חיפוש

איזה פיצויים אפשר לקבל לאחר תאונת דרכים כהולך רגל

החוק קובע כי נפגעי תאונות דרכים זכאים לקבל פיצוי כספי מחברת הביטוח הפרטית, מביטוח לאומי או מ"קרנית" (קרן ממשלתית שאחראית על מתן פיצויים לנפגעי תאונות דרכים בהן הזהות של הנהג הפוגע אינה ידועה, לדוגמא, בתאונות דרכים "פגע וברח"). באופן כללי, להולך רגל שנפגע בתאונת דרכים יש את הזכות לקבל פיצויים, למעט במקרים חריגים במיוחד.

בשורות הבאות יובא כל המידע בנוגע לתאונות דרכים כהולך רגל והפיצוי האפשרי שניתן לקבל בעקבות כך.

 

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות הדרכים – מה חשוב לדעת עליו?

רגע לפני שנעמיק בפיצויים האפשריים, חשוב להתעכב לרגע על חוק הפיצויים. חוק זה קובע כי כל משתמשי הדרכים וביניהם גם הולכי הרגל, זכאים לקבל פיצוי במידה והם נפגעו בנזק פיזי או נפשי במהלך תאונת דרכים. החוק מטיל את אחריות למתן הפיצויים על חברת הביטוח שהנפיקה את הפוליסה לביטוח הרכב של הנהג שהיה מעורב בתאונת הדרכים.

חשוב לציין כי מבחינת החוק, האחריות מוטלת באופן מוחלט ואין זה משנה על מי מוטלת האשמה בהתרחשות התאונה.

 

מהם סוגי הפיצויים האפשריים שהולך רגל יכול לקבל לאחר תאונה דרכים?

הולך רגל שנפגע בתאונת דרכים יוכל לקבל פיצוי כספי בגובה משתנה. גובה הסכום הכספי משתנה בהתאם לפגיעה שאותה חווה הולך הרגל. כך שאדם שמצא את עצמו נפגע באופן קל ביותר במהלך תאונת דרכים כהולך רגל צפוי לקבל פיצויים בגובה נמוך יחסית לאדם אחר שמצא את עצמו נפגע באופן בינוני או קשה בתאונת דרכים כהולך רגל.

בחלק מהמקרים, כאשר מדובר בפגיעות קלות, אנשים שנפגעו בתאונות דרכים אינם יודעים שמגיע להם פיצוי וודאי ולכן הם בוחרים באותו הרגע לוותר ולא להגיש תביעה. בשלב מאוחר יותר, הם מגלים שהשלכות הפגיעה מהתאונה פוגשות אותם באופן יום יומי ולכן, הם בוחרים לגשת לעורך דין כדי לקבל סיוע והכוונה.

רק בעת פגישה עם עורך הדין לענייני תעבורה, האנשים הללו מגלים שמדובר בהליך פשוט יחסית שמאפשר להם לקבל באופן וודאי פיצויים שיכולים לסייע להם להתמודד עם השלכות התאונה.

 

מדוע חשוב שאדם ייגש לעורך דין לאחר שנפגע בתאונת דרכים?

חשוב מאוד לפנות לעורך דין במצב שכזה. כפי שנכתב לעיל, החוק אמנם קובע שנפגעי תאונת דרכים רשאים לקבל פיצוי באופן כמעט אוטומטי. אך חשוב להדגיש כי חברות לעיתים קרובות, חברות הביטוח מערימות קשיים על הנפגעים כדי לחסוך בהוצאות שהן צפויות לשלם. בעקבות כך, הליך קבלת הפיצויים נהפך במקרים רבים להליך מעייף ולא פשוט עבור הנפגעים שבוחרים לדרוש את הפיצויים לבדם.

סיוע מצד עורך דין מומחה בעל ניסיון בתחום עשוי להקל על הנפגע ולסייע לו להתמודד אל מול חברת הביטוח. עורכי הדין בתחום זה עושים את כל הנדרש כדי שהלקוחות שלהם יקבלו את הפיצוי הכספי המגיע להם.

איזה פיצויים אפשר לקבל לאחר תאונת דרכים כהולך רגל

אולי תאהבו גם את