חיפוש

כמה מרוויחים אחרי תואר שני בייעוץ ארגוני?

אם יש לך התלבטות לגבי מסלול הלימודים שלך, וברצונך לשמוע על מקצוע שמשלב עבודה עם אנשים, אתגר, מגוון תעסוקתי והרבה עניין – כדאי לך להכיר את תחום הייעוץ הארגוני. התחום, שמתפתח עוד ועוד בשנים האחרונות, מאפשר תעסוקה מגוונת ומרתקת. אבל בואו נדבר תכלס – מה לגבי הפרנסה?

האם כדאי ללמוד תואר שני בייעוץ ארגוני ? אין ספק שמדובר בתחום חם ומתפתח, שמאפשר גמישות ועניין רבים וגם הולך ונעשה נפוץ יותר ויותר. אבל מה אפשר לעשות עם התואר הזה, ולא פחות חשוב מכך – מה תהיה המשכורת שאפשר להרוויח בעקבותיו?

 

מהו ייעוץ ארגוני?

הייעוץ הארגוני הוא תחום לימוד החוקר את הארגון, את השינויים העוברים עליו ותהליכים המתרחשים בו. תפקידו של יועץ ארגוני הוא לקדם את האינטרסים של הארגון שיובילו לצמיחתו, תוך התחשבות גם בעובדים ומבלי לפגוע ברווחתם. בייעוץ ארגוני אנו מתמודדים עם שאלות כמו: "איך נצליח לקדם התאוששות ממשבר בארגון שאנחנו מלווים?", "איך הארגון יתמודד עם שינוי חיצוני שלא היה ביוזמתו?", "איך נעצים את הארגון כיחידה הוליסטית ותוך כדי נצמיח גם את העובדים?",  ועוד.

 

מה עושים עם תואר שני בייעוץ ארגוני?

בוגרי ובוגרות מסלולי הכשרה בייעוץ ארגוני יכולים להשתלב כמעט בכל ארגון. יועצים ארגוניים כיום נדרשים בכל ארגון, בוודאי בגדולים שבהם כגון צבא, משרדי ממשלה ותאגידים, אבל גם בחברות בינוניות ואף קטנות מוכר כבר הצורך ביועץ ארגוני שישתמש בכלים שרכש כדי לקדם את הארגון ואת העובדים.

בחברות גדולות או בארגוני ענק, היועץ הארגוני בדרך כלל יהיה עובד של אותו ארגון, אך בחברות קטנות יותר יתכן שיעדיפו לשכור שירותי ייעוץ ארגוני ולכן קיימת גם האפשרות להשתלב בתחום כבעלת עסק עצמאי המספק שירותים לארגונים שונים. מגוון אופני התעסוקה מרמז גם על גמישות בתנאים ובשעות העבודה, שכן יש הבדל בין המצופה מעובד/ת במשרד ממשלתי, עובד/ת בחברת הייטק או מבעל/ת עסק שבכלל קובעים את שעות העבודה של עצמם.

 

כמה מרוויחים אחרי תואר שני בייעוץ ארגוני?

כאמור בסעיף הקודם, תחום הייעוץ הארגוני מאפשר השתלבות במגוון ארגונים ובאופני העסקה שונים, והשכר הנגזר מכך משתנה בהתאם. כשכיר/ה במשרד ממשלתי, בחברה ציבורית או בעמותה, אפשר לצפות לשכר הוגן בהתאם למקובל לבוגרי תואר שני; לעומת זאת, יועצים ארגוניים העובדים בחברות פרטיות גדולות ובתאגידים, יוכלו לצפות לתנאי שכר מפנקים יותר. יועצת ארגונית שאינה שכירה ופועלת כעצמאית, אשר חברות שונות שוכרות את שירותיה, יכולה כמובן לקבוע את עלות השירות בעצמה.

 

איפה כדאי יותר לעבוד?

זוהי שאלה אישית והתשובה לה משתנה בהתאם להעדפות של כל אחת ואחד. אם חשובה לך יציבות תעסוקתית, הרי שעדיף לך להיות שכיר/ה, ורצוי בחברה גדולה ומבוססת או אפילו במגזר הציבורי; אם חשובה לך השליחות, כנראה שראוי לבחור בארגון המייצג את הערכים שלך, ואם מעיין אותך בעיקר הנטו בבנק, הבחירה המתאימה תהיה חברה פרטית בתחום מכניס או עסק משלך.

ייעוץ ארגוני

 

 

 

אולי תאהבו גם את

מה הפח הכי טוב
מה הפח הכי טוב?

בתי עסק, ארגונים, חברות ומוסדות ציבור, חייבים לבחור את הפח שהכי מתאים גם להם וגם לעובדים או לעוברי אורח. במאמר הבא נסביר מה ההבדל בין

קראו עוד »
4 דרכים להנציח את יקירכם
4 דרכים להנציח את יקירכם

הפרידה מהיקרים לליבנו היא אחד הרגעים המורכבים והעצובים בחיינו. אחת הדרכים להתמודד עם הכאב והאובדן היא להנציח את זכרם בצורה מכובדת וראויה. מהם אם כן

קראו עוד »