חיפוש

2 מיסים שעורך דין מקרקעין יפחית בעת קניית דירה

מתכננים לרכוש דירה? רכישת דירה בישראל היא ממש לא עניין מובן מאליו. זוגות, משפחות ויחידים שמעוניינים ברכישת דירה זקוקים להון עצמי של 25% ממחיר הדירה אותה הם מתכננים לרכוש, על מנת שהבנק יוכל להעניק להם משכנתא.

גם אחרי שמקבלים את ההלוואה הכספית מהבנק, ישנם עניינים כספיים, כמו תשלומי מס, שצריך להסדיר. במאמר הבא נסביר על 2 מיסים שעורך דין מקרקעין יפחית בעת קניית דירה עבורכם.

 

מיסוי בעת רכישת דירה

כמעט ואין מדינה שלא מפעילה מערכת כזו או אחרת למיסוי האזרחים. רעיון המס פשוט – המדינה קובעת חוקים מוגדרים מראש לפיהם היא גובה מהאזרחים אחוזים מסוימים מהכנסה, מתשלומים ומרווחים שונים, על מנת שהמדינה תוכל לבסס תקציבים.

כאשר רוכשים דירה במדינת ישראל, ישנם תשלומי מס שונים שצריך לשלם. עורך דין מיסוי מקרקעין המתמחה במיסים השונים שהמדינה קבעה שיש לשלם בעת עסקאות של נכסי מקרקעין, יכול לסייע לכם בהפחתה של המיסים הללו ולחסוך לכם הרבה כסף.

 

מיסים שניתן להפחית

ישנם מספר מיסים שונים שניתן להפחית במהלך רכישת הדירה. חלק מהמיסים הללו הם מיסים הקשורים באופן ישיר לעסקאות מקרקעין, בעוד חלק מהמיסים הללו הם מיסים שקשורים לעסקאות רכישה באופן כללי. שני מיסים שניתן להפחית ברכישת דירה הם:

 

  • מס רכישה

מס רכישה הוא מס אשר צריך לשלם אדם שרוכש דירה. הסכום אותו ישלם הרוכש תלוי במספר גורמים, כאשר בין היתר מחיר הדירה יקבע את גובה התשלום. מס רכישה יכול להפוך רכישת דירה לעוד יותר יקרה ממה שהיא כבר.

למרות זאת, אזרחים רבים בכלל לא מחויבים לשלם את המס הזה וזכאים לפטור. עורך דין המתמחה במיסוי מקרקעין יוכל לברר עבורכם האם אתם זכאים לפטור ממס זה או להנחה, ובכך לאפשר לכם לחסוך סכומי כסף משמעותיים.

 

  • מע"מ – מס ערך מוסף

כמעט בכל עסקה בישראל יש לשלם מע"מ. המע"מ מתגלגל באופן כמעט תמידי על הרוכש. מע"מ מעלה את מחיר הדירה באופן משמעותי. המע"מ בישראל עומד על 17%, כך שעלות דירה יכולה לזנק במאות אלפי שקלים כאשר יש צורך גם בתשלום מע"מ. במקרים מסוימים, ניתן לקבל פטור מתשלום מע"מ באמצעות עורך דין מיסוי מקרקעין, כך שהתייעצות איתו יכולה להיות בעלת השלכות רציניות על המחיר אותו תצטרכו לשלם.

 

חיסכון של עד מאות אלפי שקלים

הפחתת מיסים בעת קניית הדירה היא זכות שמאפשר החוק לרוכשי הדירות. החוק אומנם מגדיר את המיסים וקובע מתי יש לשלם אותם, אך הוא גם מסביר מי זכאי לקבלת הנחה או פטור. החיסכון שתוכלו ליצור באמצעות הפחתת מיסים ברכישת דירה יכול להגיע לעד מאות אלפי שקלים – סכום כספי משמעותי לכל דבר ועניין. מומלץ להתייעץ מראש עם עורך דין מיסוי מקרקעין לצורך הפחתת מיסים.

עורך דין מיסוי מקרקעין

אולי תאהבו גם את