חיפוש

5 סיבות מדוע כדאי להעניק פרסי השתתפות

בארגונים וחברות שונות נוהגים להעניק בונוסים עבור מכירות ולצ'פר בפרסים. אך מה קורה עם אלו שמכרו ולא הגיעו ליעד שהחברה הציבה – אותם לא צריך לצ'פר? המאמר ייתן 5 סיבות מדוע להעניק פרסי השתתפות לכל מי שנותן יד להצלחה.

 

1 – תגמול עבור המאמץ

בדומה למערכת החינוך, בה כל ילדי הגן מקבלים פרסי השתתפות על מאמציהם, כך חברות וארגונים שונים מצ'פרים את עובדיהם על מאמציהם הרבים, גם אם לא עמדו ביעדי החברה. לכולם מגיעים פרסי השתתפות ולו רק עבור המאמץ. כך העובדים מרגישים שמעריכים אותם והמוטיבציה שלהם עולה ליעד הבא, בו אולי יהיו בין הראשונים.

 

2 – מחויבות לארגון

כאשר מעניקים פרסי השתתפות גם למי שלא הגיע ליעדים שהציב הארגון, העובדים מרגישים מחויבים לעסק, והמוטיבציה שלהם גוברת. פרסי השתתפות לא צריכים לבוא לידי ביטוי בכסף. הם יכולים להיות פרסים מוחשיים לאות הערכה כמו: מדליות, גביעים, מגיני הוקרה או מתנה אחרת עם ערך ומשמעות. באתר של מילמן דור ההמשך ניתן למצוא מבחר גדול של פרסי השתתפות יוקרתיים ומכבדים למבוגרים, עבור ארגונים וחברות.

 

3 – לקחת חלק באתגר

הארגון מציב אתגר ומזמין את העובדים לקחת בו חלק. העובדים נרגשים מעצם העובדה שהם חלק מיצירה משמעותית בעסק, ומתכוננים לכך ביתר שאת, אך לא כולם יכולים להצליח. תמיד יהיו כאלה שיצליחו יותר. בדיוק כמו בתחרות ספורט, רק אחד מגיע למקום הראשון. לכן, ישנה חשיבות רבה לתגמול העובד שהתאמץ וניסה את מזלו.

 

4 – איזון היחסים בין העובדים

אם נחזור למערכת החינוך, לא פעם אנו מרגישים שנוצר מתח בין הילדים בכיתה. הם מקנאים ובצדק, בילד שזכה בתחרות, בעוד הם שהתאמצו לא קיבלו דבר. אך ההיפך הוא הנכון, צריך לחזק ולא להחליש. אם כל הכיתה תקבל פרסי השתתפות, לא ייווצר מתח בין הילדים. בדומה לכך בארגונים, צריך לצ'פר את כולם גם אם לא הצליחו, על מנת שלא לפגוע ביעילות שלהם וביחסים שלהם עם העובדים האחרים.

 

5 – עבודת צוות

פעמים רבות העובדים מתחלקים לצוותים על מנת לקדם מוצר, להגיש תכנית לפרסום או שיווק וכד', והמעסיקים בוחרים את הצוות שיעבוד על הפרויקט. בינתיים, ההכנות, הזמן והמאמץ שהצוותים האחרים בזבזו גם בזמנם החופשי, מתסכלים אותם כיוון שלא הם נבחרו להובלת הפרויקט. כדי למנוע בין הצוותים פילוג ולהוקיר את הניסיון והמאמץ, חשוב לצ'פר את הצוותים האחרים בפרסי השתתפות. לפיכך, התהליך חשוב יותר מהתוצאה כיוון שבפעם הבאה הצוותים ישתדלו יותר, אך גם יתמודדו טוב יותר עם כישלון.

 

לסיכום

ישנה חשיבות רבה להענקת פרסי השתתפות מכובדים, שהעובדים יעריכו וידעו שהם רצויים ולוקחים חלק פעיל בארגון. הפרסים המוחשיים כמו המדליה או הגביע יעמדו במשרד ויזכירו לעובדים שמעריכים אותם. הם ישפיעו על המוטיבציה והתפוקה שלהם, על היחסים עם העובדים האחרים ועל יצירת אווירה נעימה.

פרסי השתתפות

אולי תאהבו גם את