חיפוש

כמה יכול יועץ המשכנתא לחסוך לנו?

היום כבר כולם יודעים, יועץ משכנתא חוסך לפונים אליו כסף. החיסכון יכול להגיע למאות אלפי שקלים ואין סיבה לוותר על ייעוץ משכנתא. לא מעט פעמים אנשים טוענים "אני אחסוך את עלות הייעוץ ואחסוך כסף" אך הם לא תמיד מבינים בזמן כי מדובר בטעות יקרה מידי.

לקיחת משכנתא ללא ליווי של ייעוץ משכנתאות תעלה מחיר יקר הרבה יותר. איך זה מתבטא? למה לשכור שירות ייעוץ משכנתאות? על אלו ועוד, תקבלו כאן מידע. מוזמנים להמשיך איתנו. שתפו את הכתבה עם חברים העומדים לפני לקיחת משכנתא, אין סיבה שגם הם יטעו טעות קריטית שכזו.

 

למה לא לחסוך את עלות ייעוץ המשכנתא?

על ייעוץ משכנתאות תשלמו מחיר של כמה אלפי שקלים בודדים. המחיר ינוע בהתאם למורכבות התיק, הוא יתחיל ב-6,000 ₪ ובמקרים סבוכים במיוחד המחיר עלול להגיע אף ל-10,000 ₪ ואפילו יותר. אנשים רבים העומדים לפני תהליך לקיחת משכנתא, טועים לחשוב כי כדאי לחסוך את עלות הייעוץ.

אם תזכרו שמדובר בטעות קריטית, כבר טוב יותר. ולמה מדובר בטעות קריטית כל כך? והתשובה היא פשוטה, יועץ משכנתאות חוסך לנוטלי משכנתא סכומים גבוהים של לפחות מאתיים אלף שקל.

לא הייתם מעוניינים לחסוך במקום הלא נכון, על תשלום של כמה אלפי שקלים בודדים, ולשלם מחיר יקר יותר על ריביות המשכנתא שלא היה מי שיוזיל אותם באמצעות ניהול משא ומתן מקצועי. סקירה בנושא גילתה כי משכנתאות שנלקחו ללא ליווי מקצועי של יועץ, הן יקרות במאות אלפי שקלים מאשר משכנתאות אחרות. חבל!

 

למה צריך ייעוץ משכנתא?

הלוואת משכנתא היא ההלוואה היקרה ביותר בחיי לווה ממוצע. כמה אנחנו מבררים לפני רכישת רכב, מקרר או כל מוצר יקר אחר… ומה קורה כשזה מגיע לרכישת דירה? האם כדאי להתחייב על הלוואה שעתידה ללוות אותנו בעשורים הקרובים? בלקיחת הלוואת משכנתא הייעוץ חשוב יותר מבכל נטילת הלוואה אחרת.

 

הבנק הוא לא גמ"ח

סיבה נוספת בשלה חשוב לשכור שירותי ייעוץ משכנתא היא ההבנה שהבנק הוא לא גמ"ח והוא לא עמותה ללא כוונת רווח. הבנק הוא עסק שמטרתו כמו כל עסק, להגדיל רווחיות. לצורך כך הוא מוכר כסף, תמורת כסף. כדי להצליח למכור כמה שיותר כסף במחיר כמה שיותר גבוה, הוא מנהל טריקים שיווקיים שונים.

אחד מהטריקים הפחות מוכרים הוא העמדת פקידי משכנתאות לטובת נוטלי המשכנתאות. בצורה כזו הלווים חושבים שפקיד המשכנתאות בבנק מייעץ להם על תמהיל מותאם למסלול החיים שלהם ובכך הם מייתרים את הצורך בפנייה לייעוץ משכנתא.

וזו טעות! יועץ משכנתאות מוזיל את ריביות המשכנתאות באופן משמעותי שאף פקיד בנק לא יוזיל מעצמו. הרי פקיד הבנק מצ'ופר על ידי הבנק על ריביות גבוהות שהוא מצליח לשלב ללקוחות… פנייה ליועץ משכנתאות מונעת הפסדים ומעלה את כדאיות ההלוואה.

משכנתאות

אולי תאהבו גם את