חיפוש

מקומות לבקר ולישון באי הגדול בתאילנד

תאילנד היא מדינה עצומה, ולמרות שיש בה המון מקומות מוכרים ומתויירים, יש בה גם מקומות מרשימים מאוד, פחות ידועים, שיכולים להיות אטרקטיביים מאוד. כולם מכירים את האי קופנגן, את הבירה הענקית של תאילנד – בנגקוק ואת העיר הצפונית צ'אנג מאי, אך דווקא ביקור באיי סמיליאן שבקאו לק, יכולים להפוך לחוויה בלתי נשכחת. איי סמיליאן היא קבוצת איים בים האנדמן, הנמצאים כ-84 קילומטרים צפונית מערבית מפוקט. מדובר בארכיפלג קטן, אשר מהווה את אחד מאזורי הצלילה המיוחדים ביותר בעולם. זהו יעד מבוקש מאוד גם עבור צוללנים וחובבי ים, אך גם עבור סירות תיירים ויאכטות, הכולל 9 איים קטנים ועוד אי קטן שנקרא קו בון, שהוא חלק מהפארק הלאומי של סמיליאן ולעיתים מקבל את תואר הכבוד – האי העשירי.

איי הסמיליאן מיוערים מאד ושונים מאזורים תיירותיים אחרים בתאילנד. באיים תמצאו הרבה עצים מכל מיני סוגים, וכמובן חיות אקזוטיים כמו סנאים, לטאות יוצאות דופן, עקרבים וקופים, זאת לצד מגוון יוצא דופן של ציפורים. אחד הדברים הראשונים ששמים אליהם לב באי, הוא סלעי הענק שנמצאים לצד הים, וחופים עם חול לבן, מה שהופך לתמונה יוצאת דופן כבר מרחוק, עם ההגעה אל האי בסירה. עם זאת, העניין הגדול ביותר באיי סמיליאן לא נמצא ביער או בחוף, אלא דווקא מתחת לפני המים – עם שונית וקו חוף מדהימים ביופיים, שמושכים תיירים חובבי צלילה מכל העולם.

באיי סמיליאן תמצאו כמה משוניות האלמוגים המרהיבות ביותר בעולם, וביחד עם הסלעים הענקיים, שחלקם נמצאים מתחת לגלים, מדובר במגרש משחקים יוצא דופן לכל סוג של צוללן – מחובבים ועד מקצוענים לגמרי. בעבר, גובה הים במקום הגיע על ל-150 מטרים, והאיים כולם היו מתחת למים, במה שהפך את המקום לקסום במיוחד ברגע שהמים ירדו וחשפו את האי. באיים ניתן לקיים כמה פעילויות ימיות, כמו שייט בסירות מרוץ, רכיבה על אופנועי ים, שייט ביאכטות וכמובן – למצוא חופים בתוליים וליהנות בהם. בסיורים באי תוכלו למצוא פרפרים מיוחדים, עצים שלא ראיתם מעולם ואף להתרועע עם סנאים.

 

איך מגיעים?

לא פשוט להגיע לאיי הסמיליאן, ויש לעשות זאת בין חודשים מאי לאוקטובר (תקופת השפל) באמצעות שייט בסירה במשך כ-3 שעות מפאנג נגה. ישנם מטיילים שבוחרים לנסות ולקחת "טרמפ" עם מקומיים, אך זה לא מומלץ עבור אנשים שרוצים לקחת את הדרך הבטוחה יותר. בכל מקרה, התשלום לכניסה לאי הוא 500 באט לאדם, וכאשר מגיעים עם המקומיים, יש לשים לב שמשלמים במקום הנכון. איי סמיליאן מהווים מקום שפשוט חייבים להיות בו כדי להבין את היופי ואת העוצמות שלו. הוא מתאים למטיילים והרפתקנים, צוללנים ודייגים מקצועיים, וכן לאנשים שפשוט רוצים להתרחק מההמולה ולהגיע למקום יוצא דופן, שכמוהו ככל הנראה לא יפגשו לעולם.

 

איפה לישון?

למי שמתארח בפוקט יש שפע של אפשרויות להתארח, בכל הרמות ובמנעד מחירים רחב. רשימה של מלונות בפוקט היא ארוכה מאוד, אבל נוכל לספר על שני מלונות ממש מומלצים:

דה ממורי אט און און הוטל (The Memory at On On Hotel) – מלון השוכן בלב העיר העתיקה בפוקט, נמצא בסמוך לנקודות הציון בעיר ומציע שירותים ומתקנים מצוינים. אורחי המקום האותנטי המתאים לזוגות מטיילים בעיקר, ייהנו מהערך ההיסטורי של האתר הנבנה במאה ה- 18 ושופץ לאחרונה ומיחידות האירוח הנוחות שישמשו נפלא תיירים באזור. נמל התעופה הקרוב ביותר למלון הוא שדה התעופה הבין לאומי של פוקט והוא ממוקם במרחק של כחצי שעת נסיעה מהמקום.

