חיפוש

תאונות דרכים – דברים שחובה לתעד

תאונות דרכים הפכו לתופעה מוכרת בקרב הנהגים בישראל. מידי יום נרשמות בישראל ממוצע מעל ל- 250 תאונות דרכים, כאשר רובן הגדול מסתיים בנזק לרכוש בלבד וחלקן עם פגיעות בגוף ואף קטלניות. רבים מהנהגים אינם יודעים כיצד לתפקד לאחר תאונת דרכים. במאמר זה נרחיב על הפעולות שיש לבצע לאחר תאונת דרכים ואילו דברים חייבים לתעד, שישמשו אותנו לתביעת הפיצויים לאחר התאונה.

תופעת התאונות הדרכים בישראל

בישראל נרשמות מידי יותר מאות תאונות דרכים, הרשויות מדווחות על מעל 100,000 תאונות בשנה. בעולם נרשמים מעל למיליון הרוגים בשנה כתוצאה מתאונות דרכים כאשר בישראל, נפגעים מידי שנה יותר מ- 30 אלף אנשים ומתוכם מאות נהרגים. בשנים האחרונות, גדלה תופעת התאונות הדרכים בישראל בעשרות אחוזים וזו עקב ריבוי כלי רכב בכבישי ישראל. בישראל עולים אלפי כלי רכב חדשים מידי חודש.

 

מה חייבים לבצע ולתעד לאחר תאונת דרכים.

ראשית, מיד לאחר התרחשות תאונת הדרכים מומלץ לדומם את מנוע הרכב ולצאת ממנו בזהירות, לבחון את כל אזור התאונה ולשים לב אם ישנם נפגעים בגוף, במקרה שישנם פצועים חובה להתקשר מיד למשטרה ולמגן דוד אדום. במקרה של תאונת דרכים ללא נפגעים בה נגרם נזק לרכוש בלבד ולא נגרם אף נזק גופני לאף אחד מהמעורבים בה, אין חובה להזעיק למקום משטרה, מגן דוד אדום או מכבי אש.

 

רישום פרטי המעורבים

שלב ראשון לאחר התרחשות תאונת הדרכים יש לרשום את פרטיו של כל אחד מהמעורבים בתאונה – שם מלא, מספר טלפון בבית ומספר הטלפון הנייד. בנוסף, מומלץ לצלם את רישיון הנהיגה ואת פוליסת הביטוח של המעורבים. שנית, יש לרשום גם את כלל פרטי הרכבים המעורבים ואף לצלם את רישיונותיהם. מומלץ מאוד לרשום גם את הפרטים המזהים של העדים לתאונה, פרטיהם ועדותם יוכלו לעזור לכם בתביעת הפיצויים.

 

תיעוד הזירה

תיעוד הזירה בצמוד להתרחשות התאונה הינו שלב חשוב מאוד ועוזר מאוד בתהליך תביעת הפיצויים. יש לתעד את כלל הנזק הנגרם, את מיקום התאונה ולבצע סרטון שמסביר כיצד נגרמה.

 

דיווח לביטוח

דיווח לחברת הביטוח על תאונת הדרכים מומלץ להיות כמה שיותר צמוד למועד התאונה. במקרה של השבתת הרכב ובהתאם לתנאי הפוליסה שלכם, ניתן לבקש מחברת הביטוח גרירת הרכב ורכב חלופי. ישנם מיקרים בהם תזדקקו לעזרה מאיש מקצוע כמו עורך דין תאונות דרכים יערית אוליאל שתעזור לכם בתביעה מול חברת הביטוח או המעורבים בתאונה.

ולסיכום, תאונות דרכים בישראל הינה תופעה נפוצה מאוד. לצערנו הרב, קיים סיכוי גדול שכל אחד מאיתנו יהיה מעורב בתאונת דרכים כזאת או אחרת במהלך חייו. הצעדים שמבצעים מיד לאחר התאונה, כגון רישום פרטיהם של המעורבים והעדים, תיעוד הנזק ואזור הזירה ודיווח לחברת הביטוח הינם שלבים קריטיים וחשובים הישמשו אותנו בתביעות הפיצויים עקב התאונה.

תאונות דרכים

אולי תאהבו גם את