חיפוש

דרכים לבצע איתור נזילות בדירה

נזילת מים עלולה לגרום לנזקים רציניים: לאורך זמן רטיבות גורמת להרס של הקיר והמבנה, ומלבד זה עובש עלול לעורר מחלות נשימתיות, בעיקר בקרב ילדים. הבעיה היא שלפעמים גם כשאנחנו מזהים שיש נזילה לא תמיד קל לזהות את מיקום הנזילה, וודאי לא את מיקומה המדויק. החדשות הטובות הן שכבר אין צורך בשבירת קירות ורצפות כדי למצוא את מיקום הנזילה, שכן באמצעות שיטות מתקדמות לאיתור נזילות התהליך הפך לפשוט הרבה יותר.

 

ראשית כל – וודאו שאכן יש נזילה

לקיומן של נזילות ישנם מספר סימנים, כגון סימני רטיבות, עובש, קילופים בקירות או חשבון מים מוגדל. עם זאת, סימנים אלו יכולים להיות תוצאה של בעיות אחרות שמצריכות בעלי מקצוע אחרים. לכן מומלץ לנקוט בצעדים הבאים לפני שאתם מזמינים בעל מקצוע מומחה בעבודת איתור נזילות מים:

  • סגרו את כל הברזים בבית כולל ברז הניאגרה ובדקו אם מונה המים זז. במידה וכן – כנראה יש נזילה, ובמידה ולא יתכן ומדובר בבעיית איטום
  • סגרו את הניאגרה ובדקו אם שעון המים ממשיך להסתובב. במידה ולא, הזמינו אינסטלטור לתיקון הבעיה.
  • בדקו אם מקור הנזילה הוא מהדוד. במידה וכן, הזמינו טכנאי דודים.

 

כל הדרכים לאתר נזילות מים

ראשית כל מאתר הנזילות יבדוק את מערכות המים השונות כדי לאתר את המערכת ה"אחראית" על הנזילה. ישנן שלוש מערכות כאלו: מערכת הביוב והדלוחין, מערכת אספקת המים ובבתים ישנים מערכת ההסקה. לאחר שנמצאה המערכת בה קיימת הנזילה, יבחר המאתר את הדרך המתאימה לאיתור מיקומה המדויק של הנזילה מבין הדרכים האלו:

 

מצלמה תרמית

הדרך הנפוצה לאיתור נזילות בתוך הבית. זוהי למעשה מצלמה המבחינה בשינויי טמפרטורות, והדרך לאתר את הנזילה איתה היא לחמם את המים בצנרת כך שהמים הדולפים בנזילה יהיו מים חמים והמצלמה תוכל לזהות את הפרשי הטמפרטורות. שיטה זו מתאימה לפנים הבית, בשל מגבלת המרחק של המצלמה.

 

מכשיר אקוסטי

מכשיר המזהה גלי קול ומאתר את מיקומם באמצעות חיישנים מיוחדים. הבעיה עם מכשיר אקוסטי הוא שכאשר מדובר בנזילה חלשה ייתכן והמכשיר האקוסטי לא יצליח לאתר את מיקום הנזילה כמו שצריך.

 

חיישן גז

השיטה לאיתור נזילה בצנרת מחוץ לדירה. הדרך לעשות זאת היא לרוקן את הצנרת ממים לחלוטין ולהחדיר לתוכה גז חנקן. לאתר מכן מכשיר בעל חיישן גז יעבור לאורכה של הצנרת, ויזהה את מיקום הנזילה באמצעות מציאת המקום בו דולף גז החנקן. מדובר בחיישן שיכול להגיע גם עד עומק של 12 מטר מתחת לפני הקרקע, אך במידה ויש משטח בטון מעל לצנרת תתכן פגיעה בדיוק.

 

איתור נזילות – כמה זה עולה?

משתנה לפי גודל הדירה, המכשיר בו צריך להשתמש ומבעל מקצוע לבעל מקצוע. המחיר נע בין 1,400 ל-2,000 ש"ח עבוא דירה סטנדרטית. שימו לב שאם אתם מעוניינים שמאתר הנזילות גם יתקן את הנזילה יש לשלם בדרך כלל תשלום נוסף.

איש עם מצלמה תרמית

אולי תאהבו גם את

שָׁטִיחַ
כך תשמרו על שטיח נקי

לאחר שעברנו את המשימה המאתגרת של בחירת השטיח המתאים ביותר והתאמתו אל הבית שלנו ואל קו העיצוב הכללי שלו, נשארה לנו משימה לא פחות מאתגרת

קראו עוד »