חיפוש

אלו הן 8 דרכים לחזק את תחושת השייכות של העובדים למקום העבודה

מה גורם לעובד להרגיש שהמשרד הוא הבית השני שלו? איך יוצרים את הקסם הזה שגורם לאנשים לקום בבוקר עם חיוך ולהגיד "איזה כיף לי ללכת לעבודה"? זו לא קלישאה – זה באמת אפשרי! הסוד טמון ביצירת תחושת שייכות אמיתית, כזו שגורמת לכל עובד להרגיש שהוא חלק ממשהו גדול ומשמעותי.

 

מעבר למשכורת ותנאים סוציאליים

בואו נהיה כנים לרגע – משכורת טובה ותנאים סוציאליים נהדרים הם בסיס חשוב, אבל הם לא מספיקים כדי ליצור תחושת שייכות אמיתית. אנחנו רוצים שהעובדים שלנו ירגישו שהם חלק ממשפחה, לא סתם עוד בורג במכונה. זה דורש הרבה יותר מסתם תגמול כספי – זה דורש השקעה רגשית, תשומת לב לפרטים הקטנים, ויצירת סביבת עבודה שבאמת אכפת לה מהאנשים שבה.

 

בניית קהילה חזקה

ימי גיבוש לחברות הם הרבה יותר מסתם יום כיף. כשעושים אותם נכון, הם יוצרים חוויות משותפות שנשארות הרבה אחרי שחוזרים למשרד. הם מאפשרים לאנשים להכיר זה את זה מעבר לתפקיד שלהם בעבודה. הם בונים קשרים אמיתיים שהופכים את הצוות למשפחה.

בניית קהילה חזקה

הקשבה פעילה ופתוחה

תחושת שייכות לקבוצה מתחילה בהקשבה אמיתית. זה אומר לשים את הטלפון בצד כשעובד בא לדבר, להקדיש זמן לשיחות אישיות, ולתת לאנשים להרגיש שהדעה שלהם באמת חשובה. כשאנשים מרגישים שמקשיבים להם, הם מרגישים מוערכים ומשמעותיים יותר.

 

יצירת מרחב לצמיחה אישית

אנשים רוצים להרגיש שהם מתפתחים ולומדים במקום העבודה שלהם. הם רוצים הזדמנויות להתקדם, לרכוש מיומנויות חדשות ולגדול מקצועית. צריך לתת להם את המרחב הזה, לעודד אותם לקחת על עצמם אתגרים חדשים, ולתמוך בהם כשהם מנסים דברים חדשים.

 

חגיגת הצלחות קטנות וגדולות

לא צריך לחכות לסיום פרויקט ענק כדי לחגוג. אפשר וצריך לחגוג גם את ההצלחות הקטנות בדרך. זה יכול להיות עוגה קטנה במשרד, מייל הערכה מהמנכ"ל, או אפילו רק טפיחה על השכם. העיקר הוא להראות לאנשים שרואים ומעריכים את המאמץ שלהם.

חגיגת הצלחות קטנות וגדולות

יצירת מסורות משותפות

מסורות קטנות יכולות ליצור תחושת שייכות גדולה. זה יכול להיות ארוחת בוקר משותפת בימי שישי, חגיגות ימי הולדת מיוחדות, או אפילו מנהג של קפה משותף בתחילת כל יום. המסורות האלה יוצרות נקודות עוגן בשגרה, משהו שאנשים מצפים לו ומתגעגעים אליו כשהם לא שם.

 

שקיפות ושיתוף במידע

אנשים רוצים להרגיש שהם חלק מהתמונה הגדולה. צריך לשתף אותם במה שקורה בחברה, במטרות, באתגרים ובהצלחות. כשאנשים מבינים לאן החברה הולכת ואיך הם משתלבים בתמונה הגדולה, הם מרגישים יותר מחוברים ומחויבים.

 

אחריות ואוטונומיה

אנשים רוצים להרגיש שסומכים עליהם ומאמינים בהם. צריך לתת להם אחריות אמיתית על הפרויקטים שלהם, חופש לקבל החלטות, ואת התמיכה שהם צריכים כדי להצליח. כשנותנים לאנשים אוטונומיה, הם מרגישים יותר מחויבים ומשקיעים יותר.

 

סיכום

תחושת שייכות היא המפתח להצלחה של כל ארגון. זה לא משהו שקורה מעצמו – צריך לעבוד עליו כל יום, בכל החלטה קטנה. ההשקעה בבניית תחושת שייכות חזקה משתלמת לאין שיעור – היא מביאה לשיפור בתפוקה, בשביעות הרצון, ובהצלחה של כולם. המומחים של שרביט פלוס יכולים לעזור לכם לבנות את תחושת השייכות הזו בארגון שלכם. צרו קשר בטלפון 03-9025553, במייל [email protected] או בקרו במשרדי החברה ברחוב הרוקמים 26, עזריאלי חולון.

אחריות ואוטונומיה

אולי תאהבו גם את