חיפוש

יצאתי לחלת לאחר 4 שנות עבודה בחברה – כיצד אני מקבל החזר מס?

מגפת הקורונה הביאה איתה שינויים רבים באורחות החיים המוכרים לכולנו.

ביניהם, אלפי עובדים אשר נאלצו לצאת לחל"ת בגלל קשיים במקום העבודה.

חלק מעובדים אלה זכאי לדמי אבטלה, אך חלק מהם גם זכאי להחזרי מס.

אבל איך תדעו אם מגיע לכם החזר מס ואיך תקבלו אותו?

 

חישוב זכאות להחזרי מס

חישוב שיעור המס אשר אתם משלמים כל חודש למדינה, נעשה על בסיס משכורות קודמות. כך אתם משלמים כל חודש סכום מוגדר למס הכנסה, אשר חושב לאחר הערכה של ההכנסה שתהיה לכם לאורך כל השנה.

יחד עם זאת, מקרים בלתי צפויים, כמו מחלה, פציעה, הפסקת עבודה וכמובן – יציאה לחל"ת בגלל משבר בריאות עולמי, אינם נלקחים בחשבון בעת עריכת החישובים הללו ולכן, לעיתים, אתם משלמים מס גבוה יותר ממה שאתם צריכים לשלם בפועל – בהתייחסות לשיעור המס אותו שילמתם לאורך השנה.

משום כך, אנשים אשר הוצאו לחל"ת בעקבות המשבר, כמו גם אלפי מקרים אחרים, זכאים לקבל החזר מס.

אלא שרובם לא מודעים לכך ולא יודעים מה עליהם לעשות כדי לקבל את ההחזר המגיע להם.

 

מהו גובה החזר המס הצפוי?

גובה החזר המס תלוי במספר גורמים:

  • גובה השכר הנורמלי
  • שיעור הירידה בשכר בעקבות חל"ת
  • מספר החודשים בהם שילמתם מס
  • מספר החודשים בהם לא שילמתם מס בגלל חל"ת

 

לאחר שקלול של כל הגורמים הללו, אפשר לומר כי באופן כללי, שיעור ההחזר עולה ככל שהמשכורת היתה גבוהה יותר לפני החל"ת וככל שחלה ירידה גדולה יותר ברמת ההכנסה שלו בעקבות חל"ת.

 

איך מקבלים את ההחזר?

אם חזרתם לאותו מקום עבודה לאחר החל"ת, אתם כנראה תקבלו את ההחזר באופן אוטומטי דרך המשכורת, אבל אם לא חזרתם, כלומר נפרדתם ממקום העבודה הקודם, לא מצאתם עבודה אחרת, או מצאתם עבודה במקום אחר, תצטרכו להגיש בקשה יזומה להחזר מס מרשויות המס.

את הבקשה יש להגיש על ידי מילוי טופס 135, הנקרא גם דוח מקוצר למס הכנסה, בצירוף טופס 106 , תלושי שכר של אותה שנה, אישורים מלשכת התעסוקה במקרה שקיבלתם דמי אבטלה וכן הלאה.

בנוסף, יש לצרף צילום צ'ק או אסמכתה אחרת המציינת את פרט חשבון הבנק שלכם, כדי לוודא כי רשות המיסים יודעת לאיזה חשבון בנק יש להעביר את הכסף.

 

לסיכום

אם אתם שכירים והייתם בחל"ת לאורך השנה האחרונה, או בחלק ממנה, קיים סיכוי טוב שאתם זכאים לקבל החזר מס. אם הגשת הבקשה מסורבלת מדי לטעמכם, אתם יכולים לבצע אותה בסיוע חברה מתמחה בהחזרי מס, אשר תוכל לבדוק עבורכם באותה הזדמנות אם מגיעים לכם החזרי מס נוספים, מכל סיבה שהיא. למידע נוסף לחצו: https://indigofinance.co.il/החזרי-מס

 

כסף

אולי תאהבו גם את