חיפוש

חופשה עם הילדים בארצות השפלה

חופשה עם הילדים יכול להיות כיף גדול וגם מאוד לא פשוט בו זמנית.

חופשה עם ילדים דורשת הרבה יותר לוגיסטיקה על מנת לדאוג שהם יהיו בטוחים כל הזמן ושלא ישתעממו לרגע, כי כל הורה יודע שברגע שהילדים מתחילים להיות משועממים המצב רוח הכללי של החופשה יכול להיהרס לגמרי.

יש לכם סוף שבוע פנוי ואתם מתים לטוס לגיחה קצרה מעבר לים, אבל מצד אחד אתם לא רוצים לבזבז זמן רב מדי על טיסות ומצד שני מרגיש לכם שקצת "חרשתם" את אירופה? ובכן, אמסטרדם היא התשובה!

הולנד היא כבר שנים רבות ארץ אהובה מאוד על תיירים ישראלים. רבים אמנם חושבים שהולנד מתאימה יותר לקהל מעל גיל 18 בגלל המריחואנה והזנות החוקית, אך הולנד למעשה היא מקום בטוח מאוד לילדים והיא מלאה באטרקציות שיעניינו את ילדיכם, יאתגרו וילמדו אותם דברים חדשים תוך כדי החופשה.

 

מדינה קטנה ואפשרויות בה לרוב

זה אולי תופס אתכם בהפתעה, הרי מדובר בעיר בירה אירופאית לכל דבר ועניין, אך למראה הפלא אמסטרדם שונה משכנותיה ליבשת והיא מציעה למבקרים בה חוויה שונה בתכלית. למעשה, העיר הנפלאה מצליחה לאכול את עוגיית החשיש ולהשאיר אותה שלמה. יש בה כל מה שכיף באירופה – מוזיאונים מיוחדים, סמטאות צבעוניות, שווקים מעניינים, מסעדות מצוינות, מרחבים ירוקים, אתרי תרבות ומורשת וווייבים של ראש טוב, ועדיין היא מצליחה להיות אחרת – היא מתעלה מעל קצב החיים המהיר המאפיין ערים מתוירות בקנה מידה שכזה והאווירה בה קלילה ונינוחה, אין לאן למהר והיא מלאה בתחושה של חופש גדול ונטול דאגות.

דבר נוסף שכיף בעיר היפהפיה הזאת, היא העובדה שהיא מתאימה לחופשה בכל הרכב וגם בכל עונה בשנה. יש בה המון תיירים כך שגם מי שיגיע אליה בגפו ימצא שותפים לטיול (אם יחפוץ בכך), היא רומנטית להפליא עם כל התעלות והגשרים הקסומים בה, יש בה מרחבים ירוקים וטבע אורבני מרהיב ביופיו, וגם המון המון אטרקציות לגדולים ולקטנים אשר הופכות אותה ליעד מושלם עבור חופשה משפחתית.

הולנד היא מדינה קטנה – פחות או יותר בגודלה של ישראל, ולכן ניתן לבקר במקומות רבים בה גם בחופשה של כמה ימים. נמל התעופה הראשי של הולנד נמצא בבירתה אמסטרדם. יש המון מה לעשות רק בעיר אמסטרדם עם ילדים, ורבים יבלו את חופשתם עם הילדים רק בבירה המעניינת והמרתקת של הולנד.

יש בעיר אמסטרדם אטרקציות המתאימות למבוגרים וילדים כאחד – ישנם מוזיאונים רבים המשלבים בתוכם למידה ועשייה כמו נמו – מוזיאון המדע, אשר בו ילדיכם יוכלו לעשות ניסויים שונים וכייפים וללמוד ממיצגים מרתקים על העולם סביבם. ישנה הדרכה והסבר במוזיאון בהולנדית ואנגלית, כך שאם ילדיכם מרגישים בנוח רק עברית תוכלו לקחת אותם למוזיאונים אחרים בהם אין צורך בדיבורים וניתן להנות מהמיצגים כמו מאדאם טוסו אמסטרדם המציג בובות שעווה של מפורסמים ויתן לילדיכם לעשות תמונות עם הכוכבים האהובים עליהם או להעביר שעות של הנאה במוזיאון האשליות של אמסטרדם. חובבי הטבע יוכלו להנות משוק הפרחים של אמסטרדם, גן החיות הגדול של אמסטרדם, הגנים הבוטניים ועוד.

 

מזג אוויר

מבחינת מזג אוויר באמסטרדם, מדובר בעוד בונוס. העיר אומנם מממשת את מלוא הפוטנציאל שלה במהלך חודשי הקיץ, אז הטמפרטורות נעימות וימי הגשם לא רבים מדי. עם זאת, מדובר בשיא עונת התיירות כך שהמחירים עולים במידה ניכרת, המלונות עשויים להיות בתפוסה מלאה והעומס באטרקציות ניכר גם הוא. מה שמוביל אותנו אל עונות המעבר – זמן מעולה לביקור בעיר הבירה של הולנד משום שגם בתקופה זו הטמפרטורות סבירות (10-11 מעלות בממוצע) אך עומס התיירים פוחת ואיתו יורדים גם המחירים. ומה עם החורף? אז העיר מתעטפת באווירה רומנטית ודביקה במיוחד אשר מעפילה על הכפור שבחוץ, אורות וקישוטי חג מולד מקשטים את הרחובות ויין חם מתקתק משמח את לב העוברים והשבים.

