חיפוש

השקעה במניות – בעד ונגד

רכישת מניות נחשבת אופציה השקעה אידיאלית נוכח הריבית האפסית שמקבלים על חסכונות בבנקים.

עם זאת, אם ברשותכם סכום כסף מסוים עומדות לפניכם אפשרויות נוספות של השקעה, כך שרכישה של מניות אינה היחידה. לפניכם כל הטענות בעד ונגד השקעה במניות בהשוואה להשקעה בנדל"ן.

 

השקעה במניות

במידה ולא עומד לרשותכם סכום כסף שמאפשר רכישת דירה להשקעה – רכישת מניות נחשבת לחלופה מצוינת.

מכיוון שהשקעה בבורסה מצריכה סכום כסף יחסית נמוך לעומת נדל"ן – יש אפשרות לא להשקיע את כל הסכום אלא רק את חלקו, כך שמדובר בהשקעה נזילה יחסית לנדל"ן.

עם זאת, יש לקחת בחשבון שבניגוד לנדל"ן (שבו ערך הדירה לא יכול להימחק כליל) בבורסה החוקים אחרים והתנודתיות גבוהה, כך שהסיכון גבוה יותר.

המשמעות היא שבתרחיש הגרוע ביותר ערכן של מניות יכול ליפול תוך דקות ספורות, כך שאתם תמיד חייבים להיות עם יד על הדופק דרך האינטרנט, המחשב או הטלפון בכל שעה ומקום שבו תהיו בעולם.

לכן, רכישת מניות היא פעולה שמצריכה ידע כלכלי והבנה בתחום של שוק ההון. למזלכם יש קורסים שבהם ניתן ללמוד את הנושא, כך שאתם צפויים להבין איפה להשקיע, איך, כמה לסכן ואיזה רווח אתם אמורים לקבל.

עם זאת, כדאי שתדעו שלא לעולם חוסן וכבר היו מקרים שגם הגדולים והחזקים נפלו בבורסה. למשל, אף אחד לא שיער שמניית טבע תתרסק אבל זה קרה.

חשוב לזכור שאמנם בבורסה ניתן לממש את הרווח תוך שניות באמצעות קליק על העכבר, אבל מצד שני אתם נדרשים לשלם מס על רווחי הון (15-25%) החל מהשקל הראשון.

 

גרף מחשב בורסה

 

השקעה בנדל"ן

לעומת השקעה בבורסה – השקעה בנדל"ן מצריכה סכומי כסף גדולים (ואפילו גדולים מאוד עד כדי צורך בלקיחת משכנתא) בבת אחת. המשמעות היא שאין אפשרות להשקיע רק חלק מהכסף ואין אופציה לנזילות.

החדשות הטובות הן שבנדל"ן הסיכון נמוך והסיכוי שערך הדירה יירד פלאים בן לילה – נמוך עד אפסי.

גם המיסוי בנדל"ן מינימלי ועל השכרה בסכום שהוא פחות מ-5000 ₪ לא משלמים מס. יתרה מזאת – מיסוי על מכירת הנדל"ן מקנה נקודות מס והטבות בהתאם לגיל, מצב משפחתי, מספר הדירות שברשותכם ועוד, כך שאתם יכולים להרוויח פעמיים:

  • פעם אחת מהשכרת הנכס לאורך השנים (בסכומים שלא חייבים במס או שחייבים במס זעום)
  • פעם שניה במכירת הנכס בערך גבוה מערך הרכישה (רוב הסיכויים שזה יקרה כי מחירי הנדל"ן בארץ רק עולים)

עם זאת, רכישת נדל"ן לא מצריכה ידע רב כמו השקעה במניות, אך לרוב נדרשת מעורבות של אנשי מקצוע נוספים כמו עורכי דין, יועצי משכנתאות, רואי חשבון, מתווכי דירות וכו'.

למרות זאת השקעה בנדל"ן נחשבת ל"כאב ראש", כך שאם מתפוצץ צינור מים באמצע הלילה – אתם תדרשו לתקן אותו ולהיות בקשר עם בעלי המקצוע השונים. וזה עוד לפני שדיברנו על הסאגה שכרוכה במציאת שוכרים ראויים…

אולי תאהבו גם את