חיפוש

איך לקבל פטור ממס הכנסה על הפנסיה

פנסיה היא השקעה הונית, אשר מלכתחילה חייבת במס רווחי הון בעת מימוש הרווחים.

עם זאת, החוק מעניק פטור מלא מתשלום המס במידה ותבחרו לממש את ההשקעה רק בגיל הפרישה ולא קודם.

מנגד, אם בחרתם לממש את כספי הפנסיה לפני גיל הפרישה, תחויבו במס רווחי הון מוגדל בגובה 35%.

 

מס רווחי הון על הפנסיה – האמנם?

זה עתה הכרזנו שמימוש כספי הפנסיה יחייב אותנו במס על רווחי ההון שצברנו עם השנים. אולם תופתעו לדעת, שבמצבים מסוימים ניתן למשוך את כספי הפנסיה לפני גיל הפרישה ובכל זאת להנות מהפטור המלא מהמס. למי הפטור ניתן ובאיזו מסגרת?

 

פטור בגין פגיעות רפואיות ותאונות עבודה

פקודת מס הכנסה מעניקה פטור ממס הכנסה פנסיה לשלל אנשים ומוסדות, ביניהם אנשים הסובלים ממוגבלות פיזית. הפטור חל בעיקרו על הכנסה מיגיעה אישית – כלומר הכנסה מהמשכורת והכנסה מעסק של החולה. אך הפטור לא מסתכם בכך. הוא כולל, כפי שיכולתם להבין, פטור ממס רווחי הון על משיכה מוקדמת של כספי הפנסיה.

האופציה למשיכת כספי הפנסיה ללא תשלום מס רווחי הון, היא מכרה זהב של ממש. פעמים רבות, המוגבלות נגרמת עקב תאונה. התאונה מצריכה הוצאות רבות עבור הטיפולים וכן מובילה לאובדן כושר עבודה. מצב זה גורם לנפגעים לא מעטים לבקש הלוואה מהבנק, או ממוסד פיננסי חוץ בנקאי ולרוב ההלוואה תינתן בתנאים מאוד לא אטרקטיביים.

לכן, טוב שיש אפיק חלופי להלוואה – משיכת כספי הפנסיה. הכספים הולכים ונצברים עם השנים ומצטברים לכדי הון משמעותי. משיכתו עבור צורך קונקרטי, כאשר המשיכה מלווה במס של 35%, לא טובה בהרבה מההלוואה. לעומת זאת, האופציה למשוך את הכספים מבלי לשלם מס מעניקה אפשרות אטרקטיבית במיוחד למימון הוצאות הטיפול – ללא ריביות, ללא הצמדות וללא מס.

לשם קבלת הפטור, יש לקבל אחוזי נכות מהביטוח הלאומי.  הליך קבלת אחוזי נכות אינו פשוט וכלול בסרבול ובירוקרטיה רבה. האדם הפרטי, בכל זמן וביתר שאת לאחר שעבר תאונה, יתקשה להתמודד עם הבירוקרטיה וייתכן שהוא אף יוותר מראש על זכויותיו מפאת חוסר רצון לעבור הליכים בירוקרטיים.

בעיה זו ידועה וכואבת, ולמרבה השמחה – יש לה פתרון! בשוק פועלות מספר חברות, המציעות שירותים בדיוק למצבים כאלו – ניהול ההליך הבירוקרטי מול הרשויות בכלל, ומול הביטוח הלאומי ורשות המיסים בפרט. הם יטפלו בטופסיאדה ובבירוקרטיה, ואתם תהנו ממימוש זכויותיכם.

 

בחירת החברה הנכונה עבורכם

לצערנו הרב, חברות רבות המציעות שירותים בירוקרטיים אינן איכותיות במידה מספקת. לחילופין, הן מרוויחות סכום רב מידי על חשבון הלקוח, גם במקרים בהם הוא יצא ללא כל תמורה מהרשויות.

מכיוון שכך, חשוב לערוך סקר שוק מעמיק לפני בחירת החברה שתטפל לכם בעניינים הבירוקרטיים. קראו ביקורות של לקוחות על השירות וודאו שהם יצאו מרוצים. כמו כן, בחרו בחברה בה התשלום מותנה בקבלת הטבות כלשהן מהרשויות. שאם לא כן, תוכלו לצאת קרחים מכאן ומכאן.

 

לסיכום

משיכת כספי פנסיה בטרם הגעה לגיל הפרישה, תגרור חיוב במס רווחי הון בשיעור של 35%. לכלל זה יש חריג חשוב – אדם המושך את כספי הפנסיה עקב פגיעה בריאותית, עשוי להיות זכאי לפטור ממס בגין פעולה זו. השתמשו בשירותי חברה ייעודית כדי להתמודד עם הבירוקרטיה שבדרך לפטור, ותהנו גם אתם ממימוש זכויותיכם.

 

אולי תאהבו גם את