חיפוש

תביעה לגמלת סיעוד – המדריך

מצב סיעודי הוא מצב לא פשוט, הן עבור האדם הסיעודי עצמו והן עבור הסביבה הקרובה אליו, הנדרשת לדאוג ולטפל בו. בכדי להקל את המצב, לפחות מהבחינה הכלכלית, ביטוח לאומי מעניק גמלת סיעוד לזכאים, אותה תוכלו לקבל באמצעות תביעה לגמלת סיעוד. והנה לפניכם המדריך בנושא

 

מהי גמלת סיעוד?

מטבעם של דברים, הזמן החולף והשנים העוברות, נותנים את אותותיהם בגופנו, כאשר בני הגיל השלישי סובלים לעיתים מבעיות רפואיות שונות, המונעות מהם לבצע פעולות בסיסיות ושגרתיות באופן עצמאי, באופן ההופך אותם לתלויים בשירותי סיעוד.

מתוך הבנת הקשיים הטמונים בהגעה למצב סיעודי, המוסד לביטוח לאומי מעניק לזכאים גמלת סיעוד, הכוללת מגוון שירותים והטבות לאנשים הסיעודיים, דוגמת שעות טיפול בבית, שירותי כביסה, מוצרים שונים – מוצרי ספיגה, משדר מצוקה ועוד. בכדי לקבל את גמלת הסיעוד, יש להגיש תביעה נגד ביטוח לאומי בהתאם.

 

מי הם הזכאים לקבלת גמלת סיעוד?

הזכאים לקבלת גמלת סיעוד מטעם ביטוח לאומי, הם אנשים סיעודיים (אזרחי ישראל), הנזקקים לעזרתו של אדם אחר בכדי לבצע פעולות שגרתיות ויום – יומיות, אשר הגיעו לגיל פרישה ואינם מתגוררים במוסד. גם אנשים הזקוקים להשגחה מתמדת בביתם, למען בטיחותם ו/או בטיחות הסובבים אותם, יהיו זכאים לקבלת גמלת הסיעוד.

כאמור, הזכאות לקבלת גמלת סיעוד, תבחן במידת הצלחתו של התובע לבצע באופן עצמאי פעולות שגרתיות ויום – יומיות, כאשר מקובל להבחין ב – 6 פעולות כאלו: יכולת ניידות עצמאית בבית, קימה – שכיבה, אכילה ושתייה, רחצה, התלבשות ויכולת עשיית צרכים באופן עצמאי. בנוסף, קיים גם רף הכנסות, המתעדכן מעת לעת ע"י ביטוח לאומי ומשפיע על הזכאות.

 

תביעה לגמלת סיעוד

על אף שמדובר במצבים המחייבים לרוב עזרה מידית, תהליך התביעה לגמלת סיעוד יכול להיות מתיש ובירוקרטי במיוחד, כאשר מילוי שגוי ולא נכון של התביעה, עלול לגרור עיכובים מיותרים ואף להגיע למצב של דחיית התביעה.

את התביעה לגמלת סיעוד יש להגיש כנגד ביטוח לאומי ובאמצעות טופס תביעה ייעודי. אל טופס התביעה יש לצרף את כלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים, לרבות תמצית התיק הרפואי, כאשר ניתן להגיש את התביעה באופן מקוון או באופן פיזי, באחד מסניפי ביטוח לאומי.

 

עורך דין ביטוח לאומי

בכדי לייעל את התהליך ולמקסם את סיכויי הצלחת התביעה, מומלץ להיעזר בשירותיו של עו"ד ביטוח לאומי, המכיר היטב את דרכי ההתנהלות המומלצות מול ביטוח לאומי, כך שיוכל לסייע לנו החל משלב איסוף המסמכים הרפואיים, דרך הגשת התביעה והתמודדות מול הוועדות הרפואיות מטעם ביטוח לאומי ועד קבלת גמלת הסיעוד המגיעה לכם.

 

לסיכום

גמלת סיעוד נועדה לסייע לאדם הסיעודי לשמור על שגרת חיים נורמטיבית וכדי לקבלת את גמלת הסיעוד, יש להגיש תביעה מול ביטוח לאומי בהתאם. היות ותנאי הזכאות כרוכים בלא מעט קריטריונים ועל מנת לייעל ולקצר את תהליך התביעה הבירוקרטי, מומלץ להגיש את התביעה עם עו"ד המתמחה בתביעות מול ביטוח לאומי.

תביעה לגמלת סיעוד

אולי תאהבו גם את