חיפוש

מה הם השינויים העיקריים בתיקון 190 לחוק קופות גמל

כל אחד יודע כמה חשוב להשקיע כבר היום בעתיד שלנו. זו הסיבה שמרבית האנשים עושים ספורט (השקעה של מאמץ היום בשביל בריאות וחיטוב בעתיד), לומדים באוניברסיטה (השקעה בלימודים מורכבים בשביל להשתלב במקצועות רווחיים בעתיד) ועוד. זו גם הסיבה שחשוב מאוד להשקיע כל חודש סכום מסוים בביטוח, פנסיה וקופת גמל.

כדי לעודד את הציבור להשקיע כסף בקופות גמל, מבצעת מדינת ישראל שינויים אחת לכמה זמן בחוק קופות הגמל. אחד התיקונים הללו, תיקון 190, יכול לאפשר לכם לחסוך כסף רב לעתיד, תוך תשלום מס מופחת. למעשה, גם אם יש לכם קופת גמל תיקון 190 צריך לעניין אתכם. אבל אולי כדאי שנתחיל מהבסיס – מה זה בכלל קופת גמל?

 

מה זה קופת גמל ואיך לבחור אחת

כדי לקבל כסף אחרי הפרישה שלכם ממעגל התעסוקה, אתם יכולים לבחור באחד משני המסלולים הבאים – קופת גמל וקרן פנסיה (כמובן שאתם יכולים לבחור גם בשני המסלולים במקביל). כדי לבחור קופת גמל או קרן פנסיה אתם יכולים לפנות לחברות השונות, לערוך ניתוחים והשוואות בין מסלולים ותמהילי השקעה – או פשוט ליצור קשר עם פתרונות עדיפים – סוכנות לביטוח.

יש לא מעט הבדלים בין שני המסלולים. אולם, ההבדל העיקרי בין השניים הוא שבעוד קרן פנסיה חוזרת אליכם בתור קצבה חודשית החל מהיום שאתם פורשים מהעבודה – קופת גמל חוזרת אליכם בבת אחת. הבדל משמעותי נוסף הוא שאת הכסף מקופת הגמל, אתם יכולים למשוך בכל זמן שתרצו לאחר הפרישה, ואתם יכולים להמשיך להשתמש בה ככלי לחיסכון עוד שנים רבות.

 

מה הם השינויים העיקריים של תיקון 190 בחוק קופות הגמל

למען האמת, תיקון 190 הוא תיקון בחוק מס הכנסה, ולא בחוק קופות הגמל. התיקון מתייחס להכנסות מקופות גמל, ומכאן כנראה נובע הבלבול. תיקון 190 נועד לעודד אנשים להשקיע כסף בעתידם על ידי השקעה בקופות גמל – על ידי שורה של הטבות שונות במס. כך למשל, החוק מאפשר למשוך את מרבית הכסף מקופת הגמל בתור קצבה הפטורה ממס.

 

דואגים להורים – מציגים את תיקון 190

תיקון 190 רלוונטי גם לקופות גמל שנפתחו עוד לפני כניסת החוק לתוקף. כדי לדאוג לעתיד ההורים שלכם, שככל הנראה יותר קרובים לגיל הפרישה מכם – כדאי לעודד אתם להשקיע חלק מכספם בקופת גמל. תוכלו להשתמש בתיקון 190 כדי להראות להם שהמדינה מנסה לעודד את האזרחים להשקיע את כספם בקופות גמל. דרך אגב, תיקון 190 מאפשר הטבת מס בהעברה בין דורית.

 

סיכום

לסיכום, תיקון 190 יכול להראות מעט מסובך למי שלא בקיא בעולם ההשקעות בכלל, ובתחום קרנות הפנסיה וקופות הגמל בפרט. מה שחשוב שאתם תדעו הוא שמדינת ישראל מעניקה הטבות למי שמשקיע את הכסף שלו בקופת גמל, מה שהופך את ההשקעה בקופ"ג למשתלמת במיוחד.

אולי תאהבו גם את

ביטוח
9 סיבות להשתמש בהר הביטוח

הר הביטוח זוהי פלטפורמה דיגיטלית חינמית חשובה, המאפשרת לאתר ביטוחים, כאשר היא מרכזת אותם במקום אחד. זהו שירות מומלץ הניתן ללא התחייבות. קבלו 8 סיבות

קראו עוד »
ביטוח נסיעות לנשים בהריון
ביטוח נסיעות לנשים בהריון

נסיעה במהלך ההיריון יכולה להיות חוויה מרגשת ובלתי נשכחת. עם זאת, חשוב לנשים בהריון לשקול את בריאותן ובטיחותן, כמו גם את הסיכונים הפוטנציאליים הכרוכים בנסיעה.

קראו עוד »