חיפוש

כך תשמרו על שטיח נקי

לאחר שעברנו את המשימה המאתגרת של בחירת השטיח המתאים ביותר והתאמתו אל הבית שלנו ואל קו העיצוב הכללי שלו, נשארה לנו משימה לא פחות מאתגרת – לשמור על ניקיון השטיח, אשר מטבע הדברים מונח על הרצפה, המהווה מוקד להצטברות כתמים, לכלוך ואבק

 

המשימה – בחירת שטיח

אם בעבר רק אנשים עשירים זכו ליהנות משטיח ביתי מרהיב ונעים למגע, הרי שכיום כמעט כל בית המבקש ליצור אווירה ביתית ונעימה יחד עם סגנון עיצובי ייחודי ומרשים, מתהדר בשטיח אחד או יותר, בעיקר בגלל הייצור ההמוני המתאפשר הודות לקדמה התעשייתית – טכנולוגית של ימינו.

לצד היותו אלמנט עיצובי פופולארי ומבוקש בבתים רבים, מלאכת בחירת השטיח והתאמתו אל הבית בכלל ואל חדרי הבית והחללים השונים בפרט, היא מלאכה די מאתגרת, המצריכה מאיתנו להתחשב בסוג השטיח, גודלו וגודל החלל המיועד, מלבד אפשרויות העיצוב, הצבעים והסגנונות הכמעט בלתי נגמרים כפי שתוכלו לראות באתר https://www.carpetim.co.il.

 

שטיח נקי מתחיל בתחזוקה נאותה

אם חשבתם שלאחר שהצלחתם לבחור את השטיח המושלם לבית שלכם ואף לדאוג לכך שהוא ישתלב היטב עם קו העיצוב של שאר חדרי הבית, כדאי שתחשבו על כך שוב. מיקומו של השטיח על הרצפה אמנם נחשב למיקום מנצח מבחינה עיצובית, כשהוא מצליח ביודעין ושלא ביודעין, למשוך את עיניהם של כל באי החדר, אך הרצפה נחשבת למיקום בעייתי במיוחד בכל הקשור לשמירה על ניקיון.

כדי לשמור על חיי המדף ואיכותו של השטיח שקניתם, חשוב מאוד לשמור על סביבה נקייה באזור השטיח, כמו גם על ניקיון השטיח עצמו. שטיח מלוכלך ומאובק, לא רק שאינו ממלא את ייעודו העיצובי, אלא אף מכער את סביבתו ובמקרים קשים יותר יכול אף להוות מוקד לחיידקים ומזהמים שונים.

 

כיצד נשמור על ניקיון השטיח?

שמירה על ניקיון השטיח מתחלקת למעשה לשני חלקים עיקריים, כאשר החלק הראשון מתחיל בכלל באזור בו מונח השטיח. כדי למנוע הצטברות של לכלוך וכתמים, מומלץ להקפיד על פעולות טאטוא ושטיפה של האזור בו מונח השטיח, אשר מלבד הניקיון יגרמו גם לתחושה של שהייה נעימה יותר באזור.

החלק השני נוגע כמובן לשטיח עצמו, אותו מומלץ לנקות בעזרת פעולת שאיבה יסודית, אשר תביא להוצאתם של שאריות אבק ולכלוך. בכדי לראות תוצאות ולפעול ביעילות מרבית, את פעולת השאיבה מומלץ לבצע לפחות פעם בשבוע.

 

ומה עם כתמים עקשניים?

לצד פעולות הניקוי הסטנדרטיות, לא אחת קורה שמגיעים אל השטיח שלנו כל מיני כתמים עקשניים, הנראים במבט ראשון כבלתי ניתנים להסרה.למעשה, ניתן להסיר גם כתמים עקשניים מהשטיח, באמצעות חומרי ניקוי מיוחדים, אך במידה ואתם לא כל כך בקיאים באופן השימוש ומידת התאמת חומר הניקוי אל השטיח שלכם, מומלץ להיעזר בחברה מקצועית ומנוסה אשר תייעץ לכם לגבי אפשרויות הניקוי והסרת הכתמים מהשטיח.

בחירת שטיח

אולי תאהבו גם את