חיפוש

מע"מ – כיצד זה עובד?

כנראה שכול מי שביקר אי פעם בעיר אילת מכיר את המושג מע"מ, וכנראה ששאל את עצמו לפחות פעם אחת מה זה בעצם. בהמשך לכך, בעלי עסקים ובעלי חברות, צריכים לשלם מע"מ ולהתחשב במע"מ בהחלטות שהם לוקחים ועל כן, פעם אחת ולתמיד, הגיע הזמן להבין מה זה בעצם מע"מ וכיצד זה בדיוק עובד? הנה הסבר קצר שאמור לסגור לכם כמה פינות, אך תמיד מומלץ לקבל מידע מקיף וספציפי יותר אליכם מאיש מקצוע כדוגמת רואה חשבון.

 

מע"מ – מס ערך מוסף

מע"מ הוא מס, כשל כול שאר המסים המוכרים יותר כדוגמת מס הכנסה או מס חברות. המע"מ הוא מס על עסקאות של מכירות או מתן שירות שמתבצעות בתוך ישראל, וגם על עסקה של ייבוא מחו"ל. בגדול, עבור כול עסקה שמתבצעת בישראל, יש להעביר מס למדינה בסך 17 אחוזים מערך העסקה.

 

גביית המע"מ על ידי עוסק

בשל העובדה שעוסקים יודעים שעליהם להעביר מע"מ למדינה על כול עסקה שהם מבצעים, המע"מ מתווסף לעסקה כך שהרווח שנותן השירות עושה יהיה הרווח שהיה עושה אם לא היה משלם מע"מ, על כן, פעמים רבות מקבלים הצעות מחיר מעסקים עם מע"מ ובלי מע"מ. תפקידו של המעסיק הוא בין היתר לגבות את המע"מ ולהעביר אותו לרשות המסים לפי החוק ובזמן המתאים.

 

קיזוז מע"מ הוצאות מהכנסות

מס ערך מוסף צריך להיות משולם רק עבור ערך מוסף של קניות, על כן, באם עוסק מסוים משלם מס ערך מוסף אודות מכירה שביצע, אך הוא גם ביצע קנייה ועבורה שילם מס ערך מוסף לבעל עסק אחר, ניתן לבצע קיזוז של המס שמועבר למדינה בעקבות העסקה שמכר. באם יש לכם הוצאות מעסקאות אחרות (וברור שיש לכם) ודאו שאתם יוצרים קשר עם רואה חשבון לדוגמא באתר https://yncpa.co.il. זאת על מנת לוודא שאתם לא משלמים יותר ממה שאתם אמורים.

 

 עוסק פטור אל מול עוסק מורשה

חשוב לציין כי יש שוני באופן חישוב המס מבחינת סוג העסק, באם מדובר בעוסק פטור או בעוסק מורשה. עוסק פטור, כשמו כן הוא, פטור מתשלום מס ערך מוסף. אך בהמשך לכך, הוא אינו יכול לקזז את המס שהוא כן משלם בעבור קניות מעסקים אחרים שכן חייבים במס ערך מוסף. אם אתם עוסקים פטורים ודאו מה אתם כן יכולים לעשות בהקשר מס ערך מוסף אל מול רואה חשבון.

מס ערך מוסף הוא מס אודות כול עסקה שמתבצעת והוא צריך להיות רק אודות הרווח בסופו של דבר לאחר קיזוז ההוצאות. על כן, אם אתם עוסקים מורשים סביר מאוד שניתן לקזז חלק גדול מהמס ששילמתם על כך שקניתם מעסקים אחרים, בדקו את האפשרות ואל תוותרו על האפשרות לקבל בחזרה כסף ששילמתם שלא כצורך.

מס ערך מוסף

 

אולי תאהבו גם את