חיפוש

מה זה קרן השתלמות והאם זה עדיף לעומת ביטוח מנהלים

קרן השתלמות וביטוח מנהלים הם שני כלי חיסכון לעובד הישראלי.

ישנן כמה אופציות לחיסכון וחשוב להכיר אותן כדי לעשות את הבחירה הנכונה.

לא כל אמצעי חיסכון מתאים לכל אחד, לכן חשוב להכיר מה זה קרן השתלמות ומה ההבדל בינה לבין ביטוח מנהלים.

 

קרן השתלמות

קרן השתלמות התחילה בתור קרן לשימוש להוצאת עבודה כמו המשך לימודים, השתלמויות וכדומה. מאז השימוש בה התקדם וכיום היא משמשת כקופת חיסכון לעובד. ישנן חברות רבות המנהלות קרנות, אחת מהמוכרות יותר היא הראל קרן השתלמות.

אחרי שהסברנו מה זה קרן השתלמות חשוב ללמוד על היתרונות שיש לכלי הזה.

 

יתרונות

  1. פטור מס

הכסף הנכנס לקרן ההשתלמות פטור ממס, כלומר חלק מהמשכורת נשמר בסכום הברוטו ומועבר לקרן בעוד שאר המשכורת מחויבת במס והופכת לסכום נטו.

לא רק הכספים שנכנסים לקרן פתורים ממס, גם הרווחים המצטברים פתורים ממס כך שבשלב בו תרצו למשוך את הכסף תוכלו לקבל את הסכום המלא ללא חיובים.

 

  1. טווח בינוני

הזמן בו ניתן לחסוך בקרן הוא בין בינוני לארוך, כלומר כסף נחסך בקרן במשך 6 שנים ולאחר מכן הקרן הופכת לנזילה.

המשמעות היא שניתן מצד אחד לחסוך כסף פטור מס במשך מספר שנים ובסופן למשוך את החסכונות פלוס הרווחים המצטברים או להמשיך להפריש כסף לקרן לאחר שהיא נהיית נזילה ולהמשיך להנות מפטור מס תוך צבירת רווחים.

 

ביטוח מנהלים

ביטוח מנהלים הוא מכשיר חיסכון פנסיוני הכולל ביטוח חיים, ומשמש לתשלום השכר החודשי למבוטח לאחר הגעתו לגיל הפרישה. התנאים נקבעים בחוזה בין המבוטח לחברת הביטוח ואינם ניתנים לשינוי.

מצד אחד ישנה יציבות בהתחייבות לחברה מסוימת, בהינתן שהתנאים שנקבעו ובחוזה טובים, ומצד שני המשמעות היא התחייבות לאותה החברה לאורך שנים ללא יכולת שינוי התנאים. אין אפשרות לשמר את תנאי הפוליסה בעת מעבר לחברה אחרת.

בעוד שחברת הביטוח לוקחת על עצמה את הסיכון בביטוח ועליה לספק את התנאים אליה התחייבה בחוזה המקורי.

 

אז מה עדיף?

ביטוח מנהלים הוא חוזה מחייב לאורך שנים רבות, ולא תמיד מתאים להתחייב לחוזה אחד לאורך זמן. בנוסף ביטוח מנהלים משמש יותר כחסכון פנסיוני וביטוח חיים לעומת קרן השתלמות המהווה כלי חיסכון פתור מס והגישה אליו חופשית לחלוטין לאחר 6 שנים בלבד.

ביטוח מנהלים הוא בהחלט כלי שימושי ששווה לחקור עליו, אבל קרן השתלמות היא שיטה פאסיבית לחיסכון והשקעות שממשיך לצבור רווחים ונמצא פטור ממס גם על הרווחים הנצברים. מלבד החסכון יש אופציות שימוש בקרן למינוף הלוואה והשקעת כספים במקומות נוספים.

 

לסיכום

בעוד ביטוח מנהלים יכול להוות אופציה לא רעה לחסכון פנסיוני, קרן השתלמות שווה הרבה יותר מבחינת פטור המס וצבירת הרווחים שלה. הכסף נגיש בכל שלב והמשך הפרשת כספים מתוגמלת לאורך השנים בצבירת רווחים שיכולה לעבות את כספי הפנסיה בעת הגעה לגיל הפרישה.

מחשבון ומטבעות

 

אולי תאהבו גם את