מלבד חוסר התועלת שלהם, עלולים אף לגרום לנזקים שונים ואף להביא למצב של סכנת חיים.

 

צליאק – הגדרה ותסמינים

מחלת הצליאק היא מחלה המשפיעה על המערכת החיסונית של האדם, כשאחד מהשפעותיה העיקריות היא רגישות יתר לגלוטן. כאשר המערכת החיסונית מזהה את הגלוטן, הנמצא בסוגי מאכלים שונים, היא פועלת להגנה על הגוף וכתוצאה מכך, רירית המעי הגס נפגעת וגורמת לכשל מערכתי של הגוף בספיגת שומנים, פחמימות, ויטמינים וחלבונים שונים.

מחלת הצליאק מאופיינת בתסמינים רבים ומגוונים, היכולים לנוע בין א–סימפטומטיות מוחלטת ותסמינים קלים, כגון כאבי בטן ועייפות לבין תסמינים כמו הפרעות בגדילה והתפתחות ואף התפתחותם של מחלות נוספות שמקורן בכשל במערכת החיסון.

 

רשלנות רפואית באבחון צליאק

כדי לאבחן צליאק באופן נכון ומדויק, על הרופא המטפל להיות מיומן ולהכיר היטב את שיטות אבחון וזיהוי המחלה, המתאפשרת הן באמצעות מגוון בדיקות, בעלות אחוזי הצלחה גבוהים, לאבחון מקדים של מחלת הצליאק, דוגמת בדיקת דם מיוחדת לאיתור נוגדני רקמת טרנס – גלוטמינאז והן מעצם העובדה כי מדובר במחלה גנטית.

כאשר מטופל ניגש לרופא עם בעיות מעיים תכופות, נפיחות בבטן ורגישות למאכלים שונים והרופא אינו דואג לשלול את קיומה של מחלת הצליאק, על ידי הפניה לבדיקות דם, הזמנת בדיקת ביופסיה, כמו גם אבחון שגוי, הרי שייתכן ומדובר במקרה רשלנות רפואית ופנייה לעורך דין מקצועי לבחינת עילה לתביעה ודרישת פיצויים.

 

תביעה ופיצויים בגין רשלנות רפואית באבחון צליאק

כאשר עולה החשד כי התקיימה רשלנות רפואית, יש לתעד ולאסוף את כלל המסמכים והחומרים הרפואיים הרלוונטיים ולהתייעץ עם עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום לבדיקת קיומה של עילה לתביעה.

כעיקרון, הפיצויים בגין רשלנות רפואית באבחון צליאק הם נגזרת של משתנים שונים כמו גיל המטופל, מהות הנזק והשפעתו על התפקוד היום יומי ועוד, אך על פי מקרי עבר ניתן לראות כי מקרים רבים הסתיימו בפיצויים של מיליוני שקלים.

רשלנות רפואית

 

אולי תאהבו גם את