חיפוש

כמה מרוויח יועץ משכנתאות ב-2021?

מעוניינים להיות יועצי משכנתאות? רוצים לדעת כמה תרוויחו? ריכזנו עבורכם את כל מה שתצטרכו לדעת על עבודה כיועץ משכנתאות ב-2021 כדי לעזור לכם להחליט האם להיכנס לתחום או לא.

 

מה תפקידו של יועץ משכנתאות?

יועץ משכנתאות כשמו כן הוא מתעסק בייעוץ משכנתאות. ייעוץ משכנתאות משמעו סיוע לאנשים אשר לקראת לקיחת משכנתא לצורך רכישת דירה וליווי שלהם בתהליך. יועץ המשכנתא יעבור עם בני הזוג על מסלולי המשכנתא המוצעים, יעזור להם לבנות תוכנית רב שנתית להחזר המשכנתא וידע להתאים זאת לפי רמת ההכנסה שלהם ולפי סך ההוצאות הצפויות.

יועצי משכנתאות, למרות שהשירות שלהם עולה כסף, מסייעים לזוגות ויחידים רבים המעוניינים לרכוש דירה לחסוך כסף רב בעתיד. משכנתא הינה הלוואה ארוכת טווח שתלווה את הלווים לאורך זמן. לכן בחירת המסלול הנכון באופן המתאים ללווים יכולה לסייע להם המון בטווח הרחוק. כאן נכנס תפקידו של יועץ המשכנתאות ולכן תפקידו קריטי כל כך. כיום ניתן ללמוד ייעוץ משכנתאות במסלולי לימוד שונים ולעבוד בגופים שונים – כעצמאי, בבנקים, בחברות ייעוץ או בחברות ביטוח המציעות ביטוח משכנתא.

 

יועץ משכנתאות שכיר

כשמדובר ביועץ משכנתאות העובד בבנק או בחברת ייעוץ למשל כשכיר, השכר ישתנה לפי הניסיון והוותק שלו בתחום, כמו בכל תחום. השכר ההתחלתי הממוצע עבור יועץ משכנתאות מתחיל באופן יחסי יעמוד על בין 7,000 שקלים ל-10,000 שקלים בחודש. כאשר מדובר ביועץ ותיק בעל ניסיון רב יותר, שכרו ינוע בין 12,000 שקלים ל-15,000 שקלים לחודש.

השכר משתנה לא רק לפי הוותק, אלא גם לפי כמות תיקי המשכנתא עליהם עובד אותו יועץ באותו החודש והאם זוכה לקבל מהם עמלות. כך ככל שיעבוד על יותר תיקים, לא רק שיצבור ותק רב יותר, גם יתוגמל בשכרו החודשי בהתאם. יש לציין כי שכר יועץ שכיר הינו לרוב נמוך יותר מזה של עצמאי, אך הדבר יכול להיות בסיס התחלתי טוב ליועץ מתחיל וכן מאפשר לו לקבל משכורת חודשית קבועה וסדורה. זאת בניגוד לעצמאי אשר שכרו משתנה בהתאם לחודש.

 

יועץ משכנתאות פרטי

כאמור, שכרו של יועץ משכנתאות פרטי משתנה בהתאם לכמות התיקים אשר עובד עליהם ובהתאם ליכולות שלו. יועץ משכנתאות בעל ניסיון רב יצליח לעבוד על מספר תיקים במקביל. היועצים הפרטיים משתכרים משכר טרחה על הליווי שנותנים ללווים.

שכר הטרחה הכולל שירותי ליווי בסיסיים ללווים, כולל סיוע מקצועי במילוי טפסים, ניהול נכון של המשא ומתן למול הבנק המלווה, ותכנון מותאם של תמהיל המשכנתא. שכר הטרחה לליווי מסוג זה יעמוד בדרך כלל על בין 3,000 ל-6,000 שקלים לתיק. כאשר מדובר בשירותים נרחבים יותר, שכר הטרחה יעלה ויעמוד על בין 6,000 ל-12,000 שקלים לתיק. חשוב לציין כי נתונים אלו נכונים לשנת 2021 ויכולים להשתנות עם הזמן.

 

ערימת מטבעות ובית מעץ

אולי תאהבו גם את