חיפוש

על רשלנות רפואית וזכאות לפיצויים

אין לנו ספק שכול המוסדות הרפואיים ואנשי המקצוע אשר מתפעלים אותם רוצים בטובתנו ופועלים למען בריאותנו ושלמות הגוף שלנו. במקביל לשאיפה הזאת, לעיתים קורים מצבים שבהם אנשי הרפואה דווקא גורמים לנזק אצל המטופל. באם היה ניתן למנוע את הנזק, באותן הנסיבות עם יותר תשומת לב או זהירות לדוגמא, מדובר במקרה של רשלנות רפואית והוא מזכה את הניזוק בפיצויים.

 

רשלנות רפואית

רשלנות היא התנהגות שבה אדם מבצע פעולה כלשהיא מבלי לנקוט זהירות מספקת בעת ביצוע הפעולה וכתוצאה מכך, גורם לנזק אצל מושא הפעולה, בין אם מדובר באדם ובין אם מדובר ברכוש כלשהוא. רשלנות רפואית היא רשלנות אשר מתבצעת כחלק מהליך רפואי, זאת יכול לבוא לידי ביטוי בכול מיני דרכים וניתן למצוא רשלנות רפואית ממש בכול מקום בו מעורבים אנשי מקצוע בתחום. דוגמאות לכך:

  1. רשלנות רפואית בעת ביצוע ניתוח
  2. רשלנות רפואית באבחון
  3. רשלנות רפואית בליווי אישה בהריון

 

תביעה לקבלת פיצויים

לאור העובדה כי הפעולה שנקט איש המקצוע גרמה לנזק, ברור כי יש צד כלשהוא בסיטואציה אשר נפגע. בדומה לכול נזק אחר שקורה בחיי היום יום, האדם אשר ניזוק יכול לבחור לתבוע בגין מה שקרה על מנת לקבל פיצויים ממי שביצע את הפעולה. כמובן שהליך קבלת הפיצויים לא כול כך פשוט, בעיקר בשל העובדה שיש הכרח להוכיח שאכן הנזק נגרם עקב רשלנות רפואית.

 

בוחרים עורך דין לתביעה

בשונה מאנשי מקצוע שהם עורך דין תביעות נזקי גוף אתם לא אמורים לדעת איך מתנהלת תביעה בנושא פיצויים עקב רשלנות רפואית. סביר שאפילו לא תדעו בערך כמה לבקש ובטח שלא כיצד לעשות זאת. זכרו, אם אתם מעוניינים בקבלת פיצויים עקב רשלנות רפואית שגרמה לכם נזק, אתם חייבים קודם כול למצוא עורך דין מקצועי ומנוסה על מנת שילווה את התביעה שלכם וינחה אתכם מה לעשות, ואפילו מה לא לעשות.

 

מי זכאי לפיצויים עקב רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית היא התנהגות שלצערנו אמוד נפוצה ואנשים רבים מוצאים עצמם קורבן למקרים כאלו. דווקא בגלל זה לפעמים לא באמת מדובר האם הייתה זאת רשלנות רפואית, או שמא נזק רפואי שלא היה ניתן למנוע ויתרה מכך, האם הניזוק באמת זכאי לפיצויים. על מנת לעשות סדר, מומלץ לפנות לאיש מקצוע, לשתף בסיפורכם, ולקבל חוות דעת ראשונית אודות הזכאות לפיצויים.

רשלנות רפואית היא מקרה מאוד מצער שבו אדם שכנראה רק רצה לעשות טוב, עקב אי זהירות מספקת דווקא גרם לנזק. אך בגלל שניתן היה למנוע את הנזק, מגיע למי שניזוק לפחות לקבל פיצויים ממי שנהג בו ברשלנות, במיוחד אם אי אפשר לשקם בחזרה את מה שגרם הנזק.

רשלנות רפואית

אולי תאהבו גם את