חיפוש

אתם לקראת פרישה? הכירו את זכויותיכם!

פרישה לגמלאות הינה תרחיש שמצריך היכרות עם הצעדים שצריכים להינקט לאורך הדרך. יודעי דבר שעברו את ההליך בעבר, יוכלו להעיד שהוא נחשב לסבוך במיוחד מבחינה בירוקרטית. מדריך זה ירכז את המידע הבסיסי שיאפשר לכם לנווט בין הגורמים השונים (מעסיק, ביטוח לאומי, מס הכנסה) על הצד הטוב ביותר.

 

הזכויות של פורשים מהמגזר הציבורי

נפתח תחילה בזכויות שמגיעות לפורשים שעבדו במגזר הציבורי, אלה יכולים במקרים מסוימים, לפרוש לפנסיה לפני הגעתם לגיל 60. אלה זכאים בדרך כלל לקבלת פנסיה תקציבית. לצד זאת, אלה צריכים לקבל את 3 התשלומים הבאים:

  • מענק שנים עודפות: מתאים למי שעבדו באותו מקום מעל ל – 35 שנים
  • חסכונות מקופות הגמל או קרנות הפנסיה
  • מענק ימי מחלה

 

חשוב לציין שתצטרכו למלא טופס שנקרא 161א, משום שזה יקטין באופן ניכר את המס שתצטרכו לשלם על המענקים. ניתן להשיג את הטופס הזה באמצעות חיפוש מהיר בגוגל.

הזכויות של פורשים מהמגזר הציבורי

 

הזכויות של פורשים מהמגזר הפרטי

פרישה מהמגזר הפרטי מאפשרת קבלת פנסיה מביטוח המנהלים שברשותכם או מקראן הפנסיה. חשוב לציין שמדובר בפרישה שמתאפשרת מגיל 60 ומעלה. הזכות הבולטת ביותר שבאה לידי ביטוי בהקשר זה נוגעת לכספי הקצבה המוכרת. נזמין אתכם ללחוץ על הקישור הבא, כדי שתגלו את כל המידע הרלוונטי לפרישה מסוג זה:https://www.parashti.co.il.

 

יש לכם זכות לקבל דמי אבטלה מהמוסד לביטוח לאומי

מעטים הם הפורשים לפנסיה שמכירים בזכאותם לקבל דמי אבטלה. נציין שנשים שטרם הגיעו לגיל 67 וסיימו את עבודתן, יכולות לקבל דמי אבטלה. שימו לב, הזכאות הזו משולמת לתקופה מוגבלת בלבד שלא תעלה על 300 יום. לכן, כדאי לממש אותה תחילה ורק לאחר מכן לקבל את קצבת האזרח הוותיק. נוסיף שנשים שפוטרו מעבודתן זכאיות לקבלת דמי האבטלה מיום הפיטורים. כלומר, תימנע מהן ההמתנה הממושכת לבדיקת זכאותן (שקורית בדרך כלל בקרב נשים שהתפטרו ממקום העבודה, אלה יצטרך להמתין כ – 90 יום לקבלת תשובה בנושא).

 

אתם זכאים לבחור את מסלול הפרישה

חשוב שתדעו שיש באפשרותכם לקבל קצבה מהחיסכון הפנסיוני שנצבר לאורך השנים. ניתן לומר בעצם שיש לכם את הזכות לבחור את מסלול הפרישה המתאים ביותר עבורכם. כלומר, הדרך שבאמצעותה ניתן יהיה לחלק את כספי החיסכון. לצד זאת, יש באפשרותכם לבצע גם את ההחלטות הבאות:

  • להחליט אם למשוך את כספי הפיצויים
  • להחליט אם להשאיר את הכספים הללו כהורשה לילדים\ נכדים וכו'

 

מילים אחרונות לסיום

אלה היו 4 הזכויות הבולטות ביותר שעליכם להכיר, רגע לפני שתצאו לפרישה. בשלב זה אתם יודעים שעומדות בפניכם החלטות חשובות שתצטרכו לבצע תוך שיקול דעת. נמליץ לכם להסתייע בגורמים מוסמכים שילוו אתכם לאורך הדרך. שכן, אלה יבטיחו שתצאו לפנסיה על הצד הטוב ביותר, מבלי לפספס דבר.

אתם זכאים לבחור את מסלול הפרישה

אולי תאהבו גם את