חיפוש

האם כל אחד יכול לקבל משכנתא?

כיום, נראה שכולם מסביבנו מקבלים משכנתא, ואפשר לחשוב שכל זוג צעיר שרוצה לקנות דירה עושה זאת בקלות ובריביות נמוכות. התדמית הזו היא כמובן לא נכונה ורבים הם האנשים שלא מאשרים להם משכנתא ושלא עומדים בתנאים הרבים שמציב הבנק. האמת היא, שרבים המקרים בהם הבנק לא מאשר בקשות למשכנתא, ולמעשה אישורה תלוי במספר גורמים ובשיקול דעתו של הבנק.

לפני הגשת המשכנתא, חשוב להבין מה הם התנאים שלרוב בודקים עבור אישור המשכנתא, כדי לוודא שמאשרים לכם אותה ושאתם הולכים בנתיב בטוח. לשם כך, לפניכם כל מה שצריך לדעת על האם כל אחד יכול לקבל משכנתא.

 

מה הם התנאים לקבלת משכנתא?

למעשה, ישנם מספר תנאים, שברוב המקרים רק כאשר הלווה עומד בכולם הוא יוכל לקבל אישור למשכנתא מהבנק המטפל. אי מענה על אחד מן התנאים הקבועים הוא בעייתי וישנם סיכויים רבים במקרה כזה שהמשכנתא לא תאושר למבקש והוא לא יוכל לקבל את ההלוואה שביקש. זאת מאחר וקיימים בישראל מספר רב של מקרים בהם לקוחות לא עמדו בתנאים לאחר האישור ונכנסו לחובות גדולים עבור הבנק.

כדי למנוע זאת, נוסחו מספר תנאים שרק בעת מענה על כולם, תאושר המשכנתא והסיכוי לחובות ואי עמידה בהחזרים קטן. לפניכם מספר מן התנאים הללו:

 

תנאים הנוגעים להון עצמי

לפי התאנים המקובלים בבנקים, כמות ההון העצמי בעת קניית דירה ראשונה צריכה להיות לפחות 25 אחוזים, למשפרי דיור לפחות 30 אחוזים ולמשקיעים, ההון העצמי חייב להיות לפחות 50 אחוזים. התנאים הללו מקשים על קניית דירה וקבלת משכנתא מאחר ומדובר בהון עצמי גבוה ברבים מהם, אך גם נועדו להבטיח שתמנעו מחובות בעתיד ולא תיקחו הלוואות שלא תוכלו לעמוד בהם.

 

תנאים המתייחסים לסטטוס הכלכלי של הלווה

על הלווה להראות כלקוח בעל יציבות כלכלית, כלומר כזה שלא חזרו לו צ'קים בתקופה האחרונה, ושלא נחשב כלקוח חמור או מוגבל. במקרה כזה הבנק בודק את היסטוריית האשראי וההוצאות של הלווה. בנוסף, על ההחזר של המשכנתא, בכל חודש, להיות לפחות כ- 50 אחוזים מן ההכנסה החודשית של הלווה. כל הנתונים הללו נבדקים ובמידה והלקוח לא עומד בהם או לא מוכיח יציבות כלכלית, בקשתו עלולה להיות לא מאושרת.

 

האם יועץ משכנתאות מעלה את הסיכויים לקבל משכנתא?

יועץ משכנתאות מכיר את עולם הבנקים והמשכנתאות וכך יכול בהחלט לעלות את הסיכויים לקבלת משכנתא על ידי שמכוון אתכם לידי בנקים ומסלולי משכנתאות מסוימים שיתאימו למצבכם הפיננסי ולנתונים שלכם. לכן במידה ואינכם עומדים כל כך בתנאים או חוששים שהבקשה שלכם לא תאושר, יועץ משכנתאות יכוון עבורכם את הבקשות וינהל משא ומתן אל מול הבנקים.

הניסיון שיש ליועצי המשכנתאות יוכל לעזור לכם לאסוף את הסיכויים הטובים ביותר לקבלת משכנתא, בין אם מדובר בבנק מסוים שכדאי לקחת את המשכנתא ממנו, או בין אם מדובר במסלול הריביות שמומלץ עבורכם כדי לקבל אישור לבקשה. לעוד מידע כנסו לאתר – משכנתא אינפו.

אילוסטרציה של חזיר

אולי תאהבו גם את