חיפוש

עבירות אלימות קשות בארץ

כאשר משתמשים בביטוי "עבירות אלימות", הכוונה היא למעשי אלימות, בדרגות חומרה משתנות. בדרך כלל, מתבצעות עבירות אלימות קשה בארץ במגוון רחב של צירופים, שכל אחד מהם בעייתי. מדובר בביצוע עבירות אלימות של יחיד כנגד יחיד, רבים כנגד יחיד ורבים כנגד רבים. לעיתים, מדובר אפילו בעבירות אלימות של יחיד כנגד רבים, כאשר למבצע העבירות יש כלים להרתיע את הנפגעים מלהגיב או להגיש תלונה כנדרש במקרים כאלה.

מהי בדיוק ההגדרה של עבירות אלימות קשה בארץ? כיצד מוגדרת חומרת העבירה? אילו אמצעים קיימים בחוק להתמודדות עם סוג כזה של אלימות? לאן יכול מי שנפגע כתוצאה מעבירה מהסוג הזה, לפנות על מנת למצות את זכויותיו? בשורות להלן נעסוק בעבירות אלימות קשה, סוגי העבירות ודרכי ההתמודדות איתן

אישה פצוע

 

עבירות אלימות – מה זה בכלל

עבירות אלימות הוא כינוי כולל למגוון רחב של עבירות על החוק, שעניינן אלימות המופנית כלפי אדם או קבוצה, על ידי יחיד או קבוצה. עבירות אלימות לא חייבות לכלול תקיפה בפועל, אלא יכולות להיות גם עבירות של איומים, על כל המשתמע מהם, הן בהעדר מטרה לאיומים והן על מנת להשיג מטרות כאלה ואחרות (סחיטה באיומים, למשל). החוק בישראל ובמדינות המתוקנות בכלל, אוסר על נקיטת אלימות, הן מילולית ועל אחת כמה וכמה אלימות פיזית כנגד יחיד או קבוצת אנשים.

במדינת ישראל לבדה, נפתחים מדי שנה מאה ושלושים אלף תיקים ואף יותר מכך, בגין עבירות אלימות לסוגיהן השונים. חלק ניכר מהתיקים הללו נפתח בגין עבירות אלימות קשות בארץ בתוך המשפחה, בין אם מדובר באלימות של בן זוג אחד כלפי בן הזוג האחר, ובין אם באלימות כלפי ילדים וחסרי ישע. למרבה הצער, עבירות אלימות קשה מתבצעות בכל האזורים בישראל, ללא יוצא מן הכלל.

 

הגדרת חומרת העבירה

עבירות האלימות מוגדרות על פי דרגת החומרה שלהן. דרגת החומרה הנמוכה ביותר הינה איומים, או תקיפות שלא גרמו לחבלה. מכאן הולכת דרגת החומרה ומתגברת לכדי תקיפה, תקיפה בנסיבות מחמירות, ועד לגרימת מוות, הריגה וכמובן – רצח בכוונה תחילה. הגדרה נכונה של אופי העבירה והחומרה שלה הוא חשוב, כיוון שממנה נגזר בעצם העונש הניתן למבצע העבירה.

הגדרה מתאימה של חומרת עבירות אלימות קשה בארץ עושה צדק הן עם הפוגע והן עם הנפגע. הגדרה קלה מדיי פוגעת, כמובן, בצד הנפגע ואילו הגדרת דרגת חומרה גבוהה מדי פוגעת, ללא ספק, במבצע העבירה שעלול לספוג עונש שאיננו ראוי לו על פי חומרת העבירה שאותה ביצע ובגינה הוא עלול להיות מורשע.

אם יש לך עניין בקבלת ייצוג של עו"ד פלילי מיומן ומנוסה,  זה המקום הנכון עבורך. מסיקביץ' וטייב משרד עורכי דין, מעניק ייצוג הולם ומקצועי למגוון רחב של לקוחות. כדאי ליצור קשר כבר כעת ואנשי המקצוע המיומנים שליו יחזרו אלים בהקדם. הם יסייעו לך לאורך כל הדרך, עד לסיום המוצלח של ההתדיינות המשפטית והשגת התוצאות הרצויות.

אולי תאהבו גם את