חיפוש

הגשת בקשה למחיקת חובות – שלב אחר שלב

לא מעט אנשי עסקים ופרטיים מכריזים על פשיטת רגל בעקבות התנהלות כלכלית לא נכונה או בעקבות משבר עסקי או אישי. התוצאה היא צבירת חובות עם ריבית. המאמר יעסוק בהגשת בקשה למחיקת החובות על פי שלבים.

 

שלב 1 – פתיחה בהליכים

יש להגיש בקשה מסודרת בה מפורטות חובותיו וזכויותיו של החייב ביחד עם הסיבות שהביאו למצב של פשיטת רגל. החייב משלם אגרה לכונס הנכסים ולאחר מכן ניתן צו של הליכים ללא נוכחות הצדדים השונים. לאחר הוצאת הצו ניתן לקבוע את הסדר התשלומים, להגיש דו"ח על הכנסות והוצאות של החייב כל חודשיים ולהגיע לבירור כלכלי במידה ונדרש מהחייב.

בצורה כזו הליכי ההוצאה לפועל מתעכבים והריביות נעצרות. הגופים להם יש לשלם את הכסף צריכים לתבוע את החייב עד חצי שנה מהוצאת הצו. בנוסף יוצא מבית המשפט גם צו שיקום כלכלי. בזמן הזה ניתן להפחית את הריביות ולצמצם את הנזקים. לפרטים נוספים בקרו באתר https://www.ordanlaw.co.il.

 

שלב 2 – שיקום כלכלי

במהלך הפתיחה בהליכים מזמנים את החייב בצו לדיון על שיקום כלכלי שנעשה כלאחר שנה וחצי אחרי הוצאת צו הפתיחה בהליכים. מזמנים את החייב לחקירה על מנת לבדוק את זכויותיו וחובותיו. בהתאם לתכנית השיקום מעניקים בשלב הבא צו הפטר לחייב.

 

שלב 3 – צו הפטר

צו ההפטר קובע תשלום של אחוז מסוים על החובות. כלומר, תשלום בהתאם למשכורת ולהוצאות של החייב שיכול להצטמצם בהתאם לטיעוניו של עורך הדין. במידה ומדובר בעורך דין מקצועי הפועל עבור האינטרסים של לקוחותיו, החייב ישלם אחוז מסוים שייקבע בדיון לפרק זמן מסוים ולאחר שיסיים את תשלום חובותיו יקבל הפטר חלוט על מנת להתחיל מחדש.

 

מהן האפשרויות למחיקת חובות?

האפשרות הראשונה היא להסדיר את החובות באופן עצמאי או בליווי של עורך דין חדלות פירעון. המטרה היא החזר החובות לכל הגופים הרלוונטיים, בין אם מדובר בבנקים או גופים פיננסיים אחרים ובין אם על רשויות המס וההוצאה לפועל. יש לפנות לכל גוף בנפרד ולהגיע עימו להסדר תשלומים אותו פורסים לאורך פרק זמן המתאים לשני הצדדים.

כאשר ההסדר מבוצע באופן וולונטרי ניתן להפחית את הריביות והעמלות ואף להוריד את סכום החובות. האפשרות השנייה היא איחוד תיקים בהוצאה לפועל. יש להגיש להוצאה לפועל בקשה לאיחוד תיקים עם סכום החוב הגבוה ביותר בליווי מסמכים המוכיחים את הכנסותיו והוצאותיו של החייב. לאחר העיון בבקשה, רשם ההוצאה לפועל קובע את הליך החזר החובות. למרות שעל פני התהליך נראה פשוט, מומלץ להסתייע בעורך דין מומחה בתחום.

אפשרות נוספת היא לפנות לממונה על הליכי חדלות פירעון בבקשה לפריסת תשלומים נוחה מאחר ואין החייב עומד בהחזר חובותיו על מנת לקיים אורח חיים תקין ולהמשיך להתפרנס. זאת אומרת שהזכויות והחובות של החייב יהיו בידי הממונה ולטובת הנושים.

 

בקשה לביטול חובות

אולי תאהבו גם את