חיפוש

מה זה טווח בי די איי?

מי מכם שמתעניין קצת בפן הכלכלי, בוודאי יצא לו לשמוע לא פעם על המונח בי די איי, ועל כל המונחים שקשורים אליו, כמו טווח בי די איי, דירוג בי די איי ועוד. מי מכם, להבדיל, שלא מתעניין בפן הזה, עדיין חשוב שיכיר מושגים שיכולים להשפיע עליו בצורה ישירה, ולשנות את ההתנהלות הכלכלית העצמאית שלו מן הקצה אל הקצה. על מנת שנוכל להתחיל לעשות קצת סדר בדברים, הנה כמה דברים שחשוב לדעת על טווח בי די איי, ועל עולם הבי די איי בכלל.

 

בי די איי – מה זה?

בי די איי, המוכר גם בשמו הלועזי BDI, היא בעצם חברה שתפקידה לדרג את כלל אוכלוסיית ישראל ולהעניק לה ציוני אשראי. למעשה, חברת BDI יוצרת קשר עם כל הגורמים שאליהם כל אחד ואחת מאיתנו עשויים להיות קשורים, כמו חברות תקשורת, חברות סלולר, רשות המיסים, בנק ישראל, ההוצאה לפועל ועוד, ובודקת את ההתנהלות הכלכלית שלנו מולם.

הבדיקה מעלה מגוון נתונים שונים, כמו האם קיימים עבורנו חובות, האם אנחנו משלמים את התשלומים שלנו בזמן, האם אנחנו נמצאים בפני פשיטת רגל בעסק שלנו ועוד. כל אלו עוזרים לחברת BDI להעניק לנו ציון, שמוכר גם בתור דירוג אשראי.

 

טווח בי די איי ודירוג אשראי

דירוג אשראי יכול להיות חיובי או שלילי, וזהו למעשה טווח בי די איי המדובר. טווח בי די איי נע בין ציון 300 ועד ציון 850, כאשר ציונים שנמצאים מתחת למספר 629 הם ציונים אינם מספקים. טווח בי די איי, אם כן, הוא טווח די גדול, שנע בין ציונים שאינם מספקים ועד ציונים מצוינים. אנשים שמקבלים ציונים שליליים, ההתנהלות הכלכלית שלהם עלולה להיפגם בצורה ישירה. אז איך זה קורה?

 

טווח בי די איי – מה קורה עם אנשים שנמצאים בטווח התחתון והשלילי?

ברגע שחברת BDI אוספת את הנתונים ומדרגת אדם מסוים עם ציון שלילי, היא מעבירה את הנתונים לבנק או לבנקים שבהם הוא חבר. בהתאם, הבנק רשאי למנוע ממנו לבצע מגוון רחב של פעולות, יום יומיות או חריגות כאחד, כמו משיכת כסף מזומן מהכספומט, ביצוע עסקאות באמצעות כרטיס האשראי, הנפקת פנקסי צ'קים, קבלת הלוואות בסכומים נמוכים וגבוהים כאחד ועוד.

מהסיבה הזו בדיוק, חשוב לוודא התנהלות כלכלית תקינה, כזו שלא תאפשר לחברת BDI להעניק לכם ציון שלילי. במקרים שבהם אנשים מתמודדים עם ציון שלילי, הם יכולים לפנות או לניקוי ציון שלילי, על ידי שיפור ההתנהלות הכלכלית שלהם, או על ידי בדיקה נוספת שתתבצע על ידי חברת BDI לפי דרישה, במידה והלקוח חושב שנפלה טעות.

במידה ואתם מעוניינים לבדוק היכן אתם ממוקמים בטווח בי די איי, תוכלו לעשות זאת בעזרת גורמי מקצוע, שיוכלו ללוות אתכם לאורך כל הדרך. בהצלחה!

אולי תאהבו גם את