חיפוש

גנבו לי תמונות מהפאלפון כיצד לפעול?

בימים האחרונים אנו עדים לתופעה מצערת שכוללת הפצת תמונות אישיות של נשים וגברים ללא הסכמתם. בירור שערכנו בנושא העלה שהמכשירים הניידים שלהם נגנבו לא מזמן והגנבים בחרו להעלות את התמונות לרשת, במטרה לבקש כופר. מי שחוו תרחיש דומה, צריכים לקרוא את המדריך הנוכחי בעיון רב, מכיוון שיוצגו בו כל הפרטים שיאפשרו להכיר בפעולות שיש לבצע במקרה מסוג זה.

 

תכירו תחילה בעבירות הסייבר

בעוד כמה רגעים נעמיק בהליך שתצטרכו לבצע לאחר גניבת התמונות. רגע לפני שזה יקרה, עליכם לדעת שהליך זה נחשב לעניין פלילי לכל דבר ועניין. שכן, עבירות פליליות לובשות כיום צורות חדשות, בעקבות הופעתו של העידן הדיגיטלי. לצערנו, יש לא מעט פושעים מתוחכמים ברחבי הרשת שגורמים לפגיעה בחפים מפשע. לעיתים, רשויות האכיפה מתקשות לעקוב אחריהם ולכן צריך לפנות לגורמים מקצועיים שישתמשו בכלים מתקדמים שיובילו לתפיסת הפושעים.

 

למי צריך לפנות?

עורכי דין פליליים שעוסקים בתחום הסייבר יוכלו לסייע לכם במידה ונגנבו לכם תמונות מהנייד. אלה יעשו כל שביכולתם כדי להתחקות אחר הפושעים ולהביא למאסרם. נסביר שאלו שפונים לקבלת ייצוג משפטי מגלים שיש כל מיני עונשים שניתנים על ידי בית המשפט, למשל:

  • 3 שנות מאסר על שיבוש בפלאפון ששייך לאדם אחר
  • 3 –4 שנות מאסר למי שחדר בניגוד לדין לחומר שנמצא במכשיר נייד

 

גיליתם שהתמונות נגנבו? זה הזמן לפעול!

כניסה למצב של "קיפאון" ברגע הגילוי על גניבת התמונות הינה טבעית והגיונית. שכן, זוהי תגובה של הגוף לתרחיש אימים שכזה. כדאי שתדעו שאם הגבתם כך עד לפני כמה רגעים, זה הזמן לשנות את המצב. שכן, בשלב זה נגלה לכם שתצטרכו לבצע מספר פעולות חשובות. תחילה, עליכם לצלם את המסך ולתעד את התמונות ברשת. שימו לב שהתיעוד כולל את שמו של מפרסם התמונות. בנוסף, תצטרכו לפנות לרשת החברתית או האתר שבו התמונות פורסמו וליידע אותם על המקרה. נמליץ לתעד גם כן את הפנייה הזו, כדי שתוכלו להעביר את ההוכחות הללו לעורך דין. מומלץ לעשות זאת בהקדם האפשרי, לפני שהגנב ימחק את הראיות.

 

מתי צריך לפנות לעורך דין?

כדאי לפנות לעורך דין שעוסק בעבירות סייבר (עבירות מחשב) מיד לאחר שתיעדתם את המקרה. שכן, תצטרכו להעביר לו את התמונות שמעידות על העבירה. שימו לב – אתם יכולים לפנות לעורך הדין גם אם לא תיעדתם את התמונות, משום שזה יוכל לבדוק את הנושא יחד עם מומחים בתחום הסייבר ולהשיג את הראיות, כדי להתחיל בהליך משפטי.

 

לסיום

גניבה של תמונות מהמכשיר הנייד גורמת לתחושת חוסר אונים. מי מכם שחוו את התרחיש הזה, צריכים לדעת שהם לא צריכים להתמודד לבד. ניתן לקבל ליווי מקצועי מצד עורך דין שבקיא בנושא, כדי שזה יסיר את התמונות ויסייע בקבלת פיצויים על עוגמת הנפש שנגרמה לתובע.

פשעי סייבר

אולי תאהבו גם את