חיפוש

למה יש מקומות עבודה שמחייבים פגישה עם פסיכולוג?

מקומות עבודה מסוימים כגון חברות ביטוח ומוסדות לימודיים מבקשים מהפונים אליהם להיפגש עם פסיכולוג כתנאי לקבלתם ללימודים או לעבודה. המאמר יפרט את הסיבות לכך.

 

מדוע ישנם מקומות עבודה המחייבים פגישה עם פסיכולוג?

המטרה של מעסיקים שונים היא לקבל לעבודה אדם בריא בנפשו ובגופו לצורך התפקיד אליו מגישים מועמדות. כאשר מעסיקים מתנים את הקבלה לעבודה במפגש כזה, על המועמד לחתום על טופס ויתור סודיות. הטיפול הפסיכולוגי על פי החוק הוא חסוי ונשמר בין המטפל למטופל, אך כאשר המועמד חותם על ויתור סודיות, הוא מאפשר למעסיק לקבל מידע על המפגש עם הפסיכולוג. מצד אחד מדובר על פגיעה בפרטיות, קבלת מידע על קשיים שאינם נוגעים למשרה העתידית ופגיעה באדם שלא רוצה שתהיה עליו סטיגמה, ומצד שני המעסיק יכול לדעת שהוא מקבל לעבודה אדם בריא בנפשו.

 

אילו משרות דורשות פגישה עם פסיכולוג?

משרות הקשורות לביטחון המדינה בצבא או באזרחות חייבות לתת למועמדים שלהם סיווג בטחוני גבוה ולכן הם יעברו תחקיר בטחוני. בדומה לכך, ישנן משרות שבהן יש לעמוד בלחץ, להיות אמינים ומוסריים ולוודא שאין היסטוריה משפחתית של מחלות נפש. ישנם גם מוסדות כמו משרד החינוך שמבקשים תעודת יושר מגברים המגיעים לחינוך ומעבר של מבחני אישיות. בדומה לכך, במשרות אחרות מרכזים את השאלות אותם מגדירים מראש ומבקשים את חוות הדעת של הפסיכולוג מבלי להיכנס לפרטיות הנוגעת בתוכן של הטיפול הפסיכולוגי. ישנם אף מקרים רבים בזמן התנהלות משפטית שבית המשפט מבקש מהתובע או הנתבע לעבור בדיקה פסיכולוגית או פסיכיאטרית.

 

מה בודק הפסיכולוג בפגישה?

על מנת לקבל חוות דעת מפסיכולוג מומלץ לפנות לאתר https://www.alhasapa.co.il/ בו ישנו מגוון של פסיכולוגים היכולים לסייע בכך. המפגש עם הפסיכולוג לצורך הערכה בודק את הראייה של האדם את סביבתו והאם הוא עושה את האבחנה בין חשיבה סובייקטיבית לחשיבה אובייקטיבית. בנוסף, הפסיכולוג יבדוק כיצד האדם מרגיש ורואה את עצמו, מה המנגנונים שלו ואילו מאפיינים אישיותיים יש לו. האם הוא בעל אישיות נמנעת, האם הוא חשדן, האם הוא לוקח סיכונים ועוד.

 

מבחני אישיות כתנאי לקבלת עבודה

ארגונים פרטיים וציבוריים כגון משטרה, בנקים או ביטוח לאומי מבקשים מהמועמדים לעבור מבחני אישיות שאותם מבצע פסיכולוג קליני. מדובר על מבחנים שונים כמו מבחני השלכה בהם מראים לנבחנים כרטיסים שונים והם צריכים לתאר מה הם רואים, מבחן דיווח עצמי בו הנבחנים מתייחסים להתנהגויות מסוימות ולהערכת תכונות ספציפיות. כלומר, כיצד הנבחן תופס את עצמו ואת הסביבה המשמעותית לו, פתרון בעיות אישיות וחברתיות ובחינת סגנון התגובה שלו.

לפיכך, כאשר מעוניינים להתקבל למשרה נחשקת, אין צורך לחשוש ובהחלט ניתן לקבוע פגישה עם פסיכולוג על מנת שייתן את הערכתו האובייקטיבית למעסיק הפוטנציאלי. בסך הכל ההערכה תסייע להתקדמותו של מחפש העבודה ובמקרה הגרוע יפנה למשרה אחרת.

אולי תאהבו גם את

מה הפח הכי טוב
מה הפח הכי טוב?

בתי עסק, ארגונים, חברות ומוסדות ציבור, חייבים לבחור את הפח שהכי מתאים גם להם וגם לעובדים או לעוברי אורח. במאמר הבא נסביר מה ההבדל בין

קראו עוד »
4 דרכים להנציח את יקירכם
4 דרכים להנציח את יקירכם

הפרידה מהיקרים לליבנו היא אחד הרגעים המורכבים והעצובים בחיינו. אחת הדרכים להתמודד עם הכאב והאובדן היא להנציח את זכרם בצורה מכובדת וראויה. מהם אם כן

קראו עוד »