חיפוש

יש לך סטארט-אפ? סוגי הלוואות שכדאי לך לשקול

ברוב המקרים, חברות סטארט-אפ מוקמות על ידי יזמים צעירים.

לעיתים, מדובר ביזמים שאין להם הון התחלתי שמתאים להשקעה.

זו הסיבה כי בעת הקמת סטארט אפ, רבים עורכים סבבי גיוס כספים כדי לקבל מקור מימון שילווה אותם לאורך הדרך.

אחד ממקורות המימון העיקריים הוא הבנק או חברות חוץ בנקאיות שיאפשרו לסטארט-אפיסט המתחיל לקבל הלוואה שתסייע לו במהלך הדרך.

בשורות הבאות תוכל לקרוא אודות סוגי הלוואות שונות שניתן לקבל במסגרות שונות, כך שלאחר קריאת מאמר זה, תצטרך רק לבחור את סוג ההלוואה המתאימה לך ולברר על מקור מימון

שיאפשר לך לקבל אותה.

 

הלוואה בערבות המדינה

הלוואה בערבות המדינה היא הלוואה שניתנת בתנאים נוחים ומשתלמים. ברוב המקרים, הלוואות לעסקים קטנים ובינוניים הן הלוואות בערבות המדינה. חשוב שתדע כי בשנים האחרונות הבנקים אינם ממהרים לתת הלוואה לעסקים קטנים, אך ראוי לציין כי בשנים האחרונות חל שינוי חיובי בתחום. הלוואות מסוג זה ניתנות למשך חמש שנים ברוב המקרים והריבית שלהן נעה סביב ה-3.5%. התנאים שניתנים בהלוואה שכזו הן בדרך כלל טובים יותר מהלוואות שאינן בערבות המדינה, זו הסיבה שבחרנו לציין את הלוואה מסוג זה בתחילת הרשימה.

 

הלוואות גרייס

הלוואה זו מאפשרת לקבל את הכסף באופן מידי. היתרון בהלוואה זו הוא שניתן להחזיר את הכסף במועד מאוחר יותר.
הלוואות גרייס מתאימות לסטארט אפים, מכיוון שברוב המקרים, לוקח זמן עד שמקימי הסטארט-אפ רואים תוצאות (הכוונה הכנסה) מהרעיון. מדובר בהלוואה אידיאלית ליזמים מכיוון שהן מאפשרות לאלו שאין להם תזרים מזומנים לקבל תקופת חסד עד שהם יתבקשו להחזיר את ההלוואה.

 

הלוואת בלון

הלוואה מסוג זה הינה הלוואה שבה מקבלים את סכום ההלוואה באופן מידי. את ההחזר ניתן לבצע בשלב מאוחר יותר (כמה חודשים לאחר מכן ולעיתים גם לאחר שנה). בהלוואה מסוג זה ישנה הפרדה בין ההחזר של ההלוואה לבין התשלומים הנלווים. כך שבעצם הריבית וההצמדה משולמים מידי חודש וסכום ההלוואה כולו מוחזר רק בתום התקופה.

 

הלוואה לכל מטרה

הלוואה לכל מטרה הינה הלוואה כללית. בעת לקיחת הלוואה מסוג זה, אין צורך לתת הסבר למקום ממנו אתם מלווים אודות הייעוד של ההלוואה (בניגוד להלוואות אחרות שהמקור המממן עשוי לתשאל אתכם מהי הסיבה בעקבותיה אתם מעוניינים בהלוואה).
נכון לרגע כתיבת מילים אלו, כשמדובר בהלוואה לכל מטרה, המקורות המלווים מאשרים אותה בקלות יחסית, כך שסביר להניח שהכסף יגיע אליכם תוך כמה שעות או כמה ימים.
הלוואות אלו ניתנות בדרך כלל לתקופות קצרות, כלומר עד 5 שנים והסכומים שניתנים במסגרתן מגיעים עד לעשרות אלפי שקלים.
זו הלוואה שעשויה להתאים לסטארט-אפ שאינו מצריך השקעה כלכלית גבוה, לכן, חשוב שתבדקו שהלוואה מסוג זה עונה על הצרכים שלך.

 

כובע וכסף

אולי תאהבו גם את