חיפוש

רשלנות רפואית בהריון – כמה פיצויים יכול להגיע לך?

תהליך ההיריון, המתפרש על פני מספר חודשים, מלווה לרוב במעקבים ובדיקות רפואיות רבות, אשר מטרתן היא אחת – לדאוג לבריאות ושלמות האישה ההרה והעובר שלה, עד לרגע הלידה המיוחל. בין אם בתהליך ההיריון עצמו ובין אם ברגע הלידה, לא אחת קורים מקרי רשלנות רפואית, היכולים להגיע לכדי תביעה ופיצויים כספיים

 

רשלנות רפואית בהריון

הטיפולים הרפואיים השונים מלווים אותנו משחר ילדותנו ועד הזקנה, כאשר עולם הרפואה המתפתח והמכשור הרפואי המתקדם, מאפשרים לנו לקבל טיפול אידיאלי ואיכות חיים מיטבית. בשלבים מסוימים בחיים, אנחנו נזקקים לייעוץ וליווי רפואי תכוף במיוחד, דוגמת תקופת ההיריון המתפרשת על פני מספר חודשים ומלווה במעקב צמוד ובדיקות תכופות להבטחת שלום האישה ההרה והעובר שלה.

לצד התלות הרבה שלנו בגורמי הרפואה המקצועיים השונים, לא אחת מתקיימים גם מקרי רשלנות רפואית, המוגדרים כמקרים בהם נגרם נזק למטופל כתוצאה מטיפול שחרג מנורמות הטיפול הסבירות והמקובלות שרופא אחר היה נוהג באותו מקרה. הגדרה זו למקרה רשלנות רפואית מתייחסת גם למקרי רשלנות רפואית בהריון, כשהיא כוללת את כל הגורמים אשר העניקו טיפול רפואי לאישה ההרה – מרופאים ועד אחיות.

 

אילו מקרי רשלנות רפואית בהריון קיימים?

ראינו אם כן, כי כל סטייה מנורמות הטיפול המקובלות והסטנדרטיות יכולה להיחשב כרשלנות רפואית, אך לצד הגדרה רחבה זו, ניתן למנות כמה מקרים נפוצים במיוחד, המצדיקים את מעורבותו של עו"ד רשלנות רפואית בהריון מומלץ:

  • היעדר אבחון – אי הצלחה לאבחן מבעוד מועד מקרים כמו רעלת הריון, סוכרת הריון, היפוגליקמיה, זיהומים שונים ועוד, העלולים לגרום למחלות ומקרי מוות לאישה היולדת והתינוק עצמו, כמו גם מומים מולדים.
  • טיפול תרופתי שגוי – הוראה בדבר נטילת תרופה שהתבררה בסוף כמזיקה, או אי המלצה על נטילת תרופה שהייתה יכולה להקל ולסייע.
  • לידה מוקדמת – הריון בסיכון ללידה מוקדמת שאינו טופל כנדרש, עלול להוביל למצב של לידת תינוק עם נזקים מוחים והפרעות שונות.
  • אי מסירת מידע – במסגרת חובת הזהירות של הרופא, עליו ליידע את המטופלת בדבר הבדיקות הקיימות וכאלו שניתנות לביצוע באופן פרטי.

 

סכומי הפיצויים בגין רשלנות רפואית בהריון

הפיצויים בגין רשלנות רפואית הם אינדיווידואליים, כשהם מחושבים בעיקר לפי היקף הפגיעה התפקודית שנוצרה, השלכותיה בפועל על המטופל שניזוק והנתונים האישיים שלו – גיל, עיסוק, מצב משפחתי ועוד. גם במקרה של רשלנות רפואית בהריון, היקף הנזק הוא הגורם העיקרי אשר יקבע את היקף הפיצוי, כאשר סכומי הפיצויים יכולים לנוע בין מאות אלפי שקלים ועד למיליוני שקלים.

כך לדוגמה, רשלנות רפואית שהובילה ללידת תינוק בעל מום, היא בין מקרי הרשלנות הרפואית בהריון החמורים ביותר, אשר יכולים להגיע לסכומי פיצוי בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, תוך שקלול השפעתו של המום על החיים העתידיים שלו ושל הוריו – תעסוקה, תפקוד שגרתי, צרכי ריפוי ושיקום וכדומה.

רשלנות רפואית בהריון

 

אולי תאהבו גם את