חיפוש

נעלי צעד ראשון לתינוק – מהם התנאים האופטימליים ללימוד הליכה ויציבה

אתם צופים מהצד בהתפתחות של התינוק שלכם ואתם נמסים. בכל יום אתם מגלים משהו חדש, שלא היה קודם.
בהתחלה זה היה החיוך הראשון שכבר לא היה רפלקס, אלא חיוך רצוני שעולה על פני התינוק כשהוא רואה אתכם, כשאתם מצחיקים אותו או אפילו רק מחייכים אליו. בהמשך זו ההתהפכות, מצד אחד לצד השני.
כל שינוי כזה מביא אתו אושר גדול.

 

ההליכה אצל תינוקות

אחרי שלב הזחילה מגיע שלב ההליכה אצל תינוקות. זהו השלב הגבוה ביותר שמתרחש בשנה הראשונה לחייו של התינוק. מדובר בתוצאה של כל התהליכים שהתינוק עבר בשנה הראשונה.
אם התינוק שלכם התחיל ללכת לאחרונה, בטח שמתם לב שבתור התחלה הוא נאחז בחפצים שנמצאים סביבו, בין אם זה שולחן, כיסא או הרגל שלכם. התינוק שלכם מחפש את הדרכים שיהיו לו נוחות ובטוחות לקום ולצעוד ברחבי הבית.

בצעו מעקב

חשוב שתעקבו אחרי ההליכה של הילד ותבדקו האם יש לו הליכה יציבה. לפעמים תינוקות הולכים על קצות האצבעות, כלומר, הם לא משתמשים בכף הרגל כולה להליכה, אלא, הם דורכים רק על קצות האצבעות שלהם. חשוב לשים לב שמדובר בהליכה שהיא לא ממש יציבה ועלולה להקשות על התינוק בעת ההליכה ולגרום לו ליפול לעיתים קרובות יותר. התינוק צריך לעשות שימוש בכל כף הרגל שלו בעת הליכה, המשקל של גופו צריך להתחלק בין החלק האחורי של הרגל לחלקה הקדמי, ולא ליפול רק על קצות האצבעות.
אם שמתם לב שילדיכם צועד על קצות האצבעות בלבד, כדאי לפנות לפיזיותרפיסט שימסור לכם תכנית עיסויים מותאמת שתסייע לילד להניח את כל כף רגלו על הרצפה, דבר שיגרום לו ליציבות ויקל עליו בעת ההליכה.

תנאים אופטימליים ללימוד הליכה ויציבה

ברגע שהתינוק מתחיל ללכת, אנחנו רצים מיד לקנות לו נעליים חדשות, כי אין דבר יותר מתוק מקניה ראשונה של נעלי צעד ראשון לתינוק.
חשוב שתדעו שהנעליים לא משמשות רק ליופי, המטרה שלהן היא לסייע לתינוק בהליכה, כדי לסייע לו בצעדיו הראשונים, חשוב לבדוק את הנעליים שאותם אתם עתידים לקנות.
וודאו שמדובר בנעליים עם סוליה קלה, שאינה מקשה על הילד בעת הרמת הרגליים מהרצפה. חשוב לבדוק גם שהסוליה אינה נוקשה מידי, אלא גמישה, כזו שתאפשר לילד להניח את הרגל בנוחות על הרצפה.
בנוסף, חשוב לבדוק שהנעל עצמה מאווררת ומאפשרת לרגל לא להזיע יותר מידי בעת הליכה, כדי שהרגל לא תחליק מחוץ לנעל.
תנאים אלו יסייעו לתינוק בעת לימוד הליכה, שימו לב שאתם עוקבים אחריהם ומבצעים אותם.
אם יש לכם חברים עם תינוקות שעוד מעט מתחילים ללכת, שלחו להם את המדריך הזה, כדי שגם ידעו מהם התנאים האופטימליים ללימוד הליכה בקרב תינוקות.

נעלי צעד ראשון

אולי תאהבו גם את