מבנה המלון הקטן מרשים ו34 חדריו מעוצבים בסגנון חמים עם ריהוט עץ, כאשר כל חדר מאובזר בחפצים בצבע שונה. החדרים הנוחים בדה ממורי אט און און הוטל כוללים גישה חופשית לאינטרנט אלחוטי, מיזוג אוויר, טלוויזיית כבלים בעלת מסך שטוח ואמצעים להכנת תה וקפה. בחדרים יש גם מראה, מיני – בר עם מים מינראלים בחינם, שולחן כתיבה, נעלי בית, כספת, טלפון ובחדר הרחצה הפרטי יש מקלחת, מייבש שיער ומוצרי טיפוח בחינם. מבין חדרי המקום המרווחים והנקיים ניתן לקבל חדר זוגי עם 2 מיטות יחיד או מיטה זוגית וגם חדר משודרג עם מיטה גדולה יותר, הכולל חבילת נופש עם הסעות משדה התעופה, מקרר, ארוחת בוקר והטבות נוספות. ניתן לשהות בחדר – ללא עישון,  מיטות תינוק יינתנו בחינם לאורחי המלון וקבלת מיטות נוספות תתאפשר עבור תשלום נוסף.

אורחי המלון ייהנו ממיקום אתר הנופש במרכז העיר העתיקה, כך שתוכלו לבקר באתרים ההיסטוריים באזור וגם במגוון מסעדות מקומיות ובינלאומיות. מקומות נוספים הסמוכים לדה ממורי אט און און הוטל הם מוזיאון טאי הואה, מגדל השעון ובית צ'ינפראצ'ה. כשתרצו לבקר בנקודת טבע סעו לגבעת ראנג הסמוכה ואם תרצו לערוך קניות, תגיעו למרכז הקניות סנטרל פסטיבל תוך מספר דקות נסיעה מהמלון. כדאי לבקר גם באתרים רחוקים יותר כמו מרכז הקניות ג'נגסיילון שופינג מול, חוף פאטונג ביץ', מקדש צ'אלונג וקארטינג גן – קארט שתגיעו אליהם תוך מספר דקות נסיעה וגם ים אנדמן ופוקט פאנטסי הממוקמים במרחק נסיעה של כ- 20 דקות מהמלון. המקום מספק שירותי הסעות  או השכרת רכב בתשלום נוסף לאורחי המקום, כך שתוכלו להשתמש בהם או בתחבורה הציבורית הנגישה באזור – תחנת האוטובוס העירונית נמצאת במרחק 10 דקות הליכה מהמלון. כמו כן, ישנן מרפאה וחנות נוחות בסמוך למלון.

בדלפק הקבלה יקבלו אתכם 24 שעות ביממה עם שירותי הזמנת כרטיסים לאתרים ולסיורים בעיר וגם ישנם שירותי כביסה בתשלום נוסף. צוות המקום המקצועי בדה ממורי אט און און הוטל דובר גם אנגלית ויעניק לכם שירותי אחסון מטען ושירותי משק בית – יומי. אורחי המלון ייהנו מגישה חופשית לאינטרנט אלחוטי בכל רחבי אתר הנופש ומהחנויות באתר. המקום כולל מעלית, מאובטח 24 שעות ביממה והוא מוגדר כמלון ללא – עישון בכל החללים הפרטיים והציבוריים.

פוקט גרייסלנד ריזורט (Phuket Graceland Resort and Spa) –  מלון 4 כוכבים מודרני השוכן בנקודת טבע מרהיבה באי פוקט ונהנה מקרבה לאטרקציות הפופולאריות באזור. אורחי המלון המתאים לזוגות, למשפחות ולקבוצות מטיילים, ייהנו ממגוון שירותים ומתקני נופש, ישהו ביחידות אירוח יוקרתיות ויקבלו תמורה מלאה למחירם. שדה התעופה הקרוב ביותר למלון הוא נמל התעופה הבין לאומי של פוקט והוא ממוקם במרחק של כשעה נסיעה מאתר הנופש. תוכלו להגיע אל המלון באמצעות שירותי ההסעות של האתר מנמל התעופה אל המקום ובחזרה בתשלום וגם להיעזר בתחבורה הציבורית ולנסוע דרך המעבורת. לטובת המגיעים ברכב פרטי, המקום מכיל חניה פרטית בחינם וללא צורך בהזמנה מראש וגם קיימת חניית נכים. אורחי המלון ייהנו מארוחת הבוקר המוגשת בסגנון בופה וגם מבר וממסעדת המקום.

