חיפוש

איפה אפשר ללמוד איך לבצע החזרי מס בעצמנו?

החזרי מס הינם דבר נפוץ וזאת בשל שיטת חישוב המס בישראל. ביצוע החזרי מס יכול להיות הליך פשוט עבור חלק ואילו עבור אנשים אחרים יהיה מדובר בהליך מורכב. עבור מי שמעוניין לעשות זאת בעצמו, קיימת האפשרות ללמוד איך לבצע את ההליך ואיך לפנות למס הכנסה. איך תעשו זאת ומתי כדאי לכם להיעזר באנשי מקצוע? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת.

 

למה החזרי מס נפוצים?

החזרי מס הינם דבר נפוץ בעיקר בשל אופן חישוב המיסוי בישראל. חישוב המיסוי נעשה לפי שיעור הכנסה שנתית ונגבה באופן חודשי עבור שכירים ובאופן חודשי עד שנתי לעצמאים (לפי רמת הכנסה). בשל אופן זה, נעשות טעויות רבות ועלולות שלא להיות משוכללות נקודות מס העולות במהלך שנת המס. על כן, רבים יהיו זכאים להחזרי מס הניתנים עם ריבית של 4%.

 

איפה אפשר ללמוד איך לבצע החזרי מס לבד?

ללמוד לבצע החזרי מס בעצמכם יכול להיות דבר פשוט. תוכלו למצוא את כל המידע הדרוש עבור הגשת הבקשה להחזרי מס באתר של רשות המיסים, ושם הסברים וצירופי מסמכים על כל מה שתדרשו להגיש. כמו כן, תוכלו למצוא מידע נוסף באתרים מקצועיים ברשת, שלעיתים יהיה נגיש ומובן יותר. למידע נוסף על החזרי מס ואיך תעשו זאת בעצמכם, מומלץ לבקר באתר  http://get-tax.co.il.

 

מתי כדאי להיעזר באיש מקצוע להחזרי מס?

במידה והמידע שמצאתם באתר אינו מובן לכם, או שאתם חוששים שתגישו את הבקשה להחזרי מס באופן שאינו נכון, יהיה כדאי לפנות ליועץ מס או רואה חשבון. הגשת הבקשה להחזרי מס עלולה להיות מורכבת וסבוכה ועל מנת למצות את כל הכסף שמגיע לכם ולקצר זמני הליכים, כדאי להיעזר באיש מקצוע.

 

איך תבחרו את איש המקצוע המתאים להחזרי מס?

כשאתם בוחרים יועץ מס חשוב שזה יהיה אחד מקצועי ומנוסה, בעל תעודות הסמכה והבנה בתחום. תוכלו להיעזר בהמלצות ברשת והמלצות ממכרים על יועצי מס שעזרו להם באופן מיטבי.

 

איך אוכל לדעת האם אני זכאי להחזרי מס?

על מנת לדעת האם אתם זכאים להחזרי מס יהיה עליכם להגיש בקשה לבירור החזרי מס לפקיד השומה באחד מסניפי מס הכנסה. אינכם חייבים לגשת לסניף מס הכנסה באזור מגוריכם ותוכלו לבחור לפי נוחיותכם, או לבקש מיועץ מס לעשות זאת עבורכם. לצורך הבקשה תצטרכו לצרף את כלל המסמכים הנדרשים המעידים על מצבכם ועל זכאותכם.

 

לסיכום – כשמדובר בהחזרי מס, אתם לא לבד

החזרי מס הינם דבר נפוץ ותוכלו ללמוד לעשות זאת בעצמכם על ידי מידע הנמצא ברשת, בעיקר שמפרסם מס הכנסה. יחד עם זאת, במידה ואתם מרגישים שאתם מסתבכים או שאינכם מצליחים להבין אילו מסמכים יהיה עליכם להמציא, כדאי לפנות ליועץ מס או רואה חשבון.

החזרי מס

אולי תאהבו גם את