חיפוש

מה חשוב להכין לפני התייעצות עם עו"ד לקראת גירושין

גירושין הוא הליך גדוש באמוציות ובתחושות מעורבות, שמגלם בתוכו ים של חוסר וודאות, קשיים רגשיים, חרדה מפני אבדן כספים, רכוש או משמורת, רגשות כעס, שברון לב או נקמה כלפי בני הזוג וכל אלו שעה שכל צד מנסה לשקול את צעדיו בצורה זהירה ומחושבת, כדי להימנע מטעויות שיפגעו באינטרסים האישיים שלו. המסע המטלטל הזה נפתח תמיד בשיחת התייעצות משפטית עם עו"ד גירושין, שיעמיד בפני הזוג שמגיע אליו או מול כל אחד מבני הזוג (אם מדובר בייצוג של אחד הצדדים) את כל ההשלכות האפשריות הללו ועוד רבות אחרות בהתאם למצב והנסיבות האישיות. מעבר למטען הרגשי שיש להביא בחשבון, הנה כל הדברים שחשוב להכין לפני שמגיעים לשיחת הייעוץ:

 

מה מתבצע בפגישת הייעוץ

עורך דין מקצועי שנפגש עם גבר, אישה או בני זוג במטרה לסייע להם, יצטרך תחילה לקבל תמונת מצב מדויקת ככל האפשר בנוגע למצבם הנוכחי והדילמות שמלוות אותם לקראת קבלת ההחלטות. עורך הדין ישאל שאלות עומק שיאפשרו לו להבין היטב ולעומק את הנסיבות ולאחר מכן יוכל לשטוח בפני לקוחותיו את דרכי הפעולה האפשריות. אם מדובר בהתייעצות לקראת הליך גירושין, עורך הדין יפרט לגבי השתלשלות אפשרית של ההליך וכיצד יפעל על מנת לשמור על הזכויות ולהטיב עם הפונים אליו מבחינה משפטית. בנוסף, פגישת הייעוץ מאפשרת להבין את דרכי הפעולה או השלבים העתידיים, כך שיהיה אפשרי ליישם אותם באופן עצמאי או לבחור האם להיעזר בעורך הדין לטובת העניין. מכיוון שמדובר בענף משפטי רגיש וטעון מאוד מבחינה רגשית ונפשית, בהחלט מומלץ להשתמש בשירותיו של עורך הדין ולהימנע מפעולות עצמאיות.

כמובן שפגישה עם עורך הדין היא איננה דבר מחייב ואין חובה לקבל עליכם את הייצוג של אותו עורך דין לאחר שנפגשתם עמו להתייעצות. אם בסיום הפגישה תחליטו לגבי הייצוג שלו, תצטרכו לחתום על הסכם וייפוי כוח. אם תעדיפו להמתין, תוכלו לחזור ולהודיע למשרד בכל שלב לגבי החלטתכם. את התשלום על פגישת הייעוץ תצטרכו להעביר בכל מקרה במעמד הפגישה עצמה.

 

הדברים שחשוב להכין ולהביא לפגישת הייעוץ

מומלץ להגיע לפגישה עם מלוא החומרים והמסמכים שברשותכם, שרלוונטיים לסוגיה שבה תרצו להתייעץ: כספים, רכוש, הכנסות, נכסים, הוצאות, רמת חיים, תיעוד מסמכים שהתקבלו לאור חקירה פרטית, נתונים לגבי הילדים המשותפים, מסמכים או הסכמים שחתמתם עליהם בעבר ועוד. לא אחת קורה שבני זוג מעוניינים לתבוע את הצד השני או להתגרש ומגלים ש"נעלמו" להם מסמכים חשובים דווקא כשהם תכננו להיפגש עם עו"ד וליצור מצג מגובש של טענותיהם.

אחת השאלות שמעסיקות בני זוג שמעוניינים לפתוח בהליך נגד הצד השני היא האם אפשר להשמיע לעורך הדין הקלטת סתר. כל מידע או עדות שתשרת את טיעוניכם עשויה להיות חיונית אך ייתכן שלא תוכלו להשתמש בכך מעבר לחדר הישיבות של עורך דינכם. גם תכתובות מייל והודעות יצטרכו להישקל במעמד הייעוץ ותמיד יש להביא בחשבון שייתכן והצד השני פעל נגדכם באותו האופן.

אם תהיו מעוניינים להתייעץ עם עו"ד גירושין, תוכלו לעשות זאת בכל שלב ולברר עוד לגבי מעמדכם המשפטי והאפשרויות שעומדות בפניכם.

 

עורך דין

 

 

 

 

אולי תאהבו גם את