חיפוש

האם משקפי שמש יקרים יותר הם איכותיים יותר

הרבה אנשים סוברים שמשקפי שמש צריכים להיות יקרים מאוד בשביל להיות טובים, ומאידך יש כאלה הטוענים כי קיימים בהחלט משקפי שמש מעולים במחירים הוגנים וסבירים. האם באמת המחיר הוא הקובע את האיכות?

 

התשובה בעיקרון – לא בהכרח

פעמים מעטות בלבד נכונה הטענה שמותר איכותי חייב להיות מהיקרים ביותר. הניסיון מלמד שקיימים בהחלט מוצרים בכלל, ומשקפי שמש בפרט, שהינם טובים ומספקים אפילו שאינם יקרים בצורה מוגזמת. מה יכול להשפיע לטובה על המחיר ועל האיכות?

 

מותגים עולמיים לעומת מותג הבית

בעולם האופנה הרבה פעמים המחיר נגזר מהפרמטרים שאינם קשורים באופן ישיר לאיכות המוצר, כמו למשל – מותגים מפורסמים, אריזות מפונפנות, קמפניי פירסום נרחבים וכו'. הרבה פעמים תיווכחו לגלות כי יש בהחלט משקפי שמש מעולים ואיכותיים שמשווקים במחירים הוגנים ולא מופקעים. הרבה פעמים חנות שמשווקת גם מותגים יקרים מהעולם משווקת גם מותג עצמי שלה, שיכול להיות מעולה והרבה פחות יקר.

 

על מה בכל זאת לא כדאי להתפשר?

למרות השאיפה המובנת להוציא כמה שפחות כסף, יש מספר פרמטרים שכדאי להקפיד עליהם כדי לקבל תמורה איכותית וטובה. אפשר בקלות לקנות משקפי שמש ולקבל עודף משטר של 20₪, אבל המוצר שהתקבלו ככל הנראה יספר לכם חוויה לקויה מאוד ולא יענה על הצרכים שלכם בצורה מספיק טובה.

הנה מספר מאפיינים שכדאי לא לוותר עליהם:

 

איכות החומרים

רצוי לבחור במשקפי שמש שמיוצרים מחומרים איכותיים, ושהינם עמידים, נעימים לשימוש, מגנים היטב מפני השמש ומאפשרים ראיה חדה וברורה. אם מתפתים לקנות משקפיים מאוד זולים, לא מן הנמנע שהמשקפיים יהיו באיכות מאוד נמוכה ולא תהנו מהשימוש בהם.

 

הגנה מפני קרינה

אחד הדברים החשובים ביותר במשקפי שמש הוא הסינון של קרינת uv שנמצאת בקרני השמש הוכחה מדעית כמסרטנת. גם משקפיים עם עדשות כהות שלכאורה כן מסננים וחוסמים חלק מאור השמש מספקים הגנה נאותה ותקנית מפני הקרינה, ובמיוחד לא טריוויאלי שהמשקפיים זולים מאוד יהיו כאלה.

כדאי לוודא שהמשקפיים אותם אתם קונים או מתכננים לקנות הם בעלי מסנני קרינה מאושרים, גם אם זה אומר לשלם מעט יותר – הבריאות שלכם שווה את זה.

 

אסתטיקה מוקפדת

בסופו של דבר משקפי השמש, לצד התכלית הפונקציונלית שלהם, הם גם פריטים אופנתיים, ואתם צריכים לאהוב את איך שהם נראים עליהם ואת האופן שבו הם משתלבים עם מבנה הפנים שלכם, המלתחה שלכם וכיו"ב.

כמובן, משקפיים יפים ואסתטיים לא חייבים להיות מאוד יקרים, אבל אם אתם מוצאים את עצמכם עומדים לקנות זוג משקפיים בגלל שהוא זול במיוחד, ולא בגלל שאתם מתחברים למראה שלו – כדאי לשקול שוב את הרכישה. חבל שלא תשתמשו בהם אחר כך, מפני שהם לא יסתדרו לכם מבחינה ויזואלית.

 

לסיכום

משקפי שמש איכותיים ממש לא צריכים להיות יקרים מאוד, הרבה מהמחיר לעיתים קשור במותג, בפרסום וכיו"ב. עם זאת, לא כדאי לקנות משקפיים זולים מדי אם הם לא עומדים במספר קריטריונים בסיסיים וחשובים שישפיעו על החוויה שלכם עם המשקפיים.

האם משקפי שמש יקרים יותר הם איכותיים יותר

אולי תאהבו גם את