חיפוש

גנבו לי תמונות מהפלאפון – כיצד לפעול?

צילומים ותמונות הם חלק שגרתי מחיינו, חלקם מתעדים אותנו, חלקם את המשפחה והחברים הקרובים אלינו, וחלקם מתעדים דברים אחרים המזכירים לנו אירועים ונקודות שונות בחיינו. כך או כך, אף אחד מאיתנו לא מוכן לרגע בו התמונות היקרות לליבנו נגנבות מהפלאפון. הנה לפניכם המדריך השלם כיצד לפעול במקרה כזה

 

גניבת תמונות מהפלאפון – היקף התופעה

כולנו אוהבים לצלם תמונות במכשיר הנייד שלנו, הן תמונות שלנו והן תמונות של חברים ובני משפחה ותמונות אחרות. מטבע הדברים, למרבית התמונות קיים פן אישי, כך שאנחנו לא מעוניינים שיגיעו לידיים זרות, אך לצערנו, התופעה של גניבת תמונות מהפלאפון היא תופעה שכיחה למדי, אשר לא ניתן להתעלם ממנה.

תופעת גניבת תמונות מהפלאפון היא תופעה שהפכה להיות שכיחה למדי בשנים האחרונות, בעיקר עם התפתחות העידן הדיגיטלי ותחום עבירות הסייבר, כאשר על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, עבירות גניבת תמונות מהפלאפון מהוות כ – 47% מכלל עבירות הסייבר.

 

מה הסיכונים הקיימים בגניבת תמונות מהפלאפון?

לצד אי הנוחות הנובעת מההרגשה שחדרו לנו אל הפרטיות וכי לא נוכל להשיב לעצמנו את התמונות היקרות לליבנו, הרי שבגניבת תמונות מהפלאפון קיימים עוד מספר סיכונים בולטים:

הפצת תמונות ברשת

גורמים זדוניים יכולים להשתמש בתמונות האישיות שלנו למטרות זדוניות ולהפיץ אותן ברחבי הרשת. תופעה זו נפוצה במיוחד כאשר מדובר בתמונות בעלות אופי אינטימי.

סחיטה

בכדי להשיב לעצמנו את התמונות שלנו אנחנו מוכנים לעשות הכל, אלמנט אותו גונב התמונות עלול לנצל בכדי לסחוט אותנו.

 

גניבת תמונות מהפלאפון – כיצד עלינו לפעול?

גניבת תמונות מהפלאפון מהווה עבירה פלילית לכל דבר ועניין ובכדי להתמודד בצורה יעילה במקרים כאלו, עלינו לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מעו"ד פלילי בעל מומחיות לעבירות מחשב.  עורך דין פלילי מומחה בעבירות מחשב יוכל לסייע לנו להתחקות אחר עקבותיו של הגנב, לנסות להחזיר לידינו את התמונות הגנובות ובמקביל, לפעול לקבלת פיצויים, היכולים להגיע במקרה של פרסום התמונה עד לסכום של 120,000 ₪ ללא הוכחת נזק.

 

מה הענישה בגין עבירת גניבת תמונות מהפלאפון?

מעבר לפיצויים שניתן לקבל במקרים בהם נעשה שימוש לא ראוי בתמונות שנגנבו מאיתנו, כדאי לדעת כי ניתן למצות את הדין עם גנב התמונות גם באמצעות ענישה מרתיעה, אשר על פי סעיף 4 לחוק עבירות מחשב, יכולה להגיע לכדי עונשי מאסר בפועל (עד 5 שנות מאסר).

 

לסיכום

גניבת תמונות מהפלאפון היא לצערנו תופעה שכיחה למדי, השייכת לתחום עבירות הסייבר, כאשר מלבד עוגמת הנפש, לגניבת התמונות שלנו עלולות להיות השלכות מהותיות כמו הפצה ברשת וניסיונות סחיטה. בכדי להתמודד עם מקרים אלו מומלץ לפנות בהקדם לקבלת ייעוץ משפטי מעו"ד מומחה בתחום ולשקול את האפשרויות העומדות בפנינו, החל מדרישת פיצויים בסכומים נכבדים ועד עונשי מאסר בפועל לגנב התמונות.

גניבת תמונות מהפלאפון

אולי תאהבו גם את