חיפוש

מה חשוב בזוגיות

הזוג האוהב שאתם חולמים להיות, דורש מידה של השקעה וסבלנות. גם כשנולדת האהבה, הצורך לתחזק אותה נכון בכדי לצלוח את הדרך המשותפת, טומן בחובו כמה דגשים. כדי להצליח לבנות מערכת יחסים בריאה, כזו שתניב כוח משותף לטיפוח עתיד זוגי יציב ומלא תמורה, טוב לתת מקום, גם, לעצמנו.   

 

כשהלב שלם: לוודא שטוב לכם

ברכות! עברתם את שלב ההיכרות הראשונית וסגרתם "דיל" משמעותי ללב: חבילת "הכל כלול". עם המעבר המרגש, חשוב לבחון מה מתקיים: האם קיים  ביניכם כבוד אישי והדדי? האם קיימת תחושת הערכה ואיתה אמון מלא? האם יש לכם מספיק זמן להשתרע עם כוס משקה מפנק על הספה באפס מעשה בסיום יום עבודה? זוגיות, בכל שלב, תדרוש מכם כנות. גם כלפי בן/בת הזוג ובעיקר כלפי עצמכם. וודאו שאתם מרגישים בנח לשתף ולהיות כנים בכל שלב, זה הבסיס לזוגיות בריאה.

כשהלב שלם לוודא שטוב לכם

לתת מקום: אמנות הגמישות המחשבתית

תקשורת הדדית היא הבסיס לקיום יחסים בריאים ברמה היומיומית. הקשבה פעילה לצד הבעת דיעה אישית, הם המפתח לתיחזוק מערכת יחסים בריאה. בזוגיות, בניגוד לשלבי ההיכרות, מערכת הערכים והאמונות של בן/בת הזוג ידועה לכל אחד מהצדדים והיכולת להכיל דיעה שונה, היא אבן דרך בזוגיות. במקרים של "שבר" שסודק את יכולת ההכלה, חיוני למצוא מחדש את ה"דבק" המחבר.

פנייה לאיש מקצוע, שיעזור לחבר מחדש את יכולת ההכלה כדוגמת ד"ר אורית ארבל, תעזור "להדביק" את הפאזל תוך תהליך קצר מועד שלוקח בחשבון את שני הצדדים. במיוחד בזמני משבר – היכולת לנהל את הקונפליקט בדרך בוגרת ואחראית תתקבל בזכות המרחב המכיל, ותוביל לחזרה מחודשת והדרגתית של זוגיות מפרגנת ומיטיבה.

 

ההפתעות שבדרך: כוחן של מתנות קטנות

בזמן שהשגרה מציעה, לרוב, את אותו הדבר, "קפיצות" מחוץ לה במסגרת הזוגיות זו הזדמנות לתדלק את המצברים, ורצוי בתדירות שתשכיח מבן הזוג את הרצון להירדם עם עיתון על הספה בכל ערב חמישי. זמן איכות משותף בבית קפה, על שפת הים או במצנח רחיפה בדרך להגשים, ולו לכמה דקות, את גיבור העל  שבנו, יזכירו שאומץ, שמחה והתלהבות הן חלק בלתי נפרד מ"עסקת החבילה".

ההפתעות שבדרך כוחן של מתנות קטנות 

בניית החדש: שנינו ביחד וכל אחד לחוד

אחרי שנחתנו על הקרקע בשלום, סופרמן וסופרוומן צריכים לזכור להגשים את החלומות גם ברמה היומיומית. נכון, הזוגיות מחברת בינינו בהרבה מובנים, אבל, גם קורס הערב שמזמם כבר חצי שנה בראש וקורא ללמוד אותו, חשוב וראוי לפירגון.

העובדה שמדובר בשתי ישויות שונות לא מבטלת את הצורך  להמשיך ולהתפתח מבחינה אישית. כשהוא עולה חשוב לתת מקום ולבחון איך לשלב אותו, חרף אילוצים שעלולים לאתגר. פירגון הדדי לוקח בחשבון את שני הצדדים, תוך נתינת זמן ומרחב התפתחותי. וכן, התמורה לכך גדולה: תחושת מרחב בריא גם במסגרת הזוגית.

מה חשוב בזוגיות

אולי תאהבו גם את