חיפוש

האם כדאי להגדיל את המשכנתא בגין שיפוץ?

הגדלת משכנתא מוצעת לכל מי שכבר יש לו משכנתא ומעוניין בלקיחת הלוואה במסגרת המשכנתא הקיימת.

אחת הסיבות הנפוצות להגדלה היא שיפוץ בבית.

האם זה כדאי ומה זה בעצם הגדלת משכנתא?

 

מגדילים משכנתא במקום הלוואה

לקיחת משכנתא מהבנק היא בעצם לקיחת הלוואה למטרת רכישת נכס, בין אם זה נכס ראשון, שני או רכישה לצורך שיפור דיור. בבסיס של משכנתא מדובר בהלוואה אך בשונה מאחרות היא רלוונטיות וניתנת רק בעבור מטרה אחת. לאחר שכבר נרכשה המשכנתא ומשולמים ההחזרים החודשיים, ניתן לבחור להגדיל את ההלוואה שנלקחה במסגרת המשכנתא לכל מטרה שירצה הלקוח וזה נקרא – הגדלת משכנתא.

 

מרכזים הכל ביחד

אחד היתרונות הגדולים של הגדלת משכנתא אל מול לקיחת הלוואה נוספת, היא היכולת להשאיר את כל ההלוואה שנלקחו מהבנק מרוכזות במקום אחד. באופן הזה, במקום שיהיה צורך לפתוח הלוואה נוספת או אפילו להתנהל מול גוף נוסף, הלקוח יודע שיש לו הלוואה אחת שהוא צריך להחזיר, החזר חודשי אחד בכל חודש.

מצד אחד מדובר בריכוז של מסלולים מבחינת ריביות ושינויים בגובה ההלוואה מה שיוצר אי פיזור בתיק שלכם אשר יכול גם לגרום לכך שעלייה אחת בריבית פריים לדוגמא גורמת לעלייה חדה בכל ההלוואות שלקחתם, אך יכול להיות שתעדיפו זאת על פני הצד השני שהוא פיזור הלוואות.

 

פורסים להרבה חודשים

שוני נוסף בין משכנתא להלוואה רגילה אשר תוכלו לקרוא עליו עוד באתרhttps://mashkanta-til.co.il  הוא הפריסה החודשית והשנתית של החזרי ההלוואה שנלקחה. כאשר מדובר בהלוואה רגילה מהבנק בגלל שהיא גם בסכומים יחסית קטנים (ביחס למשכנתאות שיכולות להגיע למיליונים), טווח ההחזר עומד לרוב על כמה שנים בהן צריך להחזיר הכל, פריסה משמעותית לפחות זמן מאשר פריסתה של המשכנתא.

כאשר מבצעים הגדלת משכנתא, ההלוואה מתווספת למשכנתא אשר כבר פרוסה על פני עשרות שנים כך שאפשר להחזיר אחרי הרבה זמן. זאת כמובן נותן מרחב נשימה ובפועל לא מוסיף כל כך הרבה להחזר החודשי בגלל הפריסה להמון שנים. חשבו על ההבדל בין פריסה של הלוואה בסך 200 אלף שקלים על פני 3 שנים, אל מול פריסה על פני 20 שנים.

הגדלת משכנתא בגין שיפוץ תהיה בסך יחסית נמוך ביחס לשווי של המשכנתא שנלקחה ועל כן זאת לא יוסיף הרבה להחזר החודשי שכבר יש ללקוח, אך חשוב לקחת בחשבון שזה יוסיף ולא כולם בהכרח יכולים לעמוד בכך. בנוסף, הפריסה של הגדת המשכנתא אל מול הלוואה נוספת היא פריסה להרבה יותר שנים מה שמקל את ההחזר של ההלוואה. יש לקחת בחשבון גם את הרצון לפזר סיכונים בכמה בנקים או הלוואות שונות, אל מול ריכוז הכל בהלוואה אחרת אשר כל שינוי בה משפיע על הכל.

השקעה פיננסית

 

אולי תאהבו גם את