חיפוש

החזרי מס למובטלים

תקופת האבטלה היא תקופה שעשויה להשפיע על כך אדם בצורה שונה – יש כאלו שיראו זאת כתקופת מנוחה ויעדיפו לחתום אבטלה בלשכת התעסוקה, ומנגד יש כאלו שיעבירו את רוב זמנם בחיפוש אחר עבודה חדשה ולא יסתפקו בדמי האבטלה שמגיעים להם. לא משנה לאיזה צד אתם שייכים – ייתכן שמגיעים לכם החזרי מס גם בזמן היותכם מובטלים.

 

כיצד מובטלים יכולים לקבל החזרי מס?

דמי האבטלה שמקבלים מביטוח לאומי מהווים כ- 70% מהמשכורת שקיבלתם במספר החודשים שקדמו לתקופת האבטלה, והם חייבים במס (במידה והם מגיעים לסכום שחייב במס הכנסה). החזר המס מתאפשר כאשר ישנו הפרש בין דמי האבטלה להכנסה שהייתה לכם מהמעסיק.

חישוב המס מתבצע באופן שנתי לכל שנת מס, ולכן רשויות המס לא מודעות לשינויים שמתרחשים בחיי העובדים לאורך השנה (כמו תקופת אבטלה למשל). במידה ושילמתם מס גבוה יותר מהסכום אותו הייתם אמורים לשלם, בהתחשב בכך שההכנסה שלכם היא דמי אבטלה – תהיו זכאים להחזר המס.

 

ייתכן שאתם זכאים להחזרי מס גם עבור נסיבות נוספות!

החזרי מס ניתנים לא רק בשל תקופת אבטלה, אלא ממגוון רחב של מקרים ונסיבות. נסיבות אלו יכולות להיות משפחתיות (במידה ואתם הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים, הורים לילדים בעלי לקויות למידה, גרושים, משלמים דמי מזונות), סיבות כלכליות (רווחים או הפסדים מפעילות בשוק ההון, לקיחת משכנתא, שינויים במשכורת, אובדן כושר עבודה) וסיבות רבות נוספות.

החזרים אלו ניתנים גם לסטודנטים בתואר ראשון או שני שעובדים כשכירים במהלך לימודיהם, לבני גיל הזהב, לחולים במחלה קשה, לעובדים בחו"ל, לידועים בציבור ובמקרים נוספים.

ניתן לראות כי ישראלים רבים עשויים לעמוד בלפחות אחת מהקטגוריות שמזכות בהחזרי מס, וכן יותר ממחצית מהעובדים השכירים במשק זכאים להחזרים אלו. חבל לא לבדוק את זכאותכם, מדובר בסכומים לא מבוטלים שאתם עשויים לקבל בחזרה מהמדינה (החזר ממוצע עומד על כ- 8,000 ₪).

 

איך בודקים האם אתם זכאים להחזרי מס?

את זכאותכם להחזרי מס תוכלו לבדוק באתר האינטרנט https://www.hagana.co.il. בדיקת הזכאות מתבצעת על ידי מענה של מספר שאלות על חייכם ומתן מספר פרטים אישיים (שם מלא, מספר טלפון, האם אתם גרושים ומשלמים דמי מזונות, האם אתם מתגוררים ביישוב בעל הטבות מס ועוד), וכן פרטים על המשכורת החודשית הממוצעת שלכם.

מילוי השאלון אורך מספר דקות, והוא ניתן ללא עלות וללא התחייבות כלשהי. התהליך הוא פשוט ומהיר, ובסופו תוכלו לדעת האם גם אתם זכאים להחזרי מס מהמדינה!

את הבקשה להחזר מס יש להגיש לרשויות המס, שכן ההליך לא מתבצע באופן אוטומטי (למדינה אין אינטרס לחלק כספים). ניתן להגיש בקשה גם בצורה רטרואקטיבית – עד 6 שנות מס אחורנית. במידה ונמצאתם זכאים ומאשרים את בקשתכם, ההחזר יגיע ישירות אל חשבון הבנק שלכם.

 

החזרי מס

אולי תאהבו גם את