חיפוש

תביעת תאונת עבודה ביטוח לאומי

הביטוח הלאומי במדינת ישראל הוא מוסד שאמור לסייע לציבור באופן כלכלי, בהתאם לזכאויות וזכויות שונות המופיעות בחוק. גם עובדים שנקלעים לתאונות עבודה, זכאים לקבל סיוע כלכלי מהביטוח הלאומי. על מנת לקבל סיוע זה, יש להגיש תביעה לביטוח הלאומי. כל מה שצריך לדעת על זה, במאמר הבא.

 

אילו מקרים יכולים להיחשב לתאונות עבודה

תאונות עבודה מוגדרות בחוק באופן ברור. תאונת עבודה היא כל פגיעה שנגרמה לעובד במקום העבודה שלו, עקב העבודה שלו ושגרמה לנזק. מהמשפט הזה ניתן לגזור כמה מצבים, שלהם יש ביטוי בחוק. למשל, עובד שהיה בדרך אל העבודה ונקלע לתאונה נחשב לנפגע עבודה, שכן הגעה לעבודה היא חלק מהותי מהיכולת של העובד לעבוד במקום עבודתו.

ישנם עוד מקרים שונים בחוק בדבר תאונות עבודה. אם חוויתם פגיעה כלשהי בעבודה ואתם לא בטוחים האם מדובר בתאונת עבודה, תוכלו להתייעץ עם עורך דין שי סולטן. לאחר תאונת עבודה, ניתן לקבל פיצוי כספי מהביטוח הלאומי. על מנת לקבל פיצוי זה, ניתן להגיש תביעה לקבלת דמי פגיעה ותביעה לקבלת גמלת נכות מעבודה.

 

מהם דמי פגיעה?

הביטוח הלאומי מציע לעובדים שלא מסוגלים לחזור לעבודתם לאחר תאונת העבודה קבלת דמי פגיעה. דמי הפגיעה משולמים עד 90 ימים מהרגע בו העובד הפסיק לעבוד. כאשר עובד מקבל דמי פגיעה, אסור להוריד לו ימי מחלה במקביל.

המטרה של דמי הפגיעה היא לספק הכנסה כספית חלופית לעובד הפגוע, שכן בזמן הפגיעה שלו הוא אינו מסוגל לעבוד מצד אחד, אך מצד שני הוא עדיין זקוק להכנסה על מנת לממן הוצאות שונות הכרחיות, כמו מזון, ביגוד וחינוך לילדים.

 

כיצד מחושבים דמי הפגיעה

הרעיון בחישוב דמי הפגיעה הוא יצירת הכנסה לעובד שתדמה את ההכנסה שלו מלפני התאונה, על מנת שהוא לא ירגיש הפרעה גדולה מדי בשגרת החיים. לכן, דמי הפגיעה מחושבים לפי נוסחה, בה העובד מקבל 75% מהשכר שלו באופן ממוצע למשכורותיו האחרונות.

 

מהי גמלת נכות עבודה?

גמלת נכות מעבודה היא הפתרון שהביטוח הלאומי יכול לספק לעובדים שלא יכולים לחזור למקום עבודתם, גם לאחר חלוף התקופה בה הם היו זכאים לדמי פגיעה. גמלת נכות מעבודה ניתן לקבל באמצעות הגשת תביעה לביטוח הלאומי.

לאחר הגשת התביעה, יש להתייצב בפני וועדה רפואית. הוועדה תבחן את מצבו הרפואי של העובד. לפי מצבו הרפואי היא תקבע לו אחוזי נכות מתאימים, שלפיהם גובה הגמלה שלו יחושב.

 

כיצד מחושבת גמלת נכות עבודה

עובד שלא נקבעו לו אחוזי נכות מהוועדה הרפואית, לא יקבל גמלת נכות עבודה. עובד שנקבעו לו בין 9% ל-19%, יקבל מענק כספי חד פעמי מהביטוח הלאומי. עובד שנקבעו לו מעל ל-20% נכות בוועדה הרפואית, יקבל קצבה חודשית מהביטוח הלאומי, כאשר הסכומים המתקבלים משתנים לפי גובה אחוז הנכות.

תביעה לתאונת עבודה

אולי תאהבו גם את