חיפוש

השקעה בזהב 2020 – האם זה משתלם? המספרים שמאחורי הזהב

זהב הוא אחת המתכות המוכרות והפופולאריות ביותר, ואנו נתקלים בו בתעשיית התכשיטים, בתעשייה האווירית, תעשיית האנרגיה ועוד. זהב טומן בחובו תכונות ייחודיות ,וזה הופך אותו לאחת המתכות היקרות בעולם. אנשים רבים משתמשים בזהב ככלי השקעה, ואף אומרים שמדובר בסחורה יציבה במיוחד בתקופות שבהן השווקים "משתוללים". השקעה בזהב – האם זה משתלם? המספרים שמאחורי הזהב.

 

קצת על זהב

זהב נחשב למתכת ייחודית, ואנו יכולים להיתקל בו כשאנו מחפשים צמיד טניס לחברה, כשאנו זוכים במדליה באולימפיאדה, ואפילו כחומר המשמש לבניית חלליות! זהב הוא מתכת שאינה מגיבה לחמצן, וזה הופך אותו לעמיד במיוחד בפני חלודה. בנוסף, הזהב מוליך חשמל בצורה מעולה, ובעל יכולת חשילות גבוהה במיוחד. מעבר לשימושים התעשייתיים והאומנותיים – יש שיגידו שזהב הוא גם סחורה נהדרת להשקעה כלכלית! האם יש אמת בדבר?

 

זהב כסחורה להשקעה

מנהלי השקעות ותיקי הון, סבורים שזהב יפיק תשואה מרשימה בשנים הקרובות – וזאת בין השאר עקב נטיית הזהב ללכת כנגד התמורות בשוק ההון. מומחי השקעות רואים בזהב סחורה יציבה במיוחד, והשקעה המהווה עוגן מומלץ בכל תיק השקעות. שנת 2020 הייתה תנודתית במיוחד עקב התפרצות וירוס הקורונה, ונראה שתקופה כזו יכולה להיות מומלצת במיוחד להשקעה בזהב.

 

הזהב בשנים האחרונות

ניתן לומר שבשנים האחרונות מצבו של הזהב לא היה מזהיר, ומניותיו דשדשו רוב הזמן. השווקים היו תנודתיים במיוחד בשנים שלפני 2020, והזהב צבר מומנטום חיובי דווקא בתקופה זו. הצפי היה שהשווקים ימשיכו להיות תנודתיים גם בשנת 2020 – שהיא שנת בחירות בארה"ב. כשהתחילה השנה, ראינו שנכנס למגרש שחקן חדש לחלוטין – הלוא הוא וירוס הקורונה שהמשיך את מגמת חוסר היציבות בכל הרבדים של שוק ההון. נראה שהזהב ממשיך לצבור מומנטום חיובי גם בשעה זו, מחירו כיום עומד על 1700 דולר, ומומחים סבורים שהוא צפוי לעלות עד ל- 3000 דולרים!

 

מגמת ההשקעות בעולם

מכיוון שזהב תמיד נתפס בעיני רבים כסחורה יציבה, נראה שחוסר היציבות בעולם מאיץ את הביקוש לרכישת זהב. גם כשמדובר ברכישת חוזים וניירות ערך הקשורים לזהב, ולא בזהב עצמו – רכישות כאלה עדיין מתבססות על הזהב, ולכן נכללות בסטטיסטיקה.

 

איך משקיעים בזהב?

כשאנו מחפשים אופציות השקעה בזהב, עומדות לרשותנו מספר אפשרויות. ביכולתנו לרכוש חוזים עתידיים על זהב, אך חשוב לציין שהאופציה הזו פחות מומלצת למשקיעים מתחילים, ויותר כדאית עבור מי שמבין בחוזים עתידיים.
אופציה נוספת היא רכישת מניות של חברות בתחום הזהב, אך חשוב להבין שכאן דרושה היכרות מעמיקה עם החברות בתחום, וכדאי לציין שהמתאם בין המניות לזהב עצמו לא תמיד הולך יחד!
האופציה הידידותית ביותר עבור משקיעים מתחילים, היא דרך תעודות סל וקרנות נאמנות, המאפשרות לכם ליהנות מתשואה זהה לתשואת מחירי הזהב!

 

הרגז עם זהב

אולי תאהבו גם את