חיפוש

מדריך שלב אחר שלב לניתוחי קטרקט

ניתוח קטרקט הוא הליך שכיח המבוצע להסרת עדשת העין העכורה והחלפתה בעדשה מלאכותית. ניתוח זה הוא בדרך כלל בטוח ובעל אחוזי הצלחה גבוהים, כאשר המטופלים חווים שיפור משמעותי בראייתם. הבנת התהליך שלב אחר שלב יכולה לעזור להקל על כל החששות או החרדות שאנשים חווים לקראת הניתוח, ולכן ריכזנו פה עבורכם מדריך שלב אחר שלב לניתוחי קטרקט, קריאה מועילה!

 

שלב 1: בדיקה והערכה לפני ניתוח

לפני הניתוח, עליכם להיוועץ עם מומחה לניתוחי קטרקט שיבצע בדיקה מקיפה של העיניים שלכם. הערכה זו כוללת מדידת הצורה והגודל של העין, בדיקת כל מצב עיניים אחר שקיים וקביעת סוגה של העדשה המלאכותית הדרושה לתיקון ראייה מיטבי.כל שאלה או דאגה שיש לכם תטופל גם במהלך ביקור זה, ובאפשרותכם להתייעץ עם הרופא בכל עניין הנוגע להליך.

שלב 1 בדיקה והערכה לפני ניתוח

שלב 2: מתן הרדמה

בשלב הבא ובמידה ונמצאתם מתאימים לניתוח, ייקבע עבורכם תור לביצוע הפרוצדורה עצמה.ביום הניתוח תינתן הרדמה מקומית כדי להרדים את העין, מה שמבטיח תחושה נוחה וללא כאבים לאורך כל ההליך.במקרים מסוימים, רופא העיניים שלכם עשוי להציע גם כדור הרגעה שיעזור לכם להירגע במהלך הניתוח.

 

שלב 3: ביצוע חתך קטן

חתך קטן נעשה בקרנית, החלק הקדמי הצלול של העין. חתך זה הוא בדרך כלל באורך של פחות מ-3 מילימטרים והוא נעשה באמצעות להב מיקרוכירורגי או לייזר. החתך מאפשר גישה לעדשה העכורה להסרה והחלפה.

 

שלב 4: הסרת העדשה המעוננת

לאחר ביצוע החתך, רופא העיניים שלך ישבור בזהירות את העדשה העכורה באמצעות טכניקה מיוחדת, וישלוף אותה החוצה דרך אותו חתך קטן במטרה לפנות מקום לעדשה המלאכותית החדשה.

שלב 4 הסרת העדשה המעוננת

שלב 5: הכנסת העדשה המלאכותית

לאחר הסרת העדשה העכורה, מוחדרת לעין עדשה מלאכותית, המכונה גם עדשה תוך עינית. כדי להקל על הכנסת העדשה החדשה, היא מוכנסת דרך החתך הזעיר כשהיא מקופלת או מגולגלת.ברגע שהעדשה מוכנסת היא נפרשת במקום שבו הייתה העדשה הקודמת, ושם היא מתקבעת ומחליפה אותה. החתך הזעיר לרוב נסגר לבדו וללא צורך בהתערבות, אך ישנם מקרים שצריך לבצע תפרים קטנים.

 

שלב 6: טיפול והחלמה לאחר ניתוח

לאחר הניתוח, תעברו מעקב למשך תקופה קצרה באזור התאוששות. נהוג לחוות אי נוחות קלה, רגישות לאור וראייה מטושטשת מיד לאחר ההליך. העין המנותחת תהיה מכוסה במגן או במדבקה כדי לקדם ריפוי. באחריות הרופא להעניק הנחיות מפורטות כיצד לטפל בעין שלכם לאחר הניתוח, כולל שימוש בטיפות עיניים שנקבעו כדי למנוע זיהום ולקדם ריפוי. חשוב לעקוב מקרוב אחר הוראות אלה כדי להבטיח התאוששות חלקה.

בימים ובשבועות שלאחר ניתוח קטרקט, תעברו מספר ביקורי מעקב אצל רופא העיניים. ביקורים אלה מאפשרים לרופא שלך לעקוב אחר התקדמות הריפוי שלך, לבדוק את הראייה שלך ולבצע את כל ההתאמות הנדרשות לטיפול לאחר הניתוח.

מדריך שלב אחר שלב לניתוחי קטרקט

אולי תאהבו גם את

מה הפח הכי טוב
מה הפח הכי טוב?

בתי עסק, ארגונים, חברות ומוסדות ציבור, חייבים לבחור את הפח שהכי מתאים גם להם וגם לעובדים או לעוברי אורח. במאמר הבא נסביר מה ההבדל בין

קראו עוד »
4 דרכים להנציח את יקירכם
4 דרכים להנציח את יקירכם

הפרידה מהיקרים לליבנו היא אחד הרגעים המורכבים והעצובים בחיינו. אחת הדרכים להתמודד עם הכאב והאובדן היא להנציח את זכרם בצורה מכובדת וראויה. מהם אם כן

קראו עוד »
גולות מבריקות
איך מבריקים שיש

ניקיון של שיש צריך להתבצע תוך היכרות עם סוגי השיש השונים. שכן, מעבר למראה והעיצוב יש לכל שיש את התכונות הייחודיות שלו שמשפיעות על המרקם

קראו עוד »