חיפוש

כל כמה זמן צריך לעשות טיפול פוליש לרצפות בבית

טיפול הפוליש הוא פעולה של הברקת הרצפה בבית על מנת למנוע שחיקה ולהעניק לה שכבת הגנה לאורך זמן. כל כמה זמן צריך לעשות את הפוליש – על כך במאמר הבא.

 

מתי צריך להבריק את הרצפה?

במידה ומדובר בבית בו מצטברים כתמים שלא ניתנים להסרה על הרצפה זה הזמן לעשות פוליש. השטיפה היסודית מסירה בדרך כלל את הכתמים אך כאשר מדובר על רצפה ישנה ייתכן ולא כל הכתמים יוסרו בשטיפה רגילה. בנוסף, מומלץ לעשות את הפוליש גם כשאין כתמים קשים כדי שהרצפה תקבל את הברק שהיה לה כשהייתה חדשה. את הפוליש עושים מעת לעת וכך מונעים את הבלאי של הרצפה. מומלץ לבצע את הפוליש פעם בשנה או כאשר הוא דוהה.

ניתן לעשות את הפוליש לבד אך יש לקחת בחשבון שהפעולה לא תהיה יסודית ולא תחזיק לזמן רב. לכן, כאשר חברת ניקיון מקצועית מבצעת את הפוליש רוב הסיכויים שהוא יחזיק מעמד לתקופה ארוכה יותר. בנוסף, בעת מעבר לדירה חדשה מומלץ לעשות את הפוליש לפני שמרהטים את הדירה. אם רוצים להימנע מתשלום גבוה רצוי לא להזמין את הפוליש בתקופת החגים, אז המחיר עולה.

 

כיצד מתבצע הפוליש בבית?

הפוליש נעשה במכשור מיוחד עם חומרים המסירים את השומן שהצטבר על הרצפה. בעזרת מכשור הפוליש מקרצפים את השכבה העליונה של הרצפה ולאחר מכן מורחים חומרי איטום שמהווים שכבת הגנה על מנת למנוע שריטות וכתמים בעתיד. החומרים בהם משתמשים בחברת הניקיון המקצועית הם חומרים איכותיים שמסייעים להבריק את הרצפה. תחליפים אחרים שאולי עולים פחות לא יהיו יעילים לפוליש יסודי.

לאחר שמטמיעים את החומרים ברצפה יש להימנע מגרירת הריהוט על מנת לא להרוס את הטיפול המיוחד ברצפה. על מנת להתאים את הפוליש הרצוי חשוב להיוועץ עם חברת הניקיון לגבי הסוג המתאים לרצפה שלכם.

 

סוגי הפוליש השונים

ישנם 3 סוגים עיקריים לפוליש: וקס, אקרילי וקריסטל. הפוליש הנפוץ והזול ביותר הוא וקס. מדובר על חומר שעוותי ומבריק. הווקס מתאים לבתים בהם יש ריצוף שאינו מחליק כמו פרקט או טרצו. במידה ומשתמשים בוקס לשיש או קרמיקה ישנה סכנת החלקה לילדים בבית. גם בית עם ריהוט כבד אינו מתאים לפוליש וקס. בנוסף, זהו חומר שאינו מחזיק הרבה זמן ולכל היותר כשנה. לעומתו הפוליש האקרילי מתאים יותר למפעלי תעשייה בהם יש הרבה ארונות חשמל כיוון שהוא מבודד חשמל.

החומר האקרילי עמיד לחומרים כימיים שיש במפעלי תעשייה בין אם מדובר על ריצוף שיש ובין אם מדובר על בטון או אבן. לריצוף קרמיקה מתאים הקריסטל ולכן הוא המומלץ ביותר לבתים. מדובר על הפוליש האיכותי ביותר שמחזיק לאורך 6 שנים. לסיכום, הפוליש הכרחי כאשר רוצים להסיר כתמים קשים ולגרום לרצפה לזהור ולהיוותר נקייה.

רצפה מלוטשת

אולי תאהבו גם את

בטון
איך מכינים בטון?

אם יש לך פטיו קטן שאתה רוצה להרחיב, או כל פרויקט אחר שכולל בטון, המאמר הבא ילמד אותך בדיוק איך להכין בטון.   בחר אחד

קראו עוד »
יסודות
מדריך שיפוץ מטבח

 בכל פעם כשיצא לכם לחשוב על שיפוץ מהטבח ירדתם מהרעיון כי חששתם שמדובר על עבודה מורכבת ועל בלגאן נוראי שיהיה לכםבבית? אם כך, כדאי לדעת

קראו עוד »