החדרים במלון היוקרתי משתרעים על – פני 6 קומות, מעוצבים בסגנון תאילנדי – עכשווי עם רצפת עץ ובצבעים נקיים וכוללים מיזוג אוויר, טלוויזיית כבלים בעלת מסך שטוח, מיני- בר, כספת, מראה ואמצעים להכנת תה וקפה. החדרים הגדולים מרווחים והמיטות בהן נוחות במיוחד. חדרי הרחצה הפרטיים כוללים אמבטיה או מקלחת גדולות, טלפון ומוצרי טיפוח ללא תשלום. מבין כל חדרי מלון פוקט גרייסלנד ריזורט אנד ספא היעניקו לכם שלווה ניתן לשהות בחדרים משפחתיים של 4 עד 6 אנשים המשקיפים על הנוף וחלקם אפילו כוללים גישה לבריכה. בנוסף יש גם חדרים משודרגים גדולים יותר עם מרפסת, מטבחון, ריהוט נוסף וחדרי שינה נוספים. אם תרצו, תוכלו לשהות בחדר  ללא – עישון ותוכלו לקבל מיטת תינוק בחינם ומיטה נוספת בתשלום ועל – פי בקשה.

אתר הנופש ששופץ לאחרונה שוכן לאורך חוף פאטונג אליו תגיעו במרחק הליכה ותוכלו להשקיף מהמלון על ים אנדמן. גם חוף טרי טראנג וחוף קאלים נמצאים סמוך לפוקט גרייסלנד ריזורט אנד ספא וכדי לצאת לסיורים באי תוכלו לשכור מונית או רכב במלון וגם להשתמש בשירותי ההסעות של המלון. אתרי בילוי רבים נמצאים בקרבה לאתר הנופש – תמצאו בסביבה מגוון חנויות, מסעדות, ברים ואפילו ספא. בית המלון פוקט גרייסלנד ריזורט אנד ספא ממוקם גם בסמוך למסעדות ישראליות רבות ולבית החב"ד של האזור. בקרו באטרקציות המרכזיות באי כמו מתחם פרדייז פאטונג, אצטדיון האגרוף של פאטונג, טיילת בננה ודרך באנגלה הקרובות למלון. ניתן להרחיק יותר ולהגיע גם לקברט סימון פוקט, לקארטינג גן – קארט ולפארק השעשועים התרבותי פוקט פנטסי. אם תצטרכו דעו שבית החולים של פאטונג ממוקם במרחק הליכה מהמלון, וגם חנות נוחות וכספומט.

בריכת המלון הגדולה מוקפת בצמחייה טרופית ופינת הישיבה המפנקת בתוכה תעניק לכם מנוחה בין שחייה לשחייה. תוכלו להשקיף על נוף האי במתחם הבריכה שהכניסה אליה בחינם ויש בה גם מלתחות. בנוסף אליה תיהנו גם מבריכה נוספת, מ2 מתקני ג'קוזי וממתקני נופש נוספים כמו גן המלון, חדר כושר, מרכז בריאות וספא, סאונה, שולחן ביליארד ואפילו מגרש באולינג. 3 מסעדות המקום בפוקט גרייסלנד ריזורט אנד ספא יציעו לכם שפע מנות ב4 סגנונות שונים בטעמים מקומיים וגם בינלאומיים. תוכלו ליהנות מקריאת ספרים בספריית המקום ולטעום מהארוחות בבית הקפה של המקום ומהמשקאות המרעננים בבר הבריכה או בטרקלין המלון. משפחות המטיילים ייהנו מההפעלות הרבות במקום, משירותי השמרטפות וממועדון הילדים. כמו כן במקום מעוברים שיעורי בישול ופעילויות ספורט ימי בתשלום וישנה גישה חופשית לאינטרנט אלחוטי בכל רחבי האתר. סלון היופי באתר יעניק לכם טיפולי יופי וקוסמטיקה וגם תוכלו להסתפר במהלך חופשתכם.

צוות המקום דובר גם אנגלית ויקבל אתכם עם משקה קבלת פנים בחינם ויעניק לכם שירותי אחסון מטען, המרת מטבע, שירות משק – בית יומי והזמנת כרטיסים לסיורים ולאתרים באזור. תוכלו גם לקבל שירותי משלוחי מזון, כביסה, גיהוץ וניקוי יבש בחיוב נוסף. המלון פותח את מרכז העסקים שלו עבור אנשי העסקים הבאים להתארח באזור וגם מפעיל שירותי צילום ממסכים ושליחת פקס בתשלום. אתר הנופש מאובטח 24 שעות ביממה ומוגדר כמלון ללא – עישון בכל החללים הפרטיים והציבוריים. במקום יש חנויות והוא כולל מעלית ונגיש לאורחים עם קשיי ניידות.

 

מיטה זוגית

אולי תאהבו גם את

גמלים
טיול ארוך במצרים

אחד הדברים הנפלאים בחופשה בסיני, מעבר לעובדה שסיני כל כך קרובה אלינו שאין אפילו צורך לטוס בכדי להיות בחו"ל, הוא שלא צריך לעשות הכנות בירוקרטיות

קראו עוד »