חיפוש

כל הדרכים לקבל את הכסף שמגיע לכם – החזר מס

תופתעו לגלות לכמה ישראלים כיום קיימת הזכות לקבלת החזרי מס והם אינם ממשים אותה. החזרי מס שיכולות להגיע לסכומים של עשרות ומאות אלפי שקלים. כיצד ניתן לוודא שאכן קיבלתם את החזרי המס המגיעים לכם?

 

למה צריך לדרוש מהמדינה החזרי מס?

פעמים רבות בהליך גביית המיסים במהלך השנים נוצרים פערי מידע וטעויות בסטטוס העובד בתקופות שונות על ידי המוסד לביטוח לאומי או על ידי רשות המיסים. רשות המיסים גובה על פי שיטה שנתית ולא חודשית. מה שפותח צוהר לטעויות רבות בגבייה.

טעויות אלו מביאות למצב של גבייה שלא על פי חוק, סכומי גבוהים יותר מן הדרוש. ברוב הפעמים כאשר מתבצעת גבייה עודפת שכזו, העובד שממנו נגבה הכסף כלל לא יהיה מודע לעובדה שלקחו ממנו סכום גבוה מדי.

 

כיצד מגישים בקשה להחזר מס?

מגיע לכם החזר על המסים שנגבו מכם שלא כצורך. על מנת שתוכלו לקבל אותם חזרה עליכם לבצע מספר שלבים:

  • פתיחת תיק באתר מס הכנסה
  • הזדהות ומענה על שאלות שמוכיחות שאכן האדם שמגיש את הבקשה נמצא במעמד של זכאות להחזר מס.
  • במידה ותעמדו בקריטריונים, תוכלו לשגר דוח מפורט בצירוף מסמכים שתצרכו לאסוף מראש בהם כל המידע הרלוונטי על כך שהינן זכאים להחזרי מס.

 

המסמכים הנדרשים

  • טופס 135 – דוח שנתי מקוצר, איתו מסמכים נוספים המעידים על הזכאות
  • טופס 106 מהמעסיק
  • אם מדובר בעצמאי יהיה עליו להגיש טופס 1301 ולצרף אליו את האישורים המתאימים.
  • אישורים רלוונטיים המעידים על הזכאות להחזר מס – אישור על ביצוע תרומה, אישור על תשלום לקופת גמל, אישור על מקום מגורים או מצב משפחתי או בריאותי המזכה בהחזרי מס וכדומה.
  • תצלום צ'ק מבוטל או אסמכתא כלשהי כמו אישור ניהול חשבון בנק – של חשבון בנק אליו יועברו כספי ההחזר.

במידה ומתבקש החדר על יותר בשנת מס אחת – יש להגיש בקשה נפרדת עבור כל אחת מהשנים.

 

למה ישראלים מוותרים על החזרי מס?

משום שזהו תהליך ארוך, מסורבל, בירוקרטי אשר מקשה על השכיר לקבל החזרי מס. הטענה הרווחת היא שההתעסקות לא שווה את זה. כך מפסידים אלפי ישראלים כמויות כספים אדירות למדינה.

 

חברות העוזרות להחזיר כספי מיסים

בשנים האחרונות צצות חברות אשר מטרתן היא לעזור לשכירים לקבל בקלות החזר מס. חברות אלו לוקחות על עצמן את כלל הבירוקרטיות של החזרי המס, בתמורה לאחוז מסוים מתוך הסכום שבסופו של דבר מגיע לו דרך החזרי המס. הן מספקות לרוב שירות של מחשבון חינמי המאפשר לשכיר לדעת כמה כסף מגיע לו מהרשויות עוד בטרם תחילת התהליך.

 

חשוב להיות מודעים לבצע תהליך החזר מס תוך שש שנים

לאחר שש שנים לא ניתן לבקש החזר על שנת המס ולא ניתן לקבל החזר לכסף שמגיע לכם. אל תהיו שאננים, בדקו עוד היום אם מגיע לכם החזר מס בהחזר מס לשכיר.

החזר מס

אולי תאהבו גם את