 

אפשרויות לינה

אופציות הלינה בעיר גם הן רבות ומגוונות, כך שאם תתכננו מראש ולא תחכו לדקה ה-90 תוכלו לאתר מקום לינה בהתאם לסוג הטיול המועדף עליכם ובתקציב נוח. באמסטרדם יש שפע של דירות להשכרה (מה שהופך למשתלם במיוחד עבור קבוצות ומשפחות עם ילדים), גסטהאוסים שנותנים מענה מצוין למטיילים בתקציב נמוך ותרמילאים, מלונות פשוטים בדרגת 3 כוכבים (רבים מהם ממוקמים במרכז העניינים ויש בהם מתקנים בסיסיים אך שירות מצוין) וגם מלונות פאר ויוקרה עבור מי שרוצה להתפנק.

 

התניידות נוחה וקלה

אמסטרדם שטוחה והתניידות בעיר נעשית בעיקר ברגל או על אופניים, מה שמאוד נוח עם ילדים, וזוהי הזדמנות נהדרת עבורם להתאמן על כישורי רכיבת האופניים שלהם, שכן העיר מלאה כולה בשבילי אופניים יעודיים ולכן מאוד בטוח לרכב מבלי חשש לתאונות.

אם אתם לוקחים מלון מעט מרוחק יותר מהאטרקציות, השתמשו בכרטיס IAmsterdam, אותו ניתן לקנות אונליין או בתחנה המרכזית של אמסטרדם, והוא יקנה לכם הנחות בכניסה לאטרקציות רבות ונסיעות חינם בתחבורה הציבורית.

אמסטרדם אמנם יכולה לספק לכם מספיק אטרקציות לחופשה שלמה, אך גם מחוץ לה יש לא מעט אטרקציות אשר יכולות להוות חוויה בלתי נשכחת עבור ילדיכם, בראש ובראשונה – פארק אפטלינג. הפארק נמצא קצת מעל לשעה נסיעה מאמסטרדם, והוא פארק שעשועים גדול אשר משתווה ברמתו ליורודיסני, וידוע בעולם כולו כאחד מפארקי השעשועים המוצלחים ביותר.

ברוטרדם תוכלו למצוא שוק פרחים גדול ומרהיב, ובהאג תוכלו לבקר במדורדאם- כמו מיני ישראל רק של הולנד. ישנם כפרים ציוריים כמו הרלם, ליידן, אדם ודלפט אשר לכל אחד מהם קסם וסיפור משלו.
פארקים לאומיים כמו Hoge Veluwe, De Biesbosch, Loonse en Drunense, Veluwezoom  ועוד, הם דרך נהדרת לחוות עם ילדיכם את החי והצומח של הולנד, להנות מפיקניקים בחיק הטבע ולעשות מסלולי הליכה ומסלולי אופניים ברמות קושי שונות.

ההתניידות לאתרים מחוץ לאמסטרדם יכולה להיעשות על ידי רכב מושכר (ניתן לשכור רכב בשדה התעופה באמסטרדם או ברחבי העיר), או בעזרת תחבורה ציבורית. ישנם אוטובוסים ורכבות רבים המגיעים כמעט לכל מקום בהולנד, והם דרך נוחה ומהירה לנוע ברחבי הולנד, ויכולים לשמש אטרקציה בפני עצמה לילדים האוהבים את המסע המרתק בתחבורה ציבורית בארץ זרה.

 

עוד כמה טיפים

  1. רוצים לחסוך כסף? זהו לא הזמן להיות ספונטניים. בדיוק כמו ערים גדולות אחרות בעולם כמו ברלין או ליסבון, הזמנת כרטיסי הטיסה מראש ושריון מקומות הלינה, לאחר השוואת מחירים בין הסוכנים ומנועי החיפוש השונים, יבטיחו מחירים זולים באופן ניכר.
  2. רוצים ללון במרכז העניינים? ביחרו מלון באחד האזורים המרכזיים של העיר, כמו כיכר דאם המפורסמת. המחיר לכאורה יהיה גבוה יותר, אך תחסכו כסף רב על תחבורה ציבורית ומוניות.
  3. שימו לב כי מלונות רבים נמצאים במבנים ישנים, מה שאומר שאין בהם מעלית וגרמי המדרגות בהם ארוכים, צרים ומפותלים. אם אתם מטיילים עם ילדים (ולכן עם ציוד רב), עם מבוגרים או עם מוגבלי ניידות, זה עשוי להיות לא פשוט.
  4. למרות סצנת הקנאביס המקומית ששמה הולך לפניה, מרבית המלונות אינם מאפשרים עישון. לכן אם חשוב לכם לעשן בחדר או בשטח המלון, בידקו זאת מראש והזמינו חדר מתאים.

 

הורים וילדים

אולי תאהבו גם את

גמלים
טיול ארוך במצרים

אחד הדברים הנפלאים בחופשה בסיני, מעבר לעובדה שסיני כל כך קרובה אלינו שאין אפילו צורך לטוס בכדי להיות בחו"ל, הוא שלא צריך לעשות הכנות בירוקרטיות

קראו עוד »