חיפוש

טיול ארוך במצרים

אחד הדברים הנפלאים בחופשה בסיני, מעבר לעובדה שסיני כל כך קרובה אלינו שאין אפילו צורך לטוס בכדי להיות בחו"ל, הוא שלא צריך לעשות הכנות בירוקרטיות מראש לדברים כמו ויזה.
את אשרת השהייה לסיני מקבלים במעבר הגבול בטאבה, או בשדה התעופה בעיר שארם אלשייך. אשרת השהייה אינה עולה כסף ואורכה כשבועיים ללא אפשרות להארכה.

 

מה עושה מי שרוצה להישאר בסיני מעבר לשבועיים?

ובכן, יש כמה אופציות:

  1. אם אתם נשארים במקום שאינו רחוק מהגבול – תוכלו לנסוע לגבול, לחצות לישראל ולחצות מיד חזרה לסיני. אין צורך להישאר בישראל כלל, תוכלו להסתובב חזרה מיד ולעבור את כל הפרוצדורה של כניסה למצרים דרך מסוף טאבה שוב. אתם תצטרכו לשלם שוב את האגרה בצד הישראלי, ואם אתם יורדים דרומית יותר מהמלונות צמודי הגבול של טאבה, תצטרכו לשלם גם את אגרת המעבר של סיני שוב.
  2. במידה ואם מחזיקים בדרכון זר תוכלו לקחת טיסה לשארם א שייח ולשלם בכניסה 25 דולר אמריקאי על מנת לקבל אשרת שהייה של חודש. יש לבדוק מראש שניתן לקבל את האשרה הזו עם הדרכון הזר הספציפי שיש לכם.
  3. לנסוע לאל טור בדרום מערב סיני (כשעה וחצי נסיעה משארם א שייח), לבקר בקונסוליה המצרית ולקבל הארכה מיוחדת של עד חודש.
  4. האופציה הכי פחות עדיפה- להישאר באופן לא חוקי ולשלם קנס ביציאה. מחירו של הקנס אינו קבוע ואינו בהכרח תלוי פר יום של הישארות מעבר לזמן, יש אנשים שמדווחים כי שילמו 100 דולר אמריקאי על יומיים בלבד מעבר לויזה ומנגד אנשים שנשארו חודש מעבר לויזה ושילמו 2 דולר אמריקאי ליום. בגלל שקשה לדעת, וגם אין הבטחה שיחליקו את זה בקלות בפעם הבאה שתיכנסו לסיני – אנחנו מאוד ממליצים לא ללכת על האופציה הזאת.אשרת השהייה בסיני אינה מאפשרת להגיע לכל המקומות בסיני, והיא גם אינה מאפשרת להמשיך מסיני לשאר מצרים. מי שירצה לעשות זאת יצטרך לעשות ויזה למצרים.

 

מי זקוק לאשרת כניסה למצרים?

מי שרוצה להמשיך לטיול למצרים לאחר שהייתו בסיני ומי שרוצה להגיע לצלילה באתרים שנמצאים אחרי שארם א-שייח: ראס מוחמד, הספינה "טיסלגורם" במפרץ סואץ, אזור גובאל ואתרי הצלילה של דרום מצרים.
בשביל לצלול בחלקו המזרחי של ראס מוחמד ובמצרי טיראן אין צורך בויזה למצרים, אשרת שהייה לסיני מספיקה.

 

כיצד מוציאים?

תהליך הוצאת הויזה אינו מסובך במיוחד, אבל הוא ידרוש מכם הכנות, סידורים והתייצבות בשגרירות המצרית 3 פעמים.

השגרירות המצרית נמצאת ברחוב בזל 54 תל אביב ופתוחה להגשת בקשות לויזה למצרים אך ורק בימי ראשון עד שלישי בשעות 9:00 – 11:00. סוכני נסיעות הם היחידים היכולים להגיש בקשה לויזה למצרים גם בימי רביעי בבוקר. השגרירות סגורה בחגים עבריים ומוסלמים, לכן בידקו מראש שהשגרירות אינה סגורה בימים בהם תרצו להגיש את הבקשה לויזה.

את טופס הבקשה לויזה יש להוריד מהאינטרנט, למלא אותו במחשב בלבד ולהביא 4 עותקים שלו לשגרירות. לכל אחד מהטפסים יש לחבר תמונת דרכון עדכנית (4 תמונות סך הכל). בנוסף יש להצמיד לכל טופס צילום של העמוד מהדרכון בו מופיע שמכם, תמונתכם ותאריכי הנפקת ותפוגת הדרכון (4 עותקים סך הכל).

עליכם לבדוק שדרכונכם בתוקף לעוד חצי שנה לפחות ויש בו שני דפים ריקים לפחות בהם תודבק הויזה.

את הדרכון תקבלו בחזרה מיד לאחר שקיבלתם בדף האחרון שלו חותמת מהשגרירות עם מספר הבקשה. הויזה מוכנה בדרך כלל תוך 10 ימי עבודה.

כאשר יודיעו לכם שהויזה מוכנה תצטרכו להתייצב שוב בשגרירות המצרית, הפעם יש לכם יותר ימים כאופציה; ניתן לבוא בימי ראשון עד חמישי בשעות 9:00 – 11:00. בשגרירות תצטרכו לשלם 150 שקלים במזומן בלבד ולהפקיד את דרכונכם. למחרת תצטרכו לחזור שוב (בפעם האחרונה) על מנת לאסוף את דרכונכם המוכן עם הויזה.

ישנה גם אופציה של הנפקת ויזה למצרים בקונסוליה המצרית באילת, אך היא אינה יעילה כמו השגרירות המצרית בתל אביב והליך הנפקת הויזה שלה עלול לקחת יותר זמן.

הויזה תקפה ל – 4 חודשים מיום קבלתה, כך שאנחנו ממליצים לעשות אותה מראש כמה שאתם יכולים על מנת שלא תהיו בלחץ עם מועד החופשה.

בעת הכניסה לסיני תצטרכו להראות את הויזה למצרים ולקבל עליה חותמת ולא לקבל אשרת שהייה רגילה לסיני – חלק זה הוא באחריותכם – עליכם להראות לפקיד אשר חותם לכם על הדרכון את הויזה למצרים.

 

ומה עם מי שיש לו דרכון זר?

בעלי דרכון זר יוכלו להביא איתם צילום של הדרכון, תמונת דרכון נוספת, טופס הבקשה לויזה למצרים לאחר שמילאתם אותו במחשב וכמובן דרכון בתוקף לחצי שנה לפחות, ובתשלום של 25 דולר אמריקאי לקבל במקום ויזה למצרים.

במעבר הגבול של טאבה לא תמיד ישנה האופציה לקבל ויזה למצרים, לא תמיד יש להם את הטפסים המתאימים ולכן מומלץ להתקשר לבדוק מראש, או לעשות את הפרוצדורה הזו בשדה התעופה בשארם א שייח – שם תמיד יש את הטפסים והחותמות לכל סוגי הויזות.

 

דגשים חשובים למילוי טופס הבקשה

המצרים אינם אוהבים לאשר בקשות לויזות לטיול בתוך מצרים (לפירמידות, קהיר, אלכסנדריה וכו') אלא אם באים בטיול מאורגן. אין זה אומר שהם יפסלו כל בקשה כזו, אך הם נוטים לעשות זאת, וברגע שהם לא אישרו ויזה אין ממש דרך לשנות את רוע הגזירה, לכן אם אתם מוציאים ויזה למצרים על מנת לצלול באתרים אליהם צריך ויזה מיוחדת – הדגישו זאת בטופס על מנת שתקבלו את הויזה בוודאות.

בשדה בו אתם מתבקשים למלא שם אמצעי – כתבו no middle name במידה ואין לכם אחד, אל תשאירו את החלון ריק.

בשדה בו אתם מתבקשים למלא את המקצוע שלכם – מלאו את המקצוע ואת שם מקום העבודה, במידה ואתם סטודנטים – רשמו זאת והוסיפו את שם מוסד הלימודים. אם אתם לא עובדים ולא סטודנטים – המציאו משהו שנראה סביר, לרוב הם לא בודקים באמת.

אל תשכחו לרשום את המלון בו אתם הולכים לשהות וטלפון של המקום או שם של איש קשר במצרים.

במידה ואתם לא בטוחים לגבי אחד השדות – בדקו בטופס לדוגמא, תשאלו בפורומים באינטרנט, תשאלו בקבוצות הפייסבוק של סיני או שתשאלו סוכני נסיעות – העיקר שתמלאו את הטופס כמו שצריך ותגישו אותו כשאינכם מהססים לגבי דברים שכתבתם או לא כתבתם על מנת שתקבלו בוודאות את הויזה.

הרוב המוחץ של האנשים המגישים את הבקשה לויזה אכן מקבלים אותה, כך שהסירו דאגה   מליבכם – מלאו אחר ההוראות הפשוטות ותוך זמן קצר תהיו עם ויזה למצרים בדרכון, בדרככם לאתרי הצלילה המיוחדים של סיני או לקסם של מצרים.

פרמידות

 

אולי תאהבו